Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin alkoholinkäytön viime perjantai-iltana.

Vierailija
20.04.2018 |

Tajusin, että vaikken juo koskaan itseäni humalaan, juon todennäköisesti kuitenkin liikaa. Alkoholi nostaa minulla sykettä, nukun huonommin (jos juon illalla) ja aamuisin on tahmea olo, vaikka olisin ottanut vain kaksi lasillista.

Saan aika usein viinipulloja lahjaksi asiakkailta ja työkavereiden kanssa juodaan usein lasi viiniä lounaan kanssa (ei asuta Suomessa..). Toisen lasillisen juon vielä kotona ruoan kanssa ja joskus otan 1-2 lasia viiniä illalla sohvalla tai terassilla istuessa miehen kanssa.

Tuon perjantai-illan jälkeen olen saanut 5 viinipulloa lahjaksi (!) ja kolmena päivänä on kysytty, miksen juo lasillista viiniä. En ole sanonut kenellekään lopettaneeni, koska en halua tästä mitään juttua. Kohta varmaan luullaan, että olen raskaana.

Jo viikon juomattomuuden jälkeen huomaan, että iho on paljon paremmassa kunnossa, herään virkeämpänä ja nukun syvemmin, jaksan töissä paremmin.

Onko joku entinen kohtuukäyttäjä täällä lopettanut? Miksi lopetit ja mitä muutoksia olet huomannut lopettamisen jälkeen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Ei lopettaneita kohtuukäyttäjiä?

ap

Vierailija
2/3 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin siiderin tissuttelun pari vuotta sitten, mutta ei siitä nyt taivaat auenneet. Alkuun iloitsin joka ilta alkottomasta päivästä tietäen, että aamulla on kiva herätä, mutta ei ne aamut nykyään sen parempia juuri ole, melkein aina herään päänsärkyisenä. Toivoin laihtuvani - en laihtunut. Paino tosin on helpompi pitää aisoissa nyt. Se on hyvä, että jos illalla äkillisesti tarvii ajokykyistä kuskaajaa, se onnistuu aina. Sosiaalinen elämäni on niin hiljaista, ettei alkottomuutta ole juuri kukaan ihmetellyt.

Mutta terveellisempäähän se toki on, ja kannatettavaa kaikin puolin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Muita kokemuksia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi