Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olen reissussa, äidin pitää soittaa minulle joka päivä, koska hän pelkää puolestani, mutta muille sisaruksille ei soitella. Mitä tekisitte? (Olen 28)

Vierailija
20.04.2018 |

Olin sitten Nykissä, Saksassa tai Norjassa, äidin pitää soittaa joka ikinen päivä varmistaakseen että minulla on kaikki hyvin. Toinen siskoni asuu Indonesiassa, kolmas reissaa jatkuvasti, mutta he saavat mennä miten tykkäävät. Äiti on yliholhoava ja käyn muutenkin vanhempien luona usein. Olen 28, siskoni 32 ja 37.
Se tuntuu vähän loukkaavalta, ikään kuin olisin se avuton lapsi joka ei selviä omillaan, mutta en toisaalta halua loukata äitiäkään.

Mitä tekisitte?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhempani ovat menehtyneet nuorina (itse olen nyt 33) ja olisin kiitollinen jos olisi vanhempi joka soittaisi.

Ja joka päivä käyttäisit näihin puheluihin mielelläsi tunnin tai kaksi?

Semmoista se meillä oli  :(

En edes kavereiden kanssa tykkää viettää niin pitkiä aikoja puhelimessa.

Vierailija
42/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen äiti joka soittaa tai oikeastaan soittaisin joka päivä. Tyttäreni muutti pois ja kyselin kuulumisia joka päivä, En välttämättä soittanut mutta viestiä laitoin että miten päivä meni, onko kaikki hyvin.

Mutta soittoihini/tai viesteihini ei lopulta viititty vastata kuin viikon päästä niin minäkin luovutin lopulta.

Kysynkin sinulta ap. miksi se on niin ärsyttävää kun äitisi soittaa? Me äidit ollaan kuitenkin huolissaan vaikka te lapset olisitte 50v.

Jos oma äitini olisi elossa soittaisin itse illalla enkä odottaisi että hän edes soittaisi.Olisin ikionnellinen jos tässä maailmassa olisi joku joka pyynteettömästi välittäisi minusta ja haluaisi kuulla onko kaikki hyvin.

Älä ota sitä holhouksena, olet osa äitisi ydin perhettä ja hänelle tärkeä.

Jumankekka, joka  päivä soittaminen ON törkeää ripustautumista ja  kontrollointia. Välit säilyvät kun muistaa että se lapsi ON aikuinen ja osaa hoitaa elämänsä jos ja kun äiti on velvollisuutensa tehnyt eli  opettanut lastaan huolehtimaan asioistaan, pärjäämään ja tekemään kotihommat. Jos sä olet siitä asiasta epävarma niin olet itse tehnyt kasvatustyösi huonosti. Kun on tehnyt pohjatyön huolella sen ekan 20 vuoden aikana niin ei ole tarvetta soitella perään päivittäin. Kyllä se nuori ottaa yhteyttä kun se haluaa jakaa asioita sinun kanssasi. Ja sä voit laittaa heippaviesti kerran viikossa.

terkuin toinen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhempani ovat menehtyneet nuorina (itse olen nyt 33) ja olisin kiitollinen jos olisi vanhempi joka soittaisi.

Tietysti olisit. Kaipaathan rakkaita vanhempiasi, jotka olet menettänyt. Se on ymmärrettävää.

Mutta jos vanhempasi olisivat olleet elossa koko tämän ajan, niin itsekin kokisit ahdistavaksi ja loukkaavaksikin, kun joku soittelisi perääsi kuin teini-ikäiselle. Ei sellainen (sairaalloinen) aikuisessa lapsessa roikkuminen ole ok, sillä oma lapsikin on ihan oikea ihminen jolla on elämä elettävänä omalla tavallaan. 

Lapsen ja vanhemman rakkaus olisi hyvä näkyä muullakin tavalla kuin riippuvuussuhteena.

Vierailija
44/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan kantasuomalainen? Avustavatko vanhempasi sinua taloudellisesti? Pärjäisitkö edes itse?

Miten kantasuomalaisuuteni liittyy tähän? Ja kyllä olen. 

He eivät avusta, paitsi joskus saattavat ostaa minulle junalippuja, koska haluavat "maksaa takaisin" siitä että käyn heitä katsomassa..  ja joskus isä saattaa heittää minulle satasen tai viisikymppisen muuten vaan. Hän tekee tätä kyllä muillekin siskoilleni.

En ole ikinä pyytänyt rahaa, siis ihan tosissani en muista sellaista kertaa että olisin itse pyytänyt. Olen tehnyt sen tietoisesti, koska en halua liekaa tiukemmaksi. Mutta hassulta tuntuisi myös kieltäytyä, jos hän sitä joskus tahtoo antaa. 

Asumme ensimmäisessä omistusasunnossamme ja olemme mieheni kanssa vakituisissa kokopäivätöissä. En ole kokenut oikein tiukkaa paikkaa, eli siinä mielessä en tietenkään voi oikeasti tietää olenko "holhottava", mutta ainakin olen varonut kaikin keinoin antamasta sellaista signaalia. 

AP 

Vierailija
45/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen äiti joka soittaa tai oikeastaan soittaisin joka päivä. Tyttäreni muutti pois ja kyselin kuulumisia joka päivä, En välttämättä soittanut mutta viestiä laitoin että miten päivä meni, onko kaikki hyvin.

Mutta soittoihini/tai viesteihini ei lopulta viititty vastata kuin viikon päästä niin minäkin luovutin lopulta.

Kysynkin sinulta ap. miksi se on niin ärsyttävää kun äitisi soittaa? Me äidit ollaan kuitenkin huolissaan vaikka te lapset olisitte 50v.

Jos oma äitini olisi elossa soittaisin itse illalla enkä odottaisi että hän edes soittaisi.Olisin ikionnellinen jos tässä maailmassa olisi joku joka pyynteettömästi välittäisi minusta ja haluaisi kuulla onko kaikki hyvin.

Älä ota sitä holhouksena, olet osa äitisi ydin perhettä ja hänelle tärkeä.

Kuulostat aivan äidiltäni :D

Hän soitteli omalle äidilleen joka päivä niin kauan kuin tämä eli.

En tiedä ilahtuiko mummoni kovasti niistä puheluista, sillä minun korvaani ne kuulostivat tympeiltä. Ongelmien vatvomista ja mummon asioihin sekaantumista ja kontrolloimista.

Ja samaa jatkoi minun kanssani niin kauan kuin jaksoin vastata puheluihinsa.

Monta kertaa ehdin harkita salaista puhelinnumeroa niiden jatkuvien soitteluiden takia. En kuitenkaan siihen päätynyt. Lopetin vaan puhelimeen vastaamisen. Vastaajastakin jouduin luopumaan, sillä siihen tuli äidiltä hirveästi vihaisia viestejä joissa komensi soittamaan tai tiuski ettei tykkää siitä että en vastaa puhelimeen.

Jos joskus tuli joku ihan oikea viesti, niin sitä ei kuullut jos ei ensin kuunnellut niitä kaikkia haukkumisviestejä :/

Oikeasti, jos haluat pysyä väleissä lapsesi kanssa, niin lopeta se kontrollointi (sitä se jatkuva huolissaan soitteleminen on) ja anna lapsellesi tilaa elää omaa elämäänsä.

Ei tarvitse soittaa joka päivä eikä joka viikko.

Omalla kohdalla välit äitiin ovat menneet jo niin kylmiksi etten enää halua edes yrittää niiden parantamista. Pelkään, että sama huolen varjolla kontrollointi alkaisi uudestaan.

Vierailija
46/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun ap olisi parempi äiskän ja iskän gaa. Onko mies edes vihille toimertunut sinua viemään?

Vinkki trollaajalle: jos näet sen vaivan että kirjoitat tällaiseen ketjuun vastauksen, niin kannattaa keksiä edes jotain omaperäistä :) 

Ap 

Vierailija
47/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: hermostu vanhemmillesi yhtä tomerasti kuin trollaajille. Kyllä se siitä...

Vierailija
48/48 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: hermostu vanhemmillesi yhtä tomerasti kuin trollaajille. Kyllä se siitä...

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi