Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun siskoni tekee lahjan antamisesta niin momimutkaista

Vierailija
19.04.2018 |

No joo, tämä ei ole elämässäni ärsytyksistä, saatikka murheista suurin, mutta haluaisin kuulla kommentteja.

Minun mielestäni lahjan ostaminen on yksinkertaista: jos vaikka kummilapsi on toivonut jotain tiettyä legopakkausta tai astiasarjaa, niin ostetaan legopkt, kääritään pakettiin, kortti päälle ja paljon onnea, tai toivottua astiasarjaa sillä summalla, kun sopivalta tuntuu, astiat pakettiin ja lahja on hankittu. Itsekin tykkään saada selkeitä lahjoja, esim. jonkin tietyn meikin tai hajuveden tai laadukkaat sukat tai mitä se sitten onkin. Ja lapsillekin on todella fine, jos paketista ilmestyy toivottu vaate tai lelu.

No, siskolleni tuo tapa on jotenkin outoa. Hän yrittää peitellä, mutta selkeästi on hämmentynyt, jos vaikka annan hänen lapselleen jonkun tietyn "täsmälahjan", josta on vaikka ollut jo puhetta ennen merkkipäivää. Hänellä on tapana kerätä kaikkea krääsää pakettiin ja odottaa sellaisia paketteja myös oman perheensä merkkipäivinä ja joululahjoina. Jos vaikka olen toivonut taaperolle fleecetakkia, tulee paketista halpahallin fleecetakki, sukat, ilmapallopussi, tikkareita jne. Mieluummin olisin ottanut laadukkaamman fleecen ja jättänyt tilpehöörit kauppaan. Ja kun tämä toistuu vuodesta toiseen joka lapsella, voitte arvata, minkämoisen määrän kaikkea pientä siskoni on meille kantanut.

Älkää kivittäkö, mutta kertokaa mielipiteenne! Korostan vielä, että ei ole suuri ongelma, mutta ärsytysasia kyllä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys: miksi siskoni antaa erilaisia lahjoja kuin minä?

Vastaus: siskosi on sinusta erillinen ihminen ja antaa sellaisia lahjoja toisille joista itse tykkää. Teillä on niin sanotusti erilainen maku.

Sitten AP:kin voi antaa siskolle sellaisia lahjoja kuin itse tykkää, eikä siskon kannata ihmetellä missä ne krääsät on.

Niinhän hän tekeekin.

Ja tekee siskon mielestä väärin.

Vierailija
22/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus: siskosi on sinusta erillinen ihminen ja antaa sellaisia lahjoja toisille joista itse tykkää. Teillä on niin sanotusti erilainen maku.

Sitten AP:kin voi antaa siskolle sellaisia lahjoja kuin itse tykkää, eikä siskon kannata ihmetellä missä ne krääsät on.

Niinhän hän tekeekin.

Ja sama toisinpäin. Pattitilanne. :D Kumpi antaa periksi vai eikö kumpikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jotenkin uskoisin että se taapero ilahtuu enemmän lahjasta jossa on sen fleecen lisäksi ilmapalloja ja tikkareita kuin että olisi pelkkä fleece. Ne lahjathan on lapselle, ei sulle.

Me saatiin lapsena jouluisin tädiltä tuommoisia tilpehööripaketteja, emme tietenkään valittaneet, mutta kun kaikki olivat vähän sinnepäin olevaa sekundaa, niin käyttämättä jäivät.

Pehmeät paketit olivat lapsenakin ihan fine, tiedettiin että yksi paketti on vaatetta ja yksi mieluinen lelu. Sitten pari yhteistä, kuten pelejä jne.

Ratkaisevaa ehkä pitäisikin olla, mitä lapset lahjoista tykkää. Tykkääkö ap:n lapset tilpehöörilahjoistaan? Tykkääkö siskon lapset saamistaan täsmälahjoista?

Vierailija
24/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän hän tekeekin.

Ja sama toisinpäin. Pattitilanne. :D Kumpi antaa periksi vai eikö kumpikaan?

Kummankaan ei tarvitse antaa periksi vaan kumpikin hyväksyy, että toinen tekee eri tavalla. Problem solved.

Vierailija
25/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen antaa tai on antamatta juuri sellaisen lahjan kuin itse haluaa. Anoppini on esimerkiksi ihminen jonka mielestä muiden pitäisi lukea hänen ajatuksensa ja toteuttaa asiat samanlailla kuin hän tekisi.

Minun siskoni ei ole koskaan ostanut lapselleni yhtäkään lahjaa ja jos ostaisi, ei kävisi pienessä mielessäkään että sitä arvostelisin.

Ihan pakko vielä ihmetellä että mikä on halpahallin laaduton fleece? Onko se prisman, cittarin vai jopa tokmannin fleece. Olisiko henkkamaukalla laadukkaampaa? Itse olen aina ostellut lastenvaatteet em. puljuista enkä ole edes älynnyt kaivata jotain laadukkaampaa. Ostin mm joululahjaksi tokmannilta 5 vuotiaalle pojalleni fleecen. On ollut lämmin, kivan näköinen ja pesut kestänyt hyvin. Olen kai sitten liian rahvasta maalaissakkia että kehtaisin ostaa tokmannilta lahjaksikin.

Tästä syystä lopetinkin jo aikoja sitten lahjojen ostamisen sisareni lapsille. Heillä on varallisuutta ja katsovat nenänvartta pitkin halpisfleecejä ym. tokmannitavaraa - mulla ei halua maksaa vaatteista paljon, koska tärkeämpiäkin menoeriä on. Tuntusi hassulta ostaa kultalusikka suussa kasvaneille lapsille lahjoja, joiden kanssa liikkuisin omalla kipurajallani.

Vierailija
26/26 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä mitä järkeä antaa vaikka tietyn sarjan lautanen lahjaksi ja kääriä se pakettiin ja lahjansaaja sitten avaa sen tietäen tasan tarkkaan mitä siellä on. Eikö ole helpompi vaikka laittaa suoraan tilille se lautasen hinta?

No jos kysytään ja sanoo että tämän sarjan sininen lautanen multa puuttuu. Seuraavana vkl ei osta sitä itse bongaamastaan alesta, kun toivoo sen keskustekun pohjalta saavansa lahjaksi. Sitten paketissa on väärän kokoinen fleecetakki ja käytät vain sitä yhtä tiettyä täydellistä villatakkia. Kyllä vituttaa. Rahanmeno, ajanhukka, luonnonvarojen tuhlaus ja tavaran pois toimittaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän