Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten oppia sietämään epävarmuutta?

Vierailija
20.04.2018 |

Onko jollain tähän hyviä vinkkejä? Olen aina ollut kova stressaamaan. Pätkätyöhärdellissä se on todella huono ominaisuus. Miten voisin opetella paremmin rauhoittumaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta kyllä stressaat ihan oikeutetusti, jos joudut miettimään, kuinka pärjäät.

Mutta hyvässä tapauksessa tieto ja kokemus voi auttaa. Minulla putosi muutama kuukausi sitten työtunnit töissä niin, että oli tiedossa, että tulot menee ihan minimiin. Selvittelin kuitenkin asioita (mistä lisätienestiä ja laskin myös, että pärjään pienilläkin tuloilla). Lopulta pärjäsin ihan kirkkaasti. Mutta tietysti olin niin onnekas, että pärjäsin, vaikka tulot oli 30-40% vähemmän kuin yleensä.

Vierailija
2/4 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että asioilla on tapana järjestyä. Ennemmin tai myöhemmin.

Sitten jos on joku isompi stressin aihe, niin voi miettiä että mitä sitten jos kaikkein pahin tapahtuu ja kuinka siitä eteenpäin. Yleensä siinä pohtiessa huomaa, että ei maailma silti kaadu eikä taivas putoa vaan asioista pääsee kuitenkin jollain lailla yli ja kohti parempaa tulevaisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma minulla. Yritän minäkin jaksaa uskoa ja ajatella, että asiat enemmin tai myöhemmin järjestyvät. Mutta monen vuoden työttömyyden ja pätkätyöläisyyden perusteella usko on vähissä, lähes loppunut.

En siis jaksa enää uskoa, että työasiani järjestyvät. Muutoin elämäni on ok.

Hyvänä päivänä ajattelen, että vielä en ole aivan pohjalla.

Pahempaakin on olemassa kuin pitkäaikaistyöttömyys ja pätkätyöt.

Tää ei taida olla tippaakaan positiivista, mutta --- pahemminkin voisivat asiat olla.

Vierailija
4/4 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grad Bolst kirjoitti:

Itse ajattelen, että asioilla on tapana järjestyä. Ennemmin tai myöhemmin.

Sitten jos on joku isompi stressin aihe, niin voi miettiä että mitä sitten jos kaikkein pahin tapahtuu ja kuinka siitä eteenpäin. Yleensä siinä pohtiessa huomaa, että ei maailma silti kaadu eikä taivas putoa vaan asioista pääsee kuitenkin jollain lailla yli ja kohti parempaa tulevaisuutta.

Yleensä pystyn pitämään mielessä tämän ajatuksen. Joskus silti tulee sellainen olo, että stressi ikään vyöryy päälle niin voimakkaana, että sitä on hankala saada nopeasti taltutettua. Mutta se on kai melko tavallista?