Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö miehesi aivan tavallista kotiruokaa?

Vierailija
20.04.2018 |

Omani ei kuulemma osaa. Olen kysynyt monesti että mitä ruokaa heillä sitten lapsuudessaan syötiin ja saan vastaukseksi jotain epämääräistä mutinaa. Äsken teki keittiössä lihapullia ja huutelin ohjeita. Ei sekoittanut korppujauhoja ja nestettä ja turvottanut niitä ja valitti jossain vaiheessa massan koostumuksesta. Miten voi noin yksinkertainen asia olla hankalaa? Jos mies tekisi oman päänsä mukaan ruokaa, olisi se keitetyt nakit, tai paistettua jauhelihaa sekoitettuna pakastevihanneksiin. Kun ei tiedä miten tehdään tavallista ruokaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tiennyt kotiruuasta mitään kun tavattiin kolmikymppisinä. Voileivillä ja eineksillä kasvatettu.

Aika nopeasti oppi tavoille, arvostamaan oikeaa ruokaa. Meistä kahdesta ehkä kokeilevampi kokki. Tekee mm ihanaa kasvisruokaa

Vierailija
2/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä nyt lasketaan tavalliseksi kotiruuaksi. Meillä se tarkoittaa esim. chili con carnea, katkarapurisottoa tai punajuuripaistosta. Mies tekee kyllä kaikkea mahdollista ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osannut ennen kuin aikuisena päätin opetella. Onneksi opettelin, nyt osaan tehdä ruokaa omalle lapselle. Mutta ei meidän äiti osaa vieläkään tehdä. Nämä periytyy kotoa.

Vierailija
4/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokkaan mitä vaan kotiruuasta gurmeeseen. Ja leivon myös. Sattuu olemaan lempipuuhaa.

Vierailija
5/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korppujauhoja ei tartte turvottaa. Antaa vaan koko massan tekeytyä hetken.

Vierailija
6/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee kotiruokaa eikä mitään muutakaan, mistä voisi kertoa, mitä se on. Sekoitukset on joskus melko eksoottisia, mutta yleensä syötäviä. Mies siis kokkaa hyvin luovalla otteella, kun ruokaa jostain syystä tekee.

Vierailija
7/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. Mies on tehnyt aina kimpassa ollessamme hyvää ruokaa ruuanlaittovuoroillaan. Kohta jo 40 vuotta.

Vierailija
8/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Hän kokkaa lähinnä jääkaapintyhjennysörsseleitä silloin kun kokkaa. Minä hoidan ruoanlaiton 90-prosenttisesti.

Vierailija
9/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. Osaa lukea keittokirjan ohjeita.

Vierailija
10/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee. Tosin aika usein hän aloittaa siitä, että katsoo onko edellispäiväistä ruokaa jäljellä ja vain jatkaa sitä tai käyttää edellispäiviltä jääneitä tähteitä varsin luovasti. - Hänellä on erinomainen kyky vältellä muutoinkin ruokahävikkiä.

Vierailija
11/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kaikenlaisia ruokia kuten minäkin. Hän on keittiömestari, niin tietenkin luonnollisesti osaa tehdä ruokaa, mutta itse sitä mieltä, että ihan kaikki osaavat tehdä perusruokia, jos vaan viitsivät. Ehkä miehesi ei yritä kunnolla tai tekee tahallaan hieman pieleen, jotta sinä tekisit vastaavasti enemmän ruokaa. 

Vierailija
12/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kotiruoka tarkoittaa yleensä jotain aasialaistyyppistä, chili sin carnea tai jotain fuusioruokaa. Mies on aivan loistava kokki ja rakastaa laillani kasvispainotteista, tulista ja mausteista ruokaa. Hän nauttii ruuanlaitosta ja minä en niin paljoa, joten itse usein osallistun pilkkomalla esim kasviksia, valmistamalla salaatin tai tiskaamalla ne välineet joita ei laiteta koneeseen. Itse tosin tykkään valmistaa sushit ja tortillat kun niitä tehdään. Keittiössä on kyllä kiva häärätä, kun on kaksi tekemässä.

On kyllä onni monella tapaa että olemme toisemme löytäneet :)

Vierailija
13/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eilen teki lihamureketta. Tekee paljon parempaa mureketta/lihapullia kuin minä.

. Mies tekee just noita perinteisempiä kotiruokia arkena: makaronilaatikkoa, jauhelihakastiketta, erilaisia lihakastikkeita, kyljyksiä, broilerista perinteisemmin vaikka uunibroileria ja kastiketta sille. Toisaalta viikonloppuisin tykkää kokeilla kaikenlaista: erilaisia kastikkeita, kalaa, lihaa (tekee niille marinadeja jne.) ja bongailee reseptejä sieltä ja täältä ja kokeilee.

Minä teen sitten niitä kasviswokkeja, intialaista ja erilaisia kasvisruokia muutenkin enemmän.

Arkiruoissa tehtään varmaan aikalailla 50 % / 50 %, viikonloppuna mies tekee yleensä ruoan ja tykkää ährätä keittiössä helposti pari tuntia.

Ei osannut tehdä oikeen mitään ruokaa kun tavattiin, on oppinut vuosien varrella ja innostunut.

Vierailija
14/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse sitä mieltä, että ihan kaikki osaavat tehdä perusruokia, jos vaan viitsivät.

Tuli ihan mieleen ex-kollega jonka mielestä mikä tahansa muu kuin kymppitulos johtui laiskuudesta. On muuten harvinaisen tyhmä mies joka ei osaa omia töitään hoitaa useamman vuodenkaan jälkeen.

Vierailija
15/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse sitä mieltä, että ihan kaikki osaavat tehdä perusruokia, jos vaan viitsivät.

Tuli ihan mieleen ex-kollega jonka mielestä mikä tahansa muu kuin kymppitulos johtui laiskuudesta. On muuten harvinaisen tyhmä mies joka ei osaa omia töitään hoitaa useamman vuodenkaan jälkeen.

Huoh. Ei kai nyt perus kotiruoan aina tarvitse olla erinomaisia ja kiitettäviä. - Tulee muutoin "vähän" paineita... Minusta keittiömestari, joka toteaa kaikkien osaavan tehdä perusruokia, kunhan vain viitsivät kertoo enempi terveestä asenteesta ruoan laittoon. - Ei hän olisi yhtään parempi keittiömestari, jos alkaisi esitelmöimään millaisia tavallisa virheitä ja mokia ihmiset usein tekevät jotain ruokaa valmistaessaan tai ylenkatsomalla tavanomaista kotiruokaa, johon meillä joillakin kuuluu hui ja kauhistus osalle myös tosinaan puolivalmisteiden ja satunnaisten einesten käyttö.

Mlekein liian helposti "oikea ruoka" tai paremmin ruokailu saatetaan korvata jollain epämääräiselä pupeltamisella. Toki silläkin on paikkansa ja aikansa mutta, jos kotona syöminen on enempi pupeltamista eli sitä, että jokainen vuorollaan käy eri aikaan nappaamassa suuhunsa, mitä nyt sattuu löytymään sen sijaan, että edes yritettäisiin syödä yhdessä koko perhe, jos se vain kaikin tavoin muutoin on mahdollista, niin se on minusta "vähän" tylsää.   

Vierailija
16/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Teen kotiruokaa.

Tänään broileria ja riisiä, eilen makaroonilaatikkoa, toissap. kalakeittoa, ti. ohraryynipuuroa ja mustikka-vadelmakiisseliä...

Läskisoosia ja perunoita, palapaistia hirven lihasta ja perunamuusia....

Vierailija
17/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä minä pääosin ruuat kokkaan. Johtuu tosin paljolti siitä, että vaimo tekee vurotyötä ja minä 8-16. Mukavampi vaimolle, kun tulee kotiin ja on illallinen valmiina odottamassa.

En itsekään osannut juurikaan kokata, kun omilleni muutin. Ei minulle kotona kokkaamista opetettu eikä siihen rohkaistu. Aluksi elin kalapuikoilla ja ranskalaisilla. Sitten aloin tekemään jauhelihakastiketta ja spaghettia. Tästä siirryin vaikemapiin eli liharisottoon ja kinkkukiusaukseen. Nykyisin kokkailen melkein mitö tahansa. Kaikkea muuta osaan tehdä paitsi ruskeaa kastiketta ja lasagnen maitokastiketta. Ne palaa aina pohjaan.

Kokaamaan oppii kun vain tekee. Kyllä se alussa perseelleen menee.

Vierailija
18/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on exä, mutta oli hyvä kokki. Ainoa asia mitä hänestä kaipaan on hänen jotkut bravuurikokkaukset. 

Vierailija
19/25 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis MUN mielestä kaikki osaavat tehdä perusruokia, jos viitsivät. Ei mun mieheni ole mitään sellaista sanonut, vaikka onkin ravintola-alalla. Siis kun ruoanlaitto ei ole mitään ydinfysiikkaa eikä siihen tarvita erityisiä taitoja. Toki sitten kun aletaan tehdä ruoasta taidetta, mutta en puhunut mistään sellaisesta. Musta jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi osata tehdä muutamia perusruokia. Musta se kertoo viitseliäisydestä, jos ei muka osaa. Ohjeet on kirjassa ja jos monta kertaa yrittää ja noudattaa ohjeita tasan tarkkaan, niin ei voi mennä pieleen. Ainankin toivon näin. 

Vierailija
20/25 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä minä pääosin ruuat kokkaan. Johtuu tosin paljolti siitä, että vaimo tekee vurotyötä ja minä 8-16. Mukavampi vaimolle, kun tulee kotiin ja on illallinen valmiina odottamassa.

En itsekään osannut juurikaan kokata, kun omilleni muutin. Ei minulle kotona kokkaamista opetettu eikä siihen rohkaistu. Aluksi elin kalapuikoilla ja ranskalaisilla. Sitten aloin tekemään jauhelihakastiketta ja spaghettia. Tästä siirryin vaikemapiin eli liharisottoon ja kinkkukiusaukseen. Nykyisin kokkailen melkein mitö tahansa. Kaikkea muuta osaan tehdä paitsi ruskeaa kastiketta ja lasagnen maitokastiketta. Ne palaa aina pohjaan.

Kokaamaan oppii kun vain tekee. Kyllä se alussa perseelleen menee.

Ihana viesti ja hyvä asenne. Kaikkea hyvää teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan