Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi velat napisevat deittailun vaikeudesta, kun melkein joka kolmas sinkku on vela?!

Vierailija
18.04.2018 |

Tänne postattiin tänään Väestöliiton perhebarometri, jonka mukaan 27 % omillaan asuvista aikuisista ei halua ollenkaan lapsia. Miksi sitten vapaaethoisesti lapsettoman kumppanin löytäminen on mukamas niin vaikeaa? Olen deittaillut pari vuotta aktiivisesti Helsingissä, ja tuntuu että on melkeinpä vaikeampaa löytää mies, joka niitä lapsia haluaa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiinkö siinä myös, kuinka moni vela haluaa edes kumppanin?

Vierailija
2/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa aika hyvin omia kokemuksiani. Noin joka neljäs deittini on tainnut olla vela.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä nykytilanne on, mutta omien sinkkuaikojen perusteella voisin allekirjoittaa väitteen.

Moni miespuolinen "vela" paljastuikin vain "en halua lapsia VIELÄ"-tyypiksi. Selkärangattomin yksilö myötäili ajatuksiani kunnes jo asuttiin yhdessä. Sitten paljasti vain odottaneensa että mieleni muuttuu "kun kuitenkin  olen nainen". Erohan siitä tuli kun miehelle valkeni että olen ihan oikeasti vela, juuri niin kuin olin tehnyt selväksi suhteen alusta lähtien. Muutaman kuukauden päästä erosta oli jo pistänyt uuden naisensa paksuksi.

Omalla kohdallani vastaus on siis, että miehetkään eivät aina (usein?) ota vakavasti jos nuorehko nainen sanoo olevansa vela. Vanhemman sukupolven väninä siitä miten se mieli vielä muuttuu on tarttunut, sillä tuloksella että velanaisen suhteet joutuvat helposti ongelmiin kun se mieli ei muutukaan kuten mies on odottanut.

Nykyinenkin mies olisi halunnut lapsia, mutta loppupeleissä minä olin tärkeämpi kuin mahdollisuus lisääntyä. Onneksi. Jos olisin vielä sinkuksi joutunut, en tiedä olisinko voinut luottaa miehen vakuutteluihin siitä ettei lisääntyminen kiinnosta. Plus tietysti että iän myötä sopivien miesten määrää vähentää radikaalisti jo se että moni on etsimässä lapsilleen äitipuolta.

Vierailija
4/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin tapaamaan ja viestittelemään useamman kymmenen miehen kanssa ja koko porukasta YKSI oli vela (nyk. aviomieheni). Useimmat jopa suhtautuivat vihamielisesti tällaiseen epänaiseen. Missä ne velojen massat sitten oikein ovat kun en edes tunne meidän kahden lisäksi muita?

Vierailija
5/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ehdin tapaamaan ja viestittelemään useamman kymmenen miehen kanssa ja koko porukasta YKSI oli vela (nyk. aviomieheni). Useimmat jopa suhtautuivat vihamielisesti tällaiseen epänaiseen. Missä ne velojen massat sitten oikein ovat kun en edes tunne meidän kahden lisäksi muita?

Omaan kaveripiiriini kuuluu vähintään kymmenen velaa. Meitä yhdistää kaupunkilaisuus ja humanistiset arvot. Taide, oma aika ja vapaus ovat meille tärkeitä.

Vierailija
6/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy taajaman ulkopuolella treffeillä, niin johan saat perheellisiä ehdokkaiksi. Toinen on siirtyä kokonaan Suomen rajojen ulkopuolelle tai saada lapset ensin ja sitten vasta ottaa ukko kaveriksi.

Vierailija
7/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isukkeja alkaa tunkea deittimarkkinoille jo n.25-v ikäluokassa, kun ei se kotileikki ekan tyttiksen kanssa ollutkaan kivaa ja vauvakin kakkasi ja huusi. Jos mahdollista, nämä ovat vielä isompia turn offeja kuin miehet jotka ovat eronneet pitkästä liitosta.

Ehkä 50v tienoilla velan elämä helpottaa kun lapsia hankkineet kunnolliset miehet ovat saaneet lapset kasvatettua ja eronneet sitten. 50v alkaa olla sellainen ikä että miestenkin lapsiluku on yleensä täysi. 

Joten vaikka vientiä riittäisi, väittäisin että vaikein aika naisvelalle on se ensimmäisen kierroksen pariutumisaika n.18-32v jolloin naisenkipeistä nuorista miehistä jotka vakuuttavat kilvan olevansa veloja pitäisi onnistua poimimaan se ainoa joka on oikeastikin vela. Etenkin jos miehelle olisi vielä muitakin kriteereitä kuten se että se on muuten auttavasti normaalien ihmisten kirjoissa.

Vierailija
8/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä isukkeja alkaa tunkea deittimarkkinoille jo n.25-v ikäluokassa, kun ei se kotileikki ekan tyttiksen kanssa ollutkaan kivaa ja vauvakin kakkasi ja huusi. Jos mahdollista, nämä ovat vielä isompia turn offeja kuin miehet jotka ovat eronneet pitkästä liitosta.

Ehkä 50v tienoilla velan elämä helpottaa kun lapsia hankkineet kunnolliset miehet ovat saaneet lapset kasvatettua ja eronneet sitten. 50v alkaa olla sellainen ikä että miestenkin lapsiluku on yleensä täysi. 

Joten vaikka vientiä riittäisi, väittäisin että vaikein aika naisvelalle on se ensimmäisen kierroksen pariutumisaika n.18-32v jolloin naisenkipeistä nuorista miehistä jotka vakuuttavat kilvan olevansa veloja pitäisi onnistua poimimaan se ainoa joka on oikeastikin vela. Etenkin jos miehelle olisi vielä muitakin kriteereitä kuten se että se on muuten auttavasti normaalien ihmisten kirjoissa.

Miksi pitkästä suhteesta eroaminen olisi turn-off?

Vierailija
9/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 27% sinkuista on veloja, niin mitä ne loput 73% ovat? Todennäköisesti siis sinkkuja jotka haluavat lapsia.

Ap haluaa lapsia ja kokee kumppanin löytämisen vaikeaksi. Samaan hengenvetoon hän ihmettelee, että miksi velat valittavat kumppanin löytymisen vaikeudesta.

Luulisi aloittajan ymmärtävän veloja, kun kerran kokee itsekin kumppanin löytymisen vaikeaksi, vaikka valinnanvaraa on huomattavasti enemmän kuin veloilla.

Vierailija
10/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ottaisi edes sellaista vanhempaa, jonka lapset ovat aikuisia. Kohta kun on taas lapsenlapsia hoidossa.

Vierailija
11/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 27% sinkuista on veloja, niin mitä ne loput 73% ovat? Todennäköisesti siis sinkkuja jotka haluavat lapsia.

Ap haluaa lapsia ja kokee kumppanin löytämisen vaikeaksi. Samaan hengenvetoon hän ihmettelee, että miksi velat valittavat kumppanin löytymisen vaikeudesta.

Luulisi aloittajan ymmärtävän veloja, kun kerran kokee itsekin kumppanin löytymisen vaikeaksi, vaikka valinnanvaraa on huomattavasti enemmän kuin veloilla.

Lähinnä se, että ei se vapaaehtoinen lapsettomuus nyt NIIIIN harvinaista ole kuin annetaan ymmärtää.

Vierailija
12/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mulla jää jotai vajaa prosentti profiileista jäljelle kun laitan ehdoiksi lapseton ja ei halua lapsia.

Vierailija
13/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan, paitsi jos miehen mukana pitäisi ottaa lapsi tai useampikin. Jos miehellä on takana pitkä liitto, niin mahdolliset lapset on ehtinyt kasvattaa omilleen ennen sinkkuuntumista. Nuori mies jolla on lapsia on aina isukki, tai vaihtoehtoisesti niin vastuuton tapaus ettei todellakaan kelpaa.

Totta kyllä että isojen lasten isässäkin on lapsenlapsiriski. Sellaista voisin kuitenkin ainakin periaatteessa harkita. Vanhempia miesveloja jotka eivät ole syrjäytyneitä tai kuolaa parikymppisten missien perään on harvemmassa kuin yksisarvisia. Aika moni mies joka periaatteessa olisi voinut olla vela kuitenkin taipuu viimeistään naisen vauvakuumeisen painostuksen alla. Tahtomattaan lapsettomat kunnolliset miehet taas yleensä haluavat ainakin yrittää lisääntymistä jos nainen vaihtuu.

Valitettavasti velankin kannattaa tästä syystä koittaa pariutua nuorena jos pariutua haluaa 

Vierailija
14/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy taajaman ulkopuolella treffeillä, niin johan saat perheellisiä ehdokkaiksi. Toinen on siirtyä kokonaan Suomen rajojen ulkopuolelle tai saada lapset ensin ja sitten vasta ottaa ukko kaveriksi.

Niin, katsos vela ei yleensä halua perheellistä miestä riipakseen. Ei velana oleminen tarkoita pelkästään sitä ettei halua olla raskaana ja synnyttää, vaan vela ei halua myöskään elää lapsiperhe-elämää. Ja koska vela ei.halua.tehdä.lapsia, niin mikä ihmeen vaihtoehto "ensin lapset ja sitten ukko" on edes olevinaan?

Vierailija
15/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan, paitsi jos miehen mukana pitäisi ottaa lapsi tai useampikin. Jos miehellä on takana pitkä liitto, niin mahdolliset lapset on ehtinyt kasvattaa omilleen ennen sinkkuuntumista. Nuori mies jolla on lapsia on aina isukki, tai vaihtoehtoisesti niin vastuuton tapaus ettei todellakaan kelpaa.

Totta kyllä että isojen lasten isässäkin on lapsenlapsiriski. Sellaista voisin kuitenkin ainakin periaatteessa harkita. Vanhempia miesveloja jotka eivät ole syrjäytyneitä tai kuolaa parikymppisten missien perään on harvemmassa kuin yksisarvisia. Aika moni mies joka periaatteessa olisi voinut olla vela kuitenkin taipuu viimeistään naisen vauvakuumeisen painostuksen alla. Tahtomattaan lapsettomat kunnolliset miehet taas yleensä haluavat ainakin yrittää lisääntymistä jos nainen vaihtuu.

Valitettavasti velankin kannattaa tästä syystä koittaa pariutua nuorena jos pariutua haluaa 

Miksi kolmikymppinen mies ei saisi seururustella parikymppisen naisen kanssa? Tutkimusten mukaan tyypillinen 20-vuotias voisi hyvin seurustella 35-vuotiaan kanssa. On tavallista, että mies on suhteessa vanhempi osapuoli, ja siitä leimaaminen on aika outoa.

Vierailija
16/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai arvon hopeakettu voi seurustella kenen tahansa kanssa jonka kiinni saa.

Tässä ketjussa puhutaan nyt vapaaehtoisesti lapsettomista NAISISTA jotka etsivät kumppania ihan minkä ikäisistä miehistä tahansa. Niin kauan kuin nainen on lisääntymisiässä on vaikea saada selville suhteen alkuvaiheessa onko mies varmasti vela.

Tosin sama ongelma koskee varmaan myös velamiehiä.

Vierailija
17/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää tieto siitä, että itse en lapsia tule hankkimaan. Jos toinen muuttaa mielensä, niin sitten muuttaa. En voi kontrolloida, mitä muut ihmiset tuntevat ja tekevät. Kaikista suhteista pääsee kyllä halutessaan pois.

Vierailija
18/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä otan muutaman viikon tai viimeistään parin kuukauden tapailun jälkeen puheeksi nämä lapsiasiat ja sen, ettei minusta saa isää. Useimmat haluavat lapsia, ja se on minun merkkini siirtyä eteenpäin. Olen tavannut toki myös naisia, jotka ilmoittavat, etteivät aio lapsia hankkia, mutta puhe on halpaa. Tämä on ihan okei minulle toistaiseksi. Olen ollut jo kahdessa pitkässä suhteessa, enkä kaipaa enää yhteiseloa kenenkään kanssa, vain romantiikkaa, seksiä ja hauskanpitoa.

Vierailija
19/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhe on tosiaan halpaa

Vierailija
20/24 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai arvon hopeakettu voi seurustella kenen tahansa kanssa jonka kiinni saa.

Tässä ketjussa puhutaan nyt vapaaehtoisesti lapsettomista NAISISTA jotka etsivät kumppania ihan minkä ikäisistä miehistä tahansa. Niin kauan kuin nainen on lisääntymisiässä on vaikea saada selville suhteen alkuvaiheessa onko mies varmasti vela.

Tosin sama ongelma koskee varmaan myös velamiehiä.

Hetkinen, mistä keksit, että tässä ketjussa puhuttaisiin nimenomaan velanaisista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän