Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiseksi hurahtamisen ABC

Vierailija
19.04.2018 |

Haluan hurahtaa uskovaiseksi. Arvon palstakristityt ja muidenkin uskontojen edustajat, kertokaa mulle, miksi mun pitäisi kääntyä ja hurahtaa ja miten etenen asian kanssa. Haluan todellakin löytää sisältöä elämääni uskonnon kautta, mutta miten pääsen ihan konkreettisesti alkuun? Käytännön vinkkejä ja osoitteita sekä neuvoja, please!

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti käymään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka olet ap? Oletko nainen vai mies ja mikä ikä ja mistäpäin? Mulla samanlaiset aatokset. Olen ilman seurakuntaa tai uskovaisia tuttuja oleva nainen pirkanmaalta.

Olen nainen ja asun pääkaupunkiseudulla. En minäkään tunne ketään uskovaisia; joskus lukiolaisena ja parikymppisenä tunsin, mutta en ole niin läheisesti ollut enää yhteyksissä. Missään seurakunnassakaan en ole käynyt.

Pääkaupunkiseudulla on paljon valinnanvaraa. Uusissa seurakunnissa ja liikkeissä on mm. paljon nuoria, jos olet nuorempi ihminen.

http://www.tilaisuudet.info/tilaisuudet/

Kiitoksia linkistä! :) En ole sinänsä nuori, vaan yli kolmekymppinen. Lueskelin mormonien ja jehovan todistajien materiaaleja ja valitettavasti ne olivat pahassa ristiriidassa Raamatun kanssa. Sinänsä judeokristillinen perinne ja uskonto kiinnostaa eniten...siis uskon yhteen Jumalaan ja muutenkin Raamattu on minulle oikea ja totta. Jumala on minulle oikea ja totta. Haluaisin vain päästä siihen paremmin sisälle ja mukaan.

Vierailija
22/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aloittaa Raamatun lukemisesta ja rukouksesta. Erityisesti evankeliumeita kannattaa lukea usein.

Itse tykkään pidempien rukousten lisäksi rukoilla ihan lyhyitä yhden tai kahden lauseen mittaisia rukouksia pitkin päivää askareitteni lomassa, sellaisia kuin "tule, Pyhä Henki", "Herra Jeesus Kristus Jumalan poika, ole minulle syntiselle armollinen" ja "Herra Jeesus, minä rakastan sinua".

Seurakuntayhteys on myös äärettömän tärkeä. Suosittelen lämpimästi katolista kirkkoa jonka jäsen itse olen.

Ja jos sinua ei ole vielä kastettu niin vastaanota kaste rohkeasti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri kristinusko?

Koska Jeesus on Herra - muuta tietä Jumalan luo ei ole, mutta meillä on oikeudenmukainen Jumala, joten kaikille kyllä tarjotaan mahdollisuutta tavalla tai toisella.

Jo juutalais-kristillisistä yhteiskunnista voi päätellä, että arvot ovat maallisestikin kestäviä. 

Ihmiset, jotka ovat tulleet uskoon ja kääntyneet pois pahoilta teiltään todistavat myös tästä.  Esim. Saksan vankiloissa todettiin, että islamiin kääntyneet ja siinä uskonnossa vahvistuneet jatkoivat rikoksia ja rikokset jopa kovenivat, kun taas kristyiksi kääntyneet ja uskon löytäneet vangit lopettivat rikosten teon...

Vierailija
24/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka olet ap? Oletko nainen vai mies ja mikä ikä ja mistäpäin? Mulla samanlaiset aatokset. Olen ilman seurakuntaa tai uskovaisia tuttuja oleva nainen pirkanmaalta.

Mene sunnuntaina Baptistikirkkoon Kissanmaalle. Siellä on kaiken ikäsiä ja näkösiä ystävällisiä ihmisiä. Olen monesti käynyt siellä.

25/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu esiin! Rukoile, lähesty Jumalaa ja Jumala lähestyy sinua. Uskon että OLET jo johdatuksessa jo siitä että tulit tehneeksi tämän aloituksen. Rukoilen puolestasi! Erittäin hyvä valinta. Jeesus on Herra.

Amén

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
26/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita rukoillen kirjoitti:

Rukoile Jeesusta elämääsi ja sano, että tahdot seurata Häntä - siitä se alkaa.

Lue Raamattua, mene johonkin hengelliseen tilaisuuteen, katso TV7

Olen lukenut Raamattua ja rukoillut. Saan siitä voimaa ja joskus olen nähnyt unia ja kokenut tilanteita, joissa tunsin olevan johdatusta. TV7:ääkin joskus katson, tosin se ei ehkä kokonaisuudessaan ole mun juttuni. Mutta on siellä kiinnostavia yksittäisiä ohjelmia. Varsinainen hurahdus odottelee tulemistaan.

Ei ehkä kannata odottaa sitä hurahdusta, se tulee jos on tullakseen, kaikki eivät hurahda ja ovat silti ihan oikeasti uskossa.

