Tekeekö miehesi aivan tavallista kotiruokaa?
Omani ei kuulemma osaa. Olen kysynyt monesti että mitä ruokaa heillä sitten lapsuudessaan syötiin ja saan vastaukseksi jotain epämääräistä mutinaa. Äsken teki keittiössä lihapullia ja huutelin ohjeita. Ei sekoittanut korppujauhoja ja nestettä ja turvottanut niitä ja valitti jossain vaiheessa massan koostumuksesta. Miten voi noin yksinkertainen asia olla hankalaa? Jos mies tekisi oman päänsä mukaan ruokaa, olisi se keitetyt nakit, tai paistettua jauhelihaa sekoitettuna pakastevihanneksiin. Kun ei tiedä miten tehdään tavallista ruokaa.
Kommentit (25)
Tekee, käytännössä nykyään kaikki ruuat kotona kun minä teen kahta työtä. Mutta onko kaikkea kuitenkaan pakko tehdä vaikeimman kautta ja samoin kuin mammat ja mummot? Hänellä on vapaat kädet toimia keittiössä ilman minun ohjeitani. Se on hänen hetkensä. Eineksiä hän välillä hyödyntää ja esimerkiksi salaatit ostaa valmiiksi silputtuina.
Se mitä ohjeiden huuteleminen on, on sitä mitä sanotaan nalkuttamiseksi. Silloin kun mies tekee, antakaa tehdä.
Äitinä voi olla lapsilleen mutta ei puolisolleen. Tasavertaisuus. Puolison yläpuolelle ei asetuta, myöskään keittiössä. Eihän olisi kenenkään etu että se jäisi "naisten hommaksi" jossa mies "saa harrastella".
Mun mies ei osaa kokata pannujen ja kattiloiden kanssa, mutta on parempi grillaaja kuin minä. Ei haittaa, kokkaan mielelläni, etenkin kun perheessä on ruokarajoitteita ja omani vaihtelevat voinnin mukaan. Meillä molemmat aikuiset ovat kroonisesti sairaita, joten työnjako on kaikessa muotoutunut niin, että se tekee jolta paremmin sujuu ja apua saa aina. -Tänään syödään siskonmakkarakeittoa.
Mun mies on ollut kasvissyöjä yläasteikäisestä alkaen, eli yli 25 vuotta. Voi ehkä sanoa, että hän ei tee sellaista ruokaa, joka tavallisesti mielletään "tavalliseksi kotiruuaksi". Mieheni ylipäätään kokkaa aika harvoin, mä oon se pääasiallinen ruuanlaittaja. Tavallisimmin tekee jotain wokkia.
Jos minä en laita ruokaa, niin mies laittaa. Yleensä makaronimössöä, kinkkukiusausta, kinkkukastikepastaa... Ja itse parjaa olevansa huono kokki, ei muka osaa maustaa. Mutta aina on maistunut mullekin!:) Hän laittaa kans kinkkukiusaukseen yms. yleensä jonkun kasvispussin sekaan.
Minä teen kans ihan arkiruokia, mutta välillä iskee himo tehdä erikoisempaa. Just esim eilen tein kalahyrriä tuorejuustolla ja limellä. Mies rakasti, ei kuulemma itse osaisi. Osaisi varmasti, jos vaan tekisi. Mutta rakastan sitä, että tekee, mitä milloinkaan keittiössä tekee.:)
Tekee mutta ei kyllä seuraa ohjeita. Yrityksen ja erhdyksen kautta on monia asioita oppinut. Mureketaikinasta en osaa sanoa miten sen on oppinut tekemään mutta sen esim. tekee parempaa kuin minä.