Mies: Mitä ajattelet naisesta joka väittelee tohtoriksi? Nostaako yhtään markkina-arvoa vai laskeeko?
Kommentit (49)
Aina tunnutaan toistelevan sitä, ettei miehille naisen koulutuksella olisi erityisemmin merkitystä. Täytyy sanoa että omalla kohdalla tuo nostaa kiinnostavuutta hyvin merkittävästi. Toki se miltä alalta on väitellyt herättää lisäkysymyksiä naisen arvomaailmasta ja persoonallisuudesta, mutta lähtökohtaisesti kuitenkin suuri plussa. Omassa naismaussa koulutuksella/sivistyksellä/älykkyydellä (kyllä näiden välillä on usein aika paljonkin korrelaatiota, ennen kuin joku tulee taas huomauttamaan) on keskimääräistä suurempi merkitys, mistä todennäköisesti johtuu kiinnostukseni korkeasti koulutettuja naisia kohtaan.
T: Tuplamaisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimukset osoittavat, että miehet karttavat älykkäitä naisia vaikka väittävät etteivät karta.
Tuota kuulee ainoastaan naisten suusta, eli naisilla on aivan erilainen käsitys älykkyydestä kuin miehillä. Miesten makuun oleva älykäs nainenhan on todella kiehtova persoona eikä hänessä ole mitään kartettavaa.
Kyllä minulle on treffeillä mies sanonut, että tuntee huonommuutta koska hänellä on matalampi koulutus. Epäili, voisinko olla hänestä kiinnostunut sen vuoksi. Itse olin kommenteista ihmeissäni, koska olinhan lähtenyt hänen kanssaan treffeille ja meillä oli ihan mukavaa.
Mitä ihmeellistä missään tohtoreissa on? Tunnen kymmeniä tohtoreita työni kautta eri aloilta, ihan normi työntekijöitä ovat. Ei sen älykkäämpiä tai viisaampia, joidenkin väitökset ovat olleet niin huonoja että niille nauretaan edelleen. Ja tällaiseen pitäisi ihmisen kunnioitus konkretisoitua?
1.kierroksella neutraali, 2.kierroksella laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää kiinnostusta, jos väittelee oikeista tieteistä. Humanistihömpän suhteen on sama onko maisteri vai tohtori, kun niiden osalta kiinnostus on nolla joka tapauksessa
Mikä on humanistihömppää? Onko valtiotieteiden tohtori humanistihömpän tohtori?
On. Ei jatkoon
Jos pitäisi valita tohtorinainen tai nuori, bimbomaisesti pukeutuva höpsö blondi niin valitsen tietenkin sen höpsön blondin!
Tohtorit ovat liian vakavia, haluan itseäni "tyhmemmän" naisen. Niin se vaan on
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi valita tohtorinainen tai nuori, bimbomaisesti pukeutuva höpsö blondi niin valitsen tietenkin sen höpsön blondin!
Tohtorit ovat liian vakavia, haluan itseäni "tyhmemmän" naisen. Niin se vaan on
Se ei mitenkään yllätä että bimbo haluaa toisen bimbon itselleen.
Veikkaan että mitä älykkäämpi mies, sitä enemmän naisen sivistyksellä ja koulutuksella on väliä/sitä vähemmän mies kokee älykkään naisen uhkana.
Humanistitohtoreita en ole tavannut joten en tiedä niistä. Lääkistohtoreita on tullut vastaan sitäkin enemmän. Useimmat niistä ovat väitelleet aika huuhaajutuista suoraan sanoen. Sillä alalla monet duunipaikat on väikkärin takana ja sit ne kirjoittaa sen jostain hoitsutason jutusta ja lopettaa tutkimustyön siihen.
Ne oikeasti skarpit väitelleet lähtee ulkomaille jonnekin lääkefirmaan tai jonnekin. Ei täällä Suomessa ole niille mitään järkevää tekemistä.
Voi kuule. Minulla oli naisfyysikkona oikein hyvät valinnanmahdollisuudet, ja erittäin hyvän ja hyvin älykkään miehen olen saanut. Ei tosin Esko Valtaoja. Ja miksi ihmeessä olisi ongelma rajata valikoimaa rajaamalla huonot pois?