Tärkeintä on olla avoimin sydämin Jeesuksessa.

Hyviä neuvoja olet täällä saanut.

Vierailija
27/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskova olen. Siis uskon vahvasti Jumalaa ja olen uskonut lapsesta lähtien.Näinollen en ymmärrä tuota ns. Hurahtamista ollenkaan. Minulle Jumala on ollut aina vahva turva elän ylämäissä etenkin. En kuulu kirkkoon ,enkä halua mennä seurakuntaan-siellähän olevat ovat lähes aina sitä mieltä ,että minun uskontoni on se oikea ja muut ovat väärässä.

Ts, piiri pieni pyörii jne. Ei hyvä!

Rukous ja luottamus Jumalaan ,joka kaikki säätää.Eikä uskovan elämä ole mitään sen helpompaa kuin monen muunkaan-yhtä paljon sairauksia,onnettomuuksia kuin myös iloja elämässä on.

On vaan helpompi kestää kaikki ,kun turvaa johonkin suurempaan ,joka on minulle Jumala

Kyllä uskovat ystävät ovat silti arvokas tuki, jos on esim. sairas.  Esirukousapu on tärkeää ja se oikeasti toimii!

Mutta eri ihmisille tietenkin sopii eri asiat - seurakunnatkin ovat erilaisia, joten kannattaa tutkailla erilaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
28/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkkiksilla näyttää toimivan ensin joku päihdeongelma ja rahahuolet, sitten vasta pohditaan hengellisiä kysymyksiä.

Moni julkkis joutuu toteamaan, ettei ihmisen sisäinen tyhjyys täyty maallisella menestyksellä ja hyvällä, ei edes muiden ihmisten palvonnalla.  Saattaa käydä jopa täysin painvastoin.

Ihmisessä on Jumalan mentävä aukko - ja moni käy kontillaan ennen kuin huomaa tämän. 

Kun miettii jotain täysin pohjalle vajonnutta koditonta kaikki sillat takanaan polttanutta narkkia tai rikollista - niin kuka auttaa?

Jeesus!

Vierailija
29/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi, joka ei ole koskaan hurahtanut yhtään mitenkään. Olen vaan aina uskonut, ja kasvamisen myötä myös uskossa kasvanut.

Kansan Raamattuseura on tervehenkinen, evl-kirkon sisällä toimiva kirkkoa palveleva järjestö. Suosittelen tutustumaan.

Vierailija
30/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskova olen. Siis uskon vahvasti Jumalaa ja olen uskonut lapsesta lähtien.Näinollen en ymmärrä tuota ns. Hurahtamista ollenkaan. Minulle Jumala on ollut aina vahva turva elän ylämäissä etenkin. En kuulu kirkkoon ,enkä halua mennä seurakuntaan-siellähän olevat ovat lähes aina sitä mieltä ,että minun uskontoni on se oikea ja muut ovat väärässä.

Ts, piiri pieni pyörii jne. Ei hyvä!

Rukous ja luottamus Jumalaan ,joka kaikki säätää.Eikä uskovan elämä ole mitään sen helpompaa kuin monen muunkaan-yhtä paljon sairauksia,onnettomuuksia kuin myös iloja elämässä on.

On vaan helpompi kestää kaikki ,kun turvaa johonkin suurempaan ,joka on minulle Jumala

Kyllä uskovat ystävät ovat silti arvokas tuki, jos on esim. sairas.  Esirukousapu on tärkeää ja se oikeasti toimii!

Mutta eri ihmisille tietenkin sopii eri asiat - seurakunnatkin ovat erilaisia, joten kannattaa tutkailla erilaisia vaihtoehtoja.

Olisi myös kiinnostavaa keskustella aiheesta ilman että saa silmienpyörittelyä osakseen. Tunnen lähinnä agnostikkoja ja ateisteja ja moni heistä siirtää minut johonkin hörhökategoriaan, jos paljastan kiinnostuneeni Raamatusta ja kristinuskosta. Olisi välillä mukavaa olla uskonasioissa samanhenkistenkin seurassa.

Vierailija
31/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin sitä tapahtumakalenteria ja Helsingissä tosiaan seurakuntia riittää. Millaisia ovat esim. baptisti- tai metodistiseurakunnat? Entä One Way -seurakunta? Tavallaan kiinnostaisi sellainen vapaampi mahdollisuus ilmaista tunnetta, mutta toisaalta pitäisin sellaisesta melko perinteisestäkin.

Pääasia olisi pitäytyminen Raamatussa ja toisaalta ihmisen vajavaisuuden ymmärtäminen. Lisäksi olisi mukavaa myös kysellä "tyhmiä" ja keskutella avoimesti ilman, että joku karismaattinen johtohahmo päättää kaiken. Onko niihin jumalanpalveluksiin helppo mennä aivan uutena?

Vierailija
32/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkin sitä tapahtumakalenteria ja Helsingissä tosiaan seurakuntia riittää. Millaisia ovat esim. baptisti- tai metodistiseurakunnat? Entä One Way -seurakunta? Tavallaan kiinnostaisi sellainen vapaampi mahdollisuus ilmaista tunnetta, mutta toisaalta pitäisin sellaisesta melko perinteisestäkin.

Pääasia olisi pitäytyminen Raamatussa ja toisaalta ihmisen vajavaisuuden ymmärtäminen. Lisäksi olisi mukavaa myös kysellä "tyhmiä" ja keskutella avoimesti ilman, että joku karismaattinen johtohahmo päättää kaiken. Onko niihin jumalanpalveluksiin helppo mennä aivan uutena?

Kannattaa käydä katsomassa, niin näkee.  Jokainen raitis seurakunta toivoo uusia jäseniä.  Ja aina voi lähteä myös pois, jos ei jossain viihdy.

Vierailija
33/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene paikalliseen AA-kerhoon korkeammalla voimalla aivopestäväksi...

Itselläni ei ole minkäänlaista alkoholi- tai päihdeongelmaa koskaan ollutkaan, joten en liene AA:n kohderyhmää.

Älä kysy neuvoa jos Sinua ei saa auttaa. AA-kerhossa voi käydä syventämässä uskoaan, vaikka ei päihdeongelmaa olisikaan! Korkein voima on myös Sinun kanssasi, mikäli vain raivaat sydämeesi Hänelle tilaa!

Vierailija
34/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä 30 mainitut kriteerit saattaisivat toteutua esim. Saalemilla Hakaniemessä. Hyviä kokemusia sieltä enimmäkseen, vaikken ole hellari. Sinne mahtuu monenlaista väkeä kun on iso srk ja toaiaan monipuoliset tilaisuudet. Töölön Siionkin oli mielestäni hyvähenkinen paikka.

Vierailija
35/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri kristinusko?

Koska Jeesus sanoo: "Minä ole tie, totuus ja elämä." 

Vierailija
36/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käydä Sleyn jumiksissa, niissä on hyvää opetusta ja aina tuntee itsensä tervetulleeksi. Kannattaa käydä nettisivuilla katsomassa, siellä on paljon kaikkea hyvää.

Vierailija
37/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaile kirjoitti:

Riippuu missä asut - mutta googlaa paikkakuntasi hengelliset tapahtumat. 

EV.LUT. kirkon herätysliikkeiden tilaisuudet, esim. kansanlähetys, SLEY yms. - tai sitten ns. vapaat suuntaukset kuten Vapaakirkko, Hellarit ja uudemmat liikkeet, kuten One way seurakunnat yms.

- ja jos tunnet yhdenkään uskovan, niin ota yhteyttä ja kysele.

- etsi ns. raitista ja hyvää seurakuntaa, mikä sopii juuri sinulle, eläkä välitä, jos joku yksittäinen henkilö on jossain pönttö.

Jehovat, mormonit yms. - harhaoppisia, joten ei näihin.

Ohis, mutta eikö kaikkien uskovaisten mielestä kaikki eri tavalla uskovat ole harhaoppisia?

Vierailija
38/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään käydä Sleyn jumiksissa, niissä on hyvää opetusta ja aina tuntee itsensä tervetulleeksi. Kannattaa käydä nettisivuilla katsomassa, siellä on paljon kaikkea hyvää.

Tuo kuulostaa kivalta. :) Tai siis oon todella opinhaluinen; haluaisin oppia lisää paljon ja toki käytännössä toteuttaa arjessa kaikkea hyvää. Lisäksi sellainen paikka olisi mukava, jonne on uudetkin ihmiset tervetulleita ja jossa olisi monipuolisesti tapahtumia.

Vierailija
39/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ketjussa miettinyt minkälaista uskoa Jumala tai vaikka Jeesus Jumalan poikana haluaa?

Täällä tulee mieleen haluanko käydä Lidlissä, K-kaupassa tai Ässässä? Vai olisiko sittenkin Stokka paras?

Kaikella kunnioituksella rakkaat uskovaiset ❤!

Vierailija
40/59 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaile kirjoitti:

Riippuu missä asut - mutta googlaa paikkakuntasi hengelliset tapahtumat. 

EV.LUT. kirkon herätysliikkeiden tilaisuudet, esim. kansanlähetys, SLEY yms. - tai sitten ns. vapaat suuntaukset kuten Vapaakirkko, Hellarit ja uudemmat liikkeet, kuten One way seurakunnat yms.

- ja jos tunnet yhdenkään uskovan, niin ota yhteyttä ja kysele.

- etsi ns. raitista ja hyvää seurakuntaa, mikä sopii juuri sinulle, eläkä välitä, jos joku yksittäinen henkilö on jossain pönttö.

Jehovat, mormonit yms. - harhaoppisia, joten ei näihin.

Ohis, mutta eikö kaikkien uskovaisten mielestä kaikki eri tavalla uskovat ole harhaoppisia?

Ovat, mutta JT:t ja mormonit sanovat itse olevansa kristittyjä, toisin kuin muiden uskontojen edustajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan