Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun hormonaallinen ehkäisy ei vain sovi ja mies ei huoli kortsua

Vierailija
19.04.2018 |

Läheisyys on jäänyt aika minimiin. Strelisaatioon olemme liian nuoria ja lisääntymishaluisia, muttemme nyt. Voiko mies tosiaan painostaa minut ottamaan kierukan tai hormonikapselin, jollen halua? Millaisia kokemuksia hormonikierukasta tai kuparikierukasta? Entä kapselista? kapselista kuulin, että on äärimmäisen vaikeaa pudottaa painoa sen jälkeen ja siitä jää käteen kammottava arpi.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kuparikierukka, kaksikin. Eka lähti pois paikaltaan, toisen kanssa kestin niitä jatkuvia kipuja yli vuoden, kunnes poistatin. En siis omien kokemusten pohjalta suosittele, toki jos on synnyttänyt, on kohtukin isompi, joten ehkäpä sopii paremmin. En kyllä katselis miestä joka painostaa toista osapuolta hormonaaliseen ehkäisyyn. Meillä ollut miehen kanssa nyt yli 7 vuotta kondomit käytössä , hyvin toimii!

Vierailija
42/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitään parempi mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti toimii aina.

Vierailija
44/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät eivät edelleenkään ole oikeita ehkäisymenetelmiä. Yksikään vastuullinen gynekologi ei niitä suosittele, ei Väestöliitto, ei ketkään muut kuin "kokemusasiantuntijat".  Ne toimivat hyvällä onnella, ei ole edes plaseboefektiä.

Ollakseen epävarma menetelmä nuo appsit joihin pitää kirjata kaikki mahdollinen (tai ehkäisyteho laskee entisestään) ovat myös työläitä. Ehkä ne on kivoja jos haluaa olla harrastelijaehkäisijä.

Vierailija
45/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kupparikierukka asetettiin nukutuksessa.

Hinta 500 eur

Ei sattunut

Siis mitä? Minä kävin laittamassa kuparikierukan kunnallisessa ehkäisyneuvolassa ja se oli ilmainen.

Vierailija
46/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletapa FemCap. Se on edistynyt versio pessaarista. Jos raskaus ei olisi katastrofi, harkitsisin itse sellaista. Tätä nykyä meillä on kyllä miehellä vasektomia. Meni siihen kolmen kuukauden päästä siitä kun ilmoitin etten enää käytä hormoneja.

Vierailija
47/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne. E-pillerit eivät enää sovi, pitäisi niiden käyttö lopettaa. Mun puolesta lapsenkin yritys voisi samantien aloittaa, enkä siksi halua kierukkaa tai kapselia hankkia. Mies vaan ei ole samaa mieltä suunnitelmista ja kondomin kanssa on kuulemma ihan paskaa

Vierailija
48/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa kokeilla lateksittomia Skyn-kondomeja. Netistä tilaamalla saa euron kappale. Ne ovat selvästi parempia kuin tavalliset lateksikondomit, koska ne johtavat lämpöä paremmin. Myös lateksin haju puuttuu.

Vierailija
49/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytettiin keskeytettyä yhdyntää yli vuoden ajan enkä tullut raskaaksi. Tässä pitää sitten miehellä olla itsekuria tarpeeksi. Sopii pareille joille raskaaksi tuleminen ei olisi katastrofi. Meillä vauva toiveissa joka tapauksessa parin vuoden sisään, joten ei olisi kauheasti haitannut jos olisin raskautunut vähän suunniteltua aiemmin.

Vierailija
50/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googletapa FemCap. Se on edistynyt versio pessaarista. Jos raskaus ei olisi katastrofi, harkitsisin itse sellaista. Tätä nykyä meillä on kyllä miehellä vasektomia. Meni siihen kolmen kuukauden päästä siitä kun ilmoitin etten enää käytä hormoneja.

OT, hyvä, että tällainen vaihtoehto on olemassa, mutta monethan sanoo inhoavansa kondomeita, koska niiden kanssa pitää "sählätä"...pessaari ei varsinaisesti ratkaise sitä ongelmaa.

Vierailija
51/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nuo naisten kondomit? En ole kokeillut, mutta eikös niissä ole ihan hyvä ehkäisyteho?Kuulemma rapisee kuin muovipussi. Luulisi, että niissä on vähän eri tuntuma kuin miesten kortsun kanssa.

Vierailija
52/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua raskaaksi, niin selibaattihan se. 

Vierailija
53/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullekaan ei sovi hormoniehkäisy koska on verenhyytymishäiriö ja jalassa on jo ollut veritulppa.

Kuparikierukka ei käy koska on jo runsaat kuukautiset ja myös nikkeliallergia ja kulta ja hopea aiheuttaa myös ihottumaa jos pitää sormusta tai kaulakorua vähänkin pidempään.

Onneksi miehelle kondomi on ok...ei vaikuta mihinkään. Tärkeintä että on seksiä.

Vierailija
54/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kupparikierukka asetettiin nukutuksessa.

Hinta 500 eur

Ei sattunut

Siis mitä? Minä kävin laittamassa kuparikierukan kunnallisessa ehkäisyneuvolassa ja se oli ilmainen.

No jos menee sairaalaan, nukutetaan ym., niin tottakai se maksaa enemmän.

Vierailija
55/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on muutenkin vähän outo argumentti (esim viesti 35) että kierukan laitto sattuu. Asennus sattuu muutaman sekunnin, kramppeja voi tulla päivä pari (itselleni ei tullut lainkaan) mutta se on paikoillaan sitten vuosikausia. Elämässä joutuu välillä kestämään pientä epämukavuutta, on viisaudenhampaan poistoa, leikkauksia, synnytyksiä. Ja jos vertaa kierukan laitto jonka jälkeen se on sun sisällä 5 vuotta ja oma hormonitoiminta vs. esim. pillereistä aiheutuvat sivuvaikutukset, jotka saattavat näkyä vaikka joka päivä jotenkin, mielialavaihtelut, turvotus, iho-oireet, haluttomuus, kuivuus, rahanmeno... ja nikkeliallergikoille on gynefix.

Minua ei haittaisi hetkellinen kipu. Monilla kuitenkin krampit ja kipu jatkuvat pidempään kuin sen "pienen epämukavuuden" verran. Oikeastaan oma vastaukseni oli kommentti kirjoittajaan, joka "ei ollut kuullut kuparikierukasta mitään ikävää" ja jolla laittokaan ei ollut tuntunut kuin nipistyksen verran. Tuskinpa kovin monelle se hetkellinen kipu on kynnyskysymys! Sitä vaan ei voi tietää, päättyvätkö kivut siihen vai jatkuvatko pahimmassa tapauksessa läpi elämän. Eli siis toisin sanoen, kuparikierukkakaan ei ole riskitön vaikka onkin hormoniton. T. 35

Vierailija
56/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja gynefix taas on todella kallis. Eihän siinä mitään jos on pätäkkää, mutta pienituloisella ei ole. Monille vuosille jaettuna ei mikään mahdoton summa, mutta iso riski jos pitääkin poistattaa pian. Monen sadan euron menetys tuntuu pienituloisen pussissa... Mutta ehkä se mies joka ei suostu kondomia käyttämään mukavuussyistä suostuisi kuitenkin maksumieheksi ;) (Minulla ei auttaisi kun miehellä on vielä huonommat tulot.)

Vierailija
57/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja gynefix taas on todella kallis. Eihän siinä mitään jos on pätäkkää, mutta pienituloisella ei ole. Monille vuosille jaettuna ei mikään mahdoton summa, mutta iso riski jos pitääkin poistattaa pian. Monen sadan euron menetys tuntuu pienituloisen pussissa... Mutta ehkä se mies joka ei suostu kondomia käyttämään mukavuussyistä suostuisi kuitenkin maksumieheksi ;) (Minulla ei auttaisi kun miehellä on vielä huonommat tulot.)

Köyhien ei kannata hankkia lapsia toisten elätettäväksi. Sterilisaatio on sinulle paras ratkaisu niin ei tarvitse miettiä raha-asioita jatkossa.

Vierailija
58/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Meillä oli käytössä keskeytetty yhdyntä. En tullut raskaaksi ja lopulta otin kuparikierukan. Kierukka on ihan ok, hieman se tuntuu tuolla kohdussa mutta ei ole kipuja ja seksi sujuu hyvin. Asentajaksi kannattaa valita yksityinen ja tarkistus ultralla. Terveyskeskusta en suosittele, eivät tarkista onko kierukka oikein asennettu. Jos kuparikierukka ei olisi käynyt, olisin hyväksynyt hormonikierukan mutta en mitään muuta. Sittenpä olisi mies mennyt vasektomiaan.

Vierailija
59/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ei kannata hankkia lapsia toisten elätettäväksi. Sterilisaatio on sinulle paras ratkaisu niin ei tarvitse miettiä raha-asioita jatkossa.

Olen 26v ja lapseton, ei taida sterilisaatioon nykylainsäädännöllä olla kovin hyvät mahikset :)

Vierailija
60/62 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. Meillä oli käytössä keskeytetty yhdyntä. En tullut raskaaksi ja lopulta otin kuparikierukan. Kierukka on ihan ok, hieman se tuntuu tuolla kohdussa mutta ei ole kipuja ja seksi sujuu hyvin. Asentajaksi kannattaa valita yksityinen ja tarkistus ultralla. Terveyskeskusta en suosittele, eivät tarkista onko kierukka oikein asennettu. Jos kuparikierukka ei olisi käynyt, olisin hyväksynyt hormonikierukan mutta en mitään muuta. Sittenpä olisi mies mennyt vasektomiaan.

Siis tilannehan ei ole mitenkään hankala: ainoastaan mies on itsekäs ja lapsellinen. Tai ehkä tarkoitikin, että onpa ap:n mies hankala? Siitä olen samaa mieltä. Mies vaihtoon jos hänelle on pippeli tärkeämpi kuin yhteinen hyvinvointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi