Mikä on syy sille, että sisaruksen puoliso ei halua sisarusten olevan tekemisissä toistensa kanssa?
Syy ei ole sisarusten riidat tai tämän puolison huono kohtelu. En ehkä pysty kuvittelemaan miksi yritetään estää sisarusten yhteydenpito siksi kysyn palstalta. Sisaruksia on neljä ja muuten on asiat hyvin mutta yhden veljistä vaimo ei halua, että tämä veli viettäisi aikaa lapsuuden perheen kanssa. Heillä ei ole lapsia, osalla sisaruksista on lapsia. Veli ei puhu asiasta, ei myöskään hänen puolisonsa. Antaako vain asian olla vai yrittääkö jotenkin vaikuttaa tilanteeseen?
Kommentit (77)
Minä sain anopilta kalenterin johon oli merkitty koko suvun kaikki merkkipäivät, osoitteet jne.
Moite siitä että ”me emme pidä yhteyttä”.
Eli jollain ihmeen tavalla se hänen poikansa laiskuus pitää yllä ihmissuhteita saatiin minun syykseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, ettei veljesi vaimo halua veljesi olevan yhteydessä teihin? Eiköhän se ole veli itse, joka ei halua pitää yhteyttä teihin. Ei se vaimon vika ole.
Oma kokemukseni ko asiasta on, että usein ne miehet lähtevät enemmän sinne vaimonsa sukuun. Vaimo pitää aktiivisesti yhteyttä omiin sukulaisiin, käydään vierailulla, soitellaan jne.
Oma veljeni ”hävisi” vuosikymmeniksi sisarusyhteydestä, kävi katsomassa vanhenevia vanhempia 1-2 kertaa vuodessa.
Mitään syytä tähän ei ollut.
Nyt ikääntyneenä taas välit ovat lähentyneet, veli soittelee ja pyytää käymään.Samat kokemukset minullakin on. Mutta ei se ole vaimojen vika. Miehet itse päättävät, pitävätkö yhteyttä omiin sukulaisiinsa. On aivan uskomatonta, että joku syyttää siitä vaimoja!
On erittäin pahansuopaa ja itsekästä estää tai haitata puolison yhteys sisaruksiinsa. Se ei ole oikein. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, ettei veljesi vaimo halua veljesi olevan yhteydessä teihin? Eiköhän se ole veli itse, joka ei halua pitää yhteyttä teihin. Ei se vaimon vika ole.
Oma kokemukseni ko asiasta on, että usein ne miehet lähtevät enemmän sinne vaimonsa sukuun. Vaimo pitää aktiivisesti yhteyttä omiin sukulaisiin, käydään vierailulla, soitellaan jne.
Oma veljeni ”hävisi” vuosikymmeniksi sisarusyhteydestä, kävi katsomassa vanhenevia vanhempia 1-2 kertaa vuodessa.
Nyt ikääntyneenä taas välit ovat lähentyneet, veli soittelee ja pyytää käymään.Samat kokemukset minullakin on. Mutta ei se ole vaimojen vika. Miehet itse päättävät, pitävätkö yhteyttä omiin sukulaisiinsa. On aivan uskomatonta, että joku syyttää siitä vaimoja!
On erittäin pahansuopaa ja itsekästä estää tai haitata puolison yhteys sisaruksiinsa. Se ei ole oikein. Ap
Mistä sinä päättelet että näin tapahtuu???
Vierailija kirjoitti:
Ole ap ystävällinen, ja vastaa tähän kysymykseen.
Itsekin sanoit, ettet ole puhunut asiasta veljesi etkä tämän vaimon kanssa. Et voi mistään tietää vaimon kieltäneen yhteydenpidon. Tiedän kyllä, että on mukavampaa syyttää veljen vaimoa kuin omaa veljeään, mutta se on todella epäoikeudenmukaista veljen vaimoa kohtaan.
Tiedän vain yhden pariskunnan, jossa vaimo yrittää rajoittaa miehen yhteydenpitoa. Tiedän kymmeniä pariskuntia, joissa mies ei itse halua pitää yhteyttä, mutta siitä syytetään vaimoa.
Mun veli ei saa olla mun kanssa tekemisissä (tai siskomme), koska mä vien veljeni "pahoille teille". Mä olen hirveän moraaliton ja sallin veljeni vieraissa juoksut. < tämmöistä ei ole koskaan edes tapahtunut, mutta jostain sillä mimmillä on tämä käsitys...
Mietittiin kerran, että kai se on kateellinen meidän hyvistä sisarussuhteestamme. Hupsu ei tajua, että voisi itsekin saada hyviä ystäviä meistä. Sitähän veli aikansa yritti, muttei me vaan kelvannut hänen vaimolleen. Me syntiset sisarukset. Selvä.
Veli nielee tilanteen, ettei hänen perhe hajoaisi. Vaikken ymmärrä mitä elämää tuo sitten on, elää muijansa kieltojen mukaisesti.
Tai no, kyllähän broidi meitä tapaa salaa. Eilenkin käytiin lounaalle kolmistaan. Eli sitten joutuu valehtelemaan vaimolleen. Onko sekään tervettä?
Eniten harmittaa, kun serkut ei tapaa toisiaan. Mehän keksitään kyllä näitä kohtaamisia, mutta lapsia ei voi pyytää valehtelemaan..
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen lapsuudenperhe ihmettelee samaa. Unohtaen kaiken kamalan käytöksensä minua kohtaan, tavan jolla miestä on kohdeltu ja sen tavan miten eriarvoisia heillä lapset on. Kälyille on kustannettu asuntoja myöten kaikki, mies ei ole saanut mitään. Päinvastoin koko ajan kerjätään häneltä.
Sittsen se suvulle selitetty selitys on se, että minä en anna pitää yhteyttä. MIES EI HALUA! SAI TARPEEKSEEN.
Tämä sama meillä. Mut on tietenkin leimattu nelikymppiseksi sekopääksi joka kierii mustasukkaisuuksissaan. Not. Evvk koko suku, aikuinen mies tekee omat ratkaisunsa.
Ap:n viestejä kun lukee, niin en ihmettele yhtään miksei veli pidä yhteyttä omasta tahdostaan.
Ap, olet purkautunut tästä ainakin kaksi kertaa jo aiemminkin. Koskaan ei tule vastausta siihen, miksi syytät kaikesta veljesi vaimoa. On ihan normaalia, että ihmiset aikuistuu. Voisit kokeilla.
Minä kysyin "Mikä on syy sille, että sisaruksen puoliso ei halua sisarusten olevan tekemisissä toistensa kanssa?"
Minä en kysynyt voiko sisaruksen puoliso mahdollisesti haluta ettei sisarukset ole tekemisessä toistensa kanssa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin "Mikä on syy sille, että sisaruksen puoliso ei halua sisarusten olevan tekemisissä toistensa kanssa?"
Minä en kysynyt voiko sisaruksen puoliso mahdollisesti haluta ettei sisarukset ole tekemisessä toistensa kanssa. Ap
Niinhän sinä kysyit. Taas. Et vaan vastaa muiden kysymyksiin. Tässä kun luen juttujasi, minua ei yhtään ihmetytä, miksei sinuun pidetä yhteyttä.
Rehellisesti, poikaystävälläni on 2 veljeä ja yksi sisko. Veljet ovat mukavia, menestyneitä, kohteliaita ja aitoja ihmisiä. Poikaystäväni sisko taas on kamala, teiniäiti, työtön, aikoinaan taitanut valmistua kampaajaksi mutta niitä hommia ei tee. Elää köyhästi, ja hänen 3 lastaan hoitaa tottakai jatkuvasti poikaystäväni vanhemmat että tämä sisko ja hänen raksamiehensä pääsevät baariin.
Poikaystäväni sisko yrittää jatkuvasti vetää poikaystävääni mukaan hämäriin hommiin, hän haluaa että tekisimme lapset nyt (minä olen 19 ja poikaystävä 20), haluaa joka viikko antaa lapsiaan meille hoitoon ja yökylään. Hän "työkseen" myy jotain, jota meidän pitäisi koko ajan ostaa. (Ei ole varaa, olemme molemmat opiskelijoita) Esittää täydellistä ja reipasta äitiä vaikka lapset ovat vähintään 6kertaa viikossa hoidossa josta useat ovat yökyliä.
