Selittäkää miksi yksittäis-WC:t pitäisi olla sukupuolen mukaan?
Jos WC:t pitää olla erilliset eri sukupuolille niin eikö siihen pidä olla jokin _syy_? Siis, että WC:t ovat erilaisia keskenään tms.
Yksittäiskopithan ovat molemmille samat, pönttö, lavuaari, hana, peili, roskis ja paperiteline.
Mikä on siis perustelu etteikö WC:t muutettaisi sukupuolettomiksi?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään syytä, jos miehet osaa huolehtia hygieniasta. Aika monet pissaa pytyn reunalle ja lattialle, eikä pese käsiään.
Ei naisten vessatkaan aina siistejä ole ja sielläkin näkyy vaikka kuinka paljon niitä jotka eivät pese käsiään tai sitten vain näön vuoksi huuhtaisevat niitä pelkän veden alla sekunnin ajan
Mä hutaisen käsiä veden alla sekunnin silloin jos olen käynyt vain pissalla. Syystä että, käteni ei osu alapäähäni, eikä pissaan, vaan pelkästään puhtaaseen paperituppoon.
Kai kuivaat kätesi täysin kuivaksi? Jos et niin tuosta huuhtaisusta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä koska se luo kivan kostean kasvualustan bakteereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään syytä, jos miehet osaa huolehtia hygieniasta. Aika monet pissaa pytyn reunalle ja lattialle, eikä pese käsiään.
Ei naisten vessatkaan aina siistejä ole ja sielläkin näkyy vaikka kuinka paljon niitä jotka eivät pese käsiään tai sitten vain näön vuoksi huuhtaisevat niitä pelkän veden alla sekunnin ajan
Mä hutaisen käsiä veden alla sekunnin silloin jos olen käynyt vain pissalla. Syystä että, käteni ei osu alapäähäni, eikä pissaan, vaan pelkästään puhtaaseen paperituppoon.
Hyi saakeli. Kyllä on tietämättömyys huipussaan. Etkö vedä pyttyä? Tai koske oven lukkoon ja kahvaan? Etkö tiedä, että nuo paikat kuhisevat pöpöjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistut olemaan koskematta vessan vetonappiin, ovenkahvaan, hanaan tai mihinkään muuhun? Niistä ne bakteerit leviää, ei sun pimpistä :D se pimpsa on varmaan puhtain asia koko vessassa kun puhutaan yleisestä wc:stä.
Tai siis toki se onnistuu, jos olet koko ajan (jo vessaan ovesta tullessa) se puhdas paperituppo käden ja esineiden välissä.
Koska en halua jonkun pervon tirkistelijän kanssa samaan kompleksiin. Nykyään tosin samaa sukupuolta olevatkin kyylää. Ne suuntautuneet..
Yhdessä työpisteessäni on vain unisex-vessoja ja jos vaan mahdollista, en niissä käy. Tai korkeintaan pissalla. Koen, että kuukautiset ja ulostaminen ovat intiimiasioitani, joiden jakaminen vastakkaiselle sukupuolelle tuntuu todella kiusalliselta. No, yritän hajut ja mahdolliset jäljet peittää joka tapauksessa, mutta se, että joku nainen intiimiasioistani tietää, on vielä jotenkin siedettävyyden rajoissa. Jos minä saisin päättää, olisi miehille ja naisille edelleen omat vessat ja lisäksi sitten joitain sukupuolirajoittamattomia vessoja lisäksi. Näitä ei paljon tarvitsisi. Tai sitten naisten&muunsukupuolisten vessat ja miesten&muunsukupuolisten vessat.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ahdistelevat naisia.
Siis nytkai oli kyse ihan yksittäisestä wc:stä. Samanlaisesta kuin vaikka kotona. Ei sellaisesta, missä on useita koppeja. Eikai ne miehet nyt samaan vessaan tunge ahdistelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saakeli. Kyllä on tietämättömyys huipussaan. Etkö vedä pyttyä? Tai koske oven lukkoon ja kahvaan? Etkö tiedä, että nuo paikat kuhisevat pöpöjä?
Vedän pytyn mutta en paljain käsin vaan paperilla tai hihalla, ja ovenkahvat avaan kyynärvarrella. Juurikin siksi kun ällöttää koskea niihin. Vesihanan saa myös auki koskematta paljain käsin ja esim meillä töissä (oikeastaan ainut julkinen wc mitä käytän) hanat on automaatilla, ei tarvi koskea.
Kädet kuivaan hyvin kuivaajalla ja käytän myös käsidesiä. Kuiviin käsiin.
Meidän työpaikalla on 3 vessaa, yksi miehille. Olen joskus käynyt siinä hädän ollessa suuri ja naisten vessojen ollessa varattuja. Missään ei ollut kusilammikoita tai paskarantuja eikä haissut eltaantuneet siteet/tampoonit roskiksessa, pöntön kansikin oli kiinni.
Valitettavasti toista se on naisten puolella. Melkeinpä 8/10 käyntiä joudun aloittamaan pesemällä toisen rannut/vetämällä vessan pökäleistä/kuivaamalla ja desinfioimalla istuimen wc-harjan vesiroiskeista. Joskus on pakko vaihtaa koko koppia sillä haju on silmiä kirvelevä! Olen nähnyt erään naisen tulevan kopista kumihanskat kädessä, ne samat joissa hän meni sinne, ja taapertavan takaisin tiskiin. Että se naisten siisteydestä ::D
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla on 3 vessaa, yksi miehille. Olen joskus käynyt siinä hädän ollessa suuri ja naisten vessojen ollessa varattuja. Missään ei ollut kusilammikoita tai paskarantuja eikä haissut eltaantuneet siteet/tampoonit roskiksessa, pöntön kansikin oli kiinni.
Valitettavasti toista se on naisten puolella. Melkeinpä 8/10 käyntiä joudun aloittamaan pesemällä toisen rannut/vetämällä vessan pökäleistä/kuivaamalla ja desinfioimalla istuimen wc-harjan vesiroiskeista. Joskus on pakko vaihtaa koko koppia sillä haju on silmiä kirvelevä! Olen nähnyt erään naisen tulevan kopista kumihanskat kädessä, ne samat joissa hän meni sinne, ja taapertavan takaisin tiskiin. Että se naisten siisteydestä ::D
Onko iso ero sukupuolten määrässä työpaikalla? Meilläkin miesten vessat siistimpiä välillä (käytän joskus ihan huoletta), mutta johtuu lähinnä siitä, että naisten vessaa käyttää 9 kertaa enemmän ihmisiä kun miehiä töissä vain muutama. Toki vessä jossa käy 80 ihmistä on likaisempi kuin se jossa käy 10.
Jaa, meillä on kai edistyksellinen työpaikka. Parisataa henkeä ja vessat unisexejä +1 miestenvessa ja 1 naistenvessa. Miesvaltainen työpaikka ja siistejä on veskit olleet.
Vessat jaettiin sukupuolen mukaan alunperin naisiin kohdistuneen ahdistelun takia. Päätelkää tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti toista se on naisten puolella. Melkeinpä 8/10 käyntiä joudun aloittamaan pesemällä toisen rannut/vetämällä vessan pökäleistä/kuivaamalla ja desinfioimalla istuimen wc-harjan vesiroiskeista. Joskus on pakko vaihtaa koko koppia sillä haju on silmiä kirvelevä! Olen nähnyt erään naisen tulevan kopista kumihanskat kädessä, ne samat joissa hän meni sinne, ja taapertavan takaisin tiskiin. Että se naisten siisteydestä ::DOnko iso ero sukupuolten määrässä työpaikalla? Meilläkin miesten vessat siistimpiä välillä (käytän joskus ihan huoletta), mutta johtuu lähinnä siitä, että naisten vessaa käyttää 9 kertaa enemmän ihmisiä kun miehiä töissä vain muutama. Toki vessä jossa käy 80 ihmistä on likaisempi kuin se jossa käy 10.
Myönnetään että miehet ovat vähemmistössä, mutta on heitäkin reilusti sille yhdelle vessalle. Tietysti on myös alakerran pukuhuoneissa vessat ja alakerran varastolla kaksi vessaa lisää (1m ja 1n), mutta suurinosa käyttää työskentelykerroksen vessoja laiskuuttaan mennä alas.
Onko joku sitten vastustanut näitä sukupuolineutraaleja yksittäisvessoja? Niitähän on ollut monessa paikassa jo vaikka kuinka pitkään.
Olen ymmärtänyt, että kun unisex-vessoja vastustetaan, vastustetaan lähinnä niitä missä olisi kopit ja pisuaarit...
Vierailija kirjoitti:
Vessat jaettiin sukupuolen mukaan alunperin naisiin kohdistuneen ahdistelun takia. Päätelkää tuosta.
Yksittäisvessat julkisissa tiloissa, onko aihetta?
Entä sovituskoppi prismassa? Miksei se ole sukupuolellinen?
Meillä on töissä yksi naisten- ja kaksi unisex-vessaa, kaikki siis tuollaisia yksittäisiä vessoja. Niistä pelkästään naistenvessa on keskimäärin paljon siistimpi kuin ne unisex-vessat, joten käytän aina sitä, jos se vain on vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tutkimusten mukaan naisista 40% jätä kätensä myös pesemättä?
Joten ei riitä perusteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä yksi naisten- ja kaksi unisex-vessaa, kaikki siis tuollaisia yksittäisiä vessoja. Niistä pelkästään naistenvessa on keskimäärin paljon siistimpi kuin ne unisex-vessat, joten käytän aina sitä, jos se vain on vapaana.
Et näppärästi kertonut henkilökunnan määrää ja sitä kuinka moni "voi" käyttää naisten vessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisvessat julkisissa tiloissa, onko aihetta?
Entä sovituskoppi prismassa? Miksei se ole sukupuolellinen?
Toisissa kaupoissahan on selvästi naisten- tai miestenosaston luona "omat".
Vierailija kirjoitti:
Miehet kusee reunoille ja lattialle. Käsiään ei pese kukaan, enemmistö ei edes huuhtaise.
Ai?
Itse kyllä pesen kädet, joten ennakkoluulosi on aiheeton.
Miesten WC:tä käyttävä mies.