Äitini on opettanut minut uskomaan, että teen asioita häntä kohtaan väärin
Mielestäni en ole tehnyt mitään väärin häntä kohtaan koskaan. Hänestä tein esim. väärin häntä kohtaan, kun hän oli siivonnut meillä pyytämättä koko päivän, niin kun tulin töistä kotiin, hän kyseli minulta pienistä turhista esineistä, kuten irrallisista johdoista yms, että missä niiden paikka on, niin vääryys oli se, kun sanoin, että voitaisko nyt vain juoda kahvia ja keskustella jostain muusta? Miten se toive omassa kodissani oli vääryys HÄNTÄ kohtaan? En todellakaan ollut kysynyt häntä meille siivoamaan, ja miten se HÄNTÄ haittaa, vaikka kyseiset johdot olisivat jääneet keskelle pöytää!
Kannattaisko opetella vähän priorisoimaan, eikä syyttää toisia siitä, että nämä kohtelevat väärin, kun mitään ilmeistä väärinkohtelua ei häntä kohtaan tapahtunut?
Olin väsynyt, enkä jaksanut jatkaa siivoamista, enkä sen miettimistä, missä asiat, joilla ei ole meillä paikkaa, kuuluvat, asia, mikä ei kuulunut äidilleni pätkääkään!
Kommentit (48)
Et siis ole vieläkään saanut sitä yksiötäsi siivottua? Ihan hyvä vaan että tuli auttamaan...
Mutta luulen, että äiti on koittanut katkeroittaa minut, ainakin kaikki hänen tekonsa viittaisivat siiihen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole vieläkään saanut sitä yksiötäsi siivottua? Ihan hyvä vaan että tuli auttamaan...
Olen, tämä esimerkki "vääryksistä äidille, jotka äiti kokee" on viime kesältä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et tiedä sitä, missä omassa kodissasi säilytetään irrallisia johtoja? Vaikuttaa siltä, että kotisi oli tyypillinen mielenterveyspotilaan "luola" ja äitisi oli saanut ohjeet pyrkiä ns. normaisoimaan elinolosuhteitasi.
Korvanapistako? 🤣🤣🤣 Onko äitini salainen agentti 007?! 😂
apMä tosiaan ihmettelen, jos se pärjää sun kanssa ilman tukea ja neuvoja. Sairas.
Totta kai se pärjää. Etkö nyt tajua, että se on maailman paras kasvattaja? Mitä hätää hänellä tuossa oli, btw?
apSe että väsyy sun mikään ei kelpaa- maailmaan.
Miten niin "mikään ei kelpaa"?
A En ollut pyytänyt siivoamaan
B Mä itse pyysin, että ei mietitä niitä johtoja nyt.
Niin mikä siinä ei mulle kelpaa?
ap
Toisen ihmisen pyyteetön apu. Normaali henkilö sanoisi, että kiitos, katsotaan niitä myöhemmin, voin laittaa itsekin, juodaan nyt kahvia koska olen vähän väsynyt.
Et osaa olla mistään iloinen, kiitollinen etkä tyytyväinen. Muut tekevät aina väärin riippumatta siitä miten tekevät.
Äitisi on pakko olla vahva. Jaksamista hänelle. Sun kaltainen tyyppi on katkeruuden loputon suo. Teet itse sitä mistä syytät muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja taas! Pitääkö kaikki ylianalysoida puhki? Rehellisesti ap montako tuntia päivässä mietit näitä äitiisi liittyviä asioita?
Noin 13 tuntia. Käyn välillä myös nukkumassa.
Näin vähän arvelinkin. Ajattele mikä määrä energiaa sulla kuluu tuohon. Se on kaikki pois muusta sun elämässä. Sun elämän laatu voisi oikeasti kohentua hurjasti oikeanlaisella lääkityksellä ja saisit varmasti terapiastakin pysyvämpiä muutoksia aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et tiedä sitä, missä omassa kodissasi säilytetään irrallisia johtoja? Vaikuttaa siltä, että kotisi oli tyypillinen mielenterveyspotilaan "luola" ja äitisi oli saanut ohjeet pyrkiä ns. normaisoimaan elinolosuhteitasi.
Korvanapistako? 🤣🤣🤣 Onko äitini salainen agentti 007?! 😂
apMä tosiaan ihmettelen, jos se pärjää sun kanssa ilman tukea ja neuvoja. Sairas.
Totta kai se pärjää. Etkö nyt tajua, että se on maailman paras kasvattaja? Mitä hätää hänellä tuossa oli, btw?
apSe että väsyy sun mikään ei kelpaa- maailmaan.
Miten niin "mikään ei kelpaa"?
A En ollut pyytänyt siivoamaan
B Mä itse pyysin, että ei mietitä niitä johtoja nyt.
Niin mikä siinä ei mulle kelpaa?
apToisen ihmisen pyyteetön apu. Normaali henkilö sanoisi, että kiitos, katsotaan niitä myöhemmin, voin laittaa itsekin, juodaan nyt kahvia koska olen vähän väsynyt.
Et osaa olla mistään iloinen, kiitollinen etkä tyytyväinen. Muut tekevät aina väärin riippumatta siitä miten tekevät.
Äitisi on pakko olla vahva. Jaksamista hänelle. Sun kaltainen tyyppi on katkeruuden loputon suo. Teet itse sitä mistä syytät muita.
Kyllä mä sanoinkin ensin, mutta se ei mennyt perille. Silloin sanoin suunnilleen, että ei kiinnosta, että uskoisi. Ei pidä ottaa sitä niin, että mä tein väärin häntä kohtaan, koska hänelläkin on vastuunsa, kuunnella nimenomaan, mitä hänelle sanotaan.
Miten kauan mun ois pitänyt sitä ahdistelua jaksaa?
Ehkä se sit oli väärin hänestä häntä kohtaan, kun hän ei ole oppinut kunnioittamaan rajojani, että sellaisia olisikaan, kanssani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet taas vauhdissa. Jos ei olisi kysytty, kiukuttelisit miten äiti sotkee tahallaan. Jos ei olisi siivonnut, olisi laiska ihminen joka ei halua auttaa jne.
Miten se jaksaa sun kanssa, en tajua. Hänenä pistäisin oven kiinni, välit poikki ja puhelimen äänettömälle.
Mene ulos ja nauti kauniista päivästä. Jätä meidät rauhaan.Ehkä äitini kuvittelee näin tyhmiä, samoin kuin sinäkin, eikä ole viitsinyt tutustua tyttäreensä saadakseen selville, että ei. Ei minua kiinnostanut se, että hän siivoaa meillä, lainkaan. Hän oli meillä katsomassa lasten perään. Tätä se just on, kun omillä virheellisillä uskomuksilla loukataan toisia, eli minua. Syytetään sellaisesta, mikä on vain omassa päässä.
apSinähän sen tiedät.
Minä en syytä sellaisesta, mitä itse kuvittelen.
apHah.
Tiedät siis jonkun päinvastaisen esimerkin? Laita se koska en itse tiedä sitä, vaikka todennäköisimmin olet itse käsittänyt väärin, mutta katsotaan.
ap
Sä olet itse kaikkinensa se esimerkki. Jos tämäkään juttu ei ole kuin viime vuonna sattunut pikkujuttu, josta nyt raivostut kuin se olisi uutta, se osoittaa ongelmasi.
En aio ruokkia narsismiasi enempää. Hyvästi.
Kyllähän se koko ajan vähenee, ja sellainen elämänalue lisääntyy, jota tavoittelen.
ap