Tämän lisäksi on minulle kylmä ja jopa ilkeäkin, korostaa omaa "paremmuuttaan" ja hänen veljensä on täydellinen ja on "tyytynyt" vain minuun ja voisi saada paremmankin. Kun hän järjestää koko perheen tapaamisia, minua ei kutsuta. Jos poikaystäväni järjestää perheen kahvittelua, hän ei halua minua sinne ja on tämän sanonut. Tottakai poikaystävälleni hän yrittää muotoilla sen "hienotunteisesti"
Itse en tätä siskoa arvosta ja itse vältän hänen seuraansa viimeiseen asti ja toivon että poikaystävänikään ei hänen kanssaan tekemisissä olisi. Hänen kaksi veljeään sen sijaan ovat ihania ihmisiä ja olen enemmän kuin mielellään heidän kanssaan tekemisissä. :)
En ole missään nimessä ylpeä näistä tunteista, aina kun joudun tätä siskoa näkemään rupeaa suorastaan ärsyttämään. :D
Meillä appivanhemmat suosivat miehen veljen poikia. Ostelevat heille oikeastaan kaiken tarpeellisen ja extraa.
Ei haluta, että meidän pojat oppivat sen, että heitä pidetään miehen suvussa b-luokan kansalaisina.
Anoppi on suoraan sanonut, ettei hoida meidän lapsia. Toisen veljen lapsia hoitaa kyllä.
Eihän tämä kivaa ole, mutta koska miehen suku on tuollainen niin mitä muuta voi tehdä?
Hassua, kuinka moni automaattisesti olettaa, että vika on pakko olla ap:ssä ja muissa sisaruksissa.
Ap:n tapauksesta en tiedä, mutta puolison eristäminen tämän läheisistä on ihan klassista kontrollointia. Sitä tapahtuu paljon, eivätkä kaikki kontrollifriikit ole väkivaltaisia mieshirviöitä - kontrolloivat naiset pystyvät ihan samaan. Eli vaikka tämä ap olisi trolli tai kohdellut veljeään huonosti, ei se tarkoita, etteikö tuollaista oikeasti tapahdu.
Toki AV:llä asiat nähdään yleensä miniän tai kälyn näkökulmasta.
Aikuinen ihminen osaa olla itse yhteydessä sisaruksiinsa ja muihin sukulaisiin, jos niin haluaa. En minäkään olisi sinuun ap yhteydessä kirjoituksiesi perusteella. Miksi vänkäät, että vaimo kieltää? Oletko kysynyt? Vastaa ensin näihin, niin joku voi osata auttaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kavereista en tiedä, sukulaiset on vähän eristetty, sisarusten väleissä se tuntuu eniten koska meillä on ollut mukavaa, ongelma on tuossa puolisossa tai hänen asenteessaan, kylmä, eristäytynyt. Hän on kyllä erittäin ystävällinen jollekin ihan uudelle tuttavuudelle, esimerkiksi kun näki tyttäreni poikaystävän ensimmäisen kerran, Ap
IIK, varo ettei ala flirttailemaan. Jo vaikka haluaa vaihtaa tuon veljen nuorempaan 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen pysty estämään miehen yhteydenpitoa sukulaisiinsa. Moni mies saattaa antaa ymmärtää että näin on kun ei itse ole kovin innostunut sukutapaamisista.
On varmasti naisia ( ja miehiä) jotka yrittävät haitata puolisonsa yhteydenpitoa sukuunsa mutta jokaisen on hoidettava tuo asia itse eikä sillä että suku syyttelee tai velvoittaa sukulaisensa puolisoa.
Sitä paitsi pitää ymmärtää myös se että pariskunta pitää toisiaan tärkeimpinä ihmisinä ja moni alkaa pariuduttuaan ja tutustuttuaan nähdä oman sukunsa uudessa valossa eikä aina pidä näkemästään.
Siis tutustuttuaan toisen sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuohon kysymykseesi sulle on vastattu.
En ole lukenut tätä ketjua, mutta arvelisin omasta kokemuksesta, että syynä on kateellisuus siitä, että vaimo / mies viihtyy niin hyvin sisarustensa kanssa.Tämä estelijä tuntee jäävänsä jotenkin sivuun. Mies / vaimo saisi nauttia vain puolisonsa seurasta.
Tämä osuu lähelle, kiitos omasta tarinastasi. Olen surullinen tilanteesta ja mietin parasta tapaa nostaa kissa pöydälle. Ap