Miksi miehet eivät ymmärrä, mikä kumppanin saamisessa on tärkeintä?
Salilla trimmattuja puoli-Aspergereita on tullut nähtyä sen verran monta, että epäilykset heräävät aina, kun palstalla valitetaan naisen puutetta korkeasta tasosta. Ihmetellään, kun toimitaan ihan oppikirjan mukaan, mutta silti seksiä ja läheisyyttä ei tule palkkioksi tutkinnosta ja maastavetotuloksista. Tekisi mieli vähän ravistella näiden tyyppien vanhempia. Maailma ja ihmissuhteet eivät toimi, niin kuin näille nuorille miehille on opetettu.
Minulla on vatsaa ja olen tällä hetkellä työtön, mutta seurasta ei ole ollut pulaa, kun osaan puhua naisille, itseluottamusta löytyy ja tiedän omat vahvuuteni. Kun on sujut itsensä ja elämänsä kanssa ja sosiaalisesti taitava, pärjää aika hyvin. Baareissa pyörii paljon minua paremman näköisiä tyyppejä, jotka operoivat naisten kanssa kuin lasiseinän takaa.
Keskustelutaidon kurssi olisi monelle hyödyllisempi kuin salikortti. Miksi tämä ajatus kuitenkin niin usein torjutaan?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Iloa, huumoria, itsevarmuutta, ystävällisyyttä ja rentoutta miehet!
Nämä eivät auta jos suhtautuminen naisiin on tasoa "tuossapa minulle pesukone".
Tai mitä mä selitän? Onhan noitakin, viehättävän kodinhoitajan ja iloisrn lompakon välisiä suhteita.
Lissän vielä sen verran, että minua ei tosiaan nainen kiinnosta keskustelukumppanina. Rinnastan naiset ehkä hieman kuin kivoihin lemmikkeihin, niitä olisi mukava rapsutella ja pitää hyvänä, mutta en välttis jaksaisi jutella niiden kanssa. Siksi ainakin itse olen ilman parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu on kyllä monimutkaisempi kuin se että opettelisivat puhumaan niin hommat luistais.
Nämä tyypit eivät pidä naisia ihmisinä, vaan panopuina ja mahdollisesti lastenkantokoneina ja imurin jatkeina. Kuka muka jollekin pyykkikoneelle juttelee?
Muutama exäni on hetken ihastuessaan osannut esittää olevansa minusta kiinnostuneita, ja olen minäkin sitten heistä kiinnostunut, mutta ristiriitojen ilmetessä sieltä tulee myös se perussovinismi esille.
Itse olen ainakin riemukkaasti ilman suhteessa ennemmin kuin tällaisen esittäjän kanssa, ja muunlaiset miehet vaikuttavat olevan todella harvassa.
Näinpä. Ja kaikki ihan normaali naisen huomioon ottaminen on näille miehille jokin arvonalennus ja kohtuuton vaatimus. Miehuus menee.
Vierailija kirjoitti:
Tässä juuri on kaiken a ja o. Ei naiset katso pyykkilautavatsaa tai lompakkoa. Kiinnostava mies on sellainen, jonka kanssa viihtyy sängyn ulkopuolellakin. Parisuhde nyt vaan tapahtuu suurimmaksi osaksi siellä.
Sanoisin että mielyttävä naama on kaiken a ja o. Toinen juttu mikä on tärkeä on että menee niille juttelemaan. Harva nainen kun tekee aloituksen. Sillä mitä sanot ei ole paljon väliä mutta kyllä moni mies senkin onnistuu tyrimään. Yksi juttu mikä ei ole hyvä on olla liian innokas. Innokkaalla tavallakin voi pelata mutta se vaati taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on älyttömän tylsää jutella naisten kanssa. No sen sitten arvaa mikä on lopputulos.
Ymmärrän kyllä että juttelusta homma lähtee, niinpä sitä välillä täytyy vetää pää täyteen ja lähteä ulos juttelemaan.Niin. Tajuat varmaan, että olet itsekin tylsää keskusteluseuraa naisten mielestä. Ja ehkä miestenkin? Mikä muuten on se perustavanlaatuinen ero keskustelussa miehen ja naisen kanssa? Juteletko miesten kanssa intopiukeena autojen rassaamisesta ja kalastuksesta ja erilaisten porakoneiden ominaisuuksista? Eikä naisten kanssa meikeistä ja vaatteiden pesemisestä ja lastenhoidosta ja kuukautisista jutteleminen innosta? Millä tavalla naiset ovat mielestäsi tylsempää keskusteluseuraa kuin miehet?
Miesten kanssa jutellessa ei kummallakaan ole mitään ennakko-olettamuksia, siinä on kaksi tasavertaista ihmistä keskustelemassa mistä asiasta tahansa. Mielellään jostain muusta kuin autoista tai urheilusta. Naiset useimmissa tilanteissa joissa niihin törmää vetävät heti päälle viihdytä minua - vakuuta olevasi seurani arvoinen -moodin. Ne heittäytyy passiiviseksi ja miehen pitäisi hoitaa koko keskustelun vienti eteenpäin. Se on aivan uskomattoman raskasta hommaa tällaiselle introvertille.
Poikkeuksena toki kaikenlaiset luonnolliset tilanteet, esim töissä, missä pääsee defenssien läpi ja olemaan suoraan ihmisen kanssa tekemisissä, eikä vain kuoren. Ilmankos ihmiset aika usein pariutuu juuri töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää juttu on kyllä monimutkaisempi kuin se että opettelisivat puhumaan niin hommat luistais.
Nämä tyypit eivät pidä naisia ihmisinä, vaan panopuina ja mahdollisesti lastenkantokoneina ja imurin jatkeina. Kuka muka jollekin pyykkikoneelle juttelee?
Muutama exäni on hetken ihastuessaan osannut esittää olevansa minusta kiinnostuneita, ja olen minäkin sitten heistä kiinnostunut, mutta ristiriitojen ilmetessä sieltä tulee myös se perussovinismi esille.
Itse olen ainakin riemukkaasti ilman suhteessa ennemmin kuin tällaisen esittäjän kanssa, ja muunlaiset miehet vaikuttavat olevan todella harvassa.
Näinpä. Ja kaikki ihan normaali naisen huomioon ottaminen on näille miehille jokin arvonalennus ja kohtuuton vaatimus. Miehuus menee.
Mitä tarkoitat tuolla normaalilla huomioon ottamisella?
Vierailija kirjoitti:
Iloa, huumoria, itsevarmuutta, ystävällisyyttä ja rentoutta miehet!
Kauniita kasvoja ja timmiä vartaloa, naiset!
Ehkä poikien ja tyttöjen harrastuksillakin on vaikutusta. Esim. joukkuelajeissa treenataan ja pelataan pojat ja tytöt erillään kun taas vaikka uinnissa treenataan ja kisataan hyvin pitkälle sekaryhmissä missä kummasti oppii kaikenlaista.
Charmikkuus on tosiaan tärkeä ominaisuus miehessä. Harmi, kun tuo sana ei ole oikein aktiivisessa käytössä vaan kuulostaa vanhahtavalta. Itse asia on edelleen kurantti.
Tässä juuri on kaiken a ja o. Ei naiset katso pyykkilautavatsaa tai lompakkoa. Kiinnostava mies on sellainen, jonka kanssa viihtyy sängyn ulkopuolellakin. Parisuhde nyt vaan tapahtuu suurimmaksi osaksi siellä.