Oletko sairastanut tuhkarokon?
Nykyään siitä puhutaan kuin kyseessä olisi musta surma.
Ennen se oli tavallinen lastentauti.
Kommentit (26)
Tuhkarokko vuonna 1977 ekalla luokalla. Melkein kaksi viikkoa poissa koulusta. Todella kipeänä ja korkea kuume. Silmiin sattui ja puhuin sekavia. Myös vihurirokko, sikotauti ja vesirokko sairastettu. Tuhkarokko pahin.
Järkyttävää ajatella, että joku haluaa jättää lapsensa ilman rokotetta!
Tänään lehdessä uutinen: Romaniassa tuhkarokkoepidemia, 12000 sairastunut, 49 kuollut, joista 39 rokottamattomia pikkulapsia.
Kerjäläiset varmaankin tuovat sitä tuliaisena tännekin.
Vierailija kirjoitti:
Voi kiesus mitä valehtelijoita täälläkin on! Me vähän vanhemmat sairastettiin kaikki se tauti, enkä ole kuullut kenenkään koskaan valitelleen sen kipeyttä. Mikä hitto siinä on, että anonyymipalstalla täytyy joka pienestäkin asiasta trollailla?
Mä oon vm -71. Mut on rokotettu ja en ole tuhkarokkoa sairastanut. Kuten en vihurirokkoa tai sikotautiakaan tai poliota. Vesirokon olen sairastanut.. en usko olevani nuorimpien joukossa tällä palstalla.
En ole sairastanut. Olen syntynyt vuonna 1981 ja mut on rokotettu. Antaako se kahdesti pistettävä rokote elinikäisen suojan?
Olen sairastanut 6- vuotiaana 70-luvulla. Kova kuume ja hourailin. Pahin sairastamani tauti. Onneksi ei tullut jälkitaiteja.