Olisitko mieluummin loppuelämäsi parisuhteessa ilman seksiä vai sinkkuna?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kahta sanaa, sinkkuna olisin muutenkin mieluiten ja sitten pitäisi vielä luopua seksistäkin. Huh. Ystäviä voi olla muutenkin, mikä antaa merkityksen nimenomaan parisuhteessa olemiselle ystävän kanssa? Hyvin vaikea samaistua muihin vastaajiin, selittäkää joku!
Nimenomaan näin! Voisihan sitä ystävän kanssakin asua, mutta ei se silti parisuhde olisi. Kyllä seksuaalinen jännite on olennainen osa parisuhdetta, ainakin suurimmalle osalle ihmisistä.
Et ole selvästikään koskaan ollut oikeassa hyvässä parisuhteessa. Seksi ei ole mitään. Seksiä saa tuntemattomalta baarista ihan tosta noin vaan, täysin merkityksetöntä.
Ei, sinä et ole saanut hyvää seksiä.
Kyllä olen saanut, mutta pidän parisuhdetta tärkeämpänä. :)
Kuinka monella seksittömän parisuhteen valinneilla on kokemus hyvästä, tyydyttävästä seksisuhteesta? Voisi kuvitella luopumisen tuntuvan vähemmän kitkerältä, jos ei esim. saa orgasmia yhdynnässä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista että tässä ketjussa naiset ovat enemmän seksin perään mutta miehille riittäisi parisuhde. Nyt ollaan jännän äärellä. T. nainen itsekin.
Palstan miehillä ei ole kokemusta parisuhteista ja palstan naisilla on kokemusta vain huonoista. Tähän tulokseen olen tullut palstaa lukiessa ja siksi tuollaisen huomion teit.
Minulla on hyvä parisuhde, mutta tämä muuttuisi minulle kärsimykseksi, jos seksi loppuisi. Sinkkuna tulen paremmin toimeen sen ajatuksen kanssa, ettei seksiä välttämättä sillä hetkellä elämässä ole. Eipä silloin ole rinnalla sellaista ihmistä, johon omat seksuaaliset halut koko ajan heijastelisi ja joutuisi toistuvasti pettymään. N32
Parisuhde ilman seksiä ei todellakaan ole sama asia kuin suhde ystävän kanssa. Siis onko teillä oikeasti niin huonoja parisuhteita ollut, että vain seksi erottaa ne ystävyyssuhteista?!?!? Kamalaa!
Parisuhde. Kiva sitten ku kaikki ympärillä menee naimisiin yms ja itse vaan sinkkuna harrastat tunteetonta seksiä ihmisten kanssa, joita ei kiinnosta sinussa mikään muu kuin alapää.
Olen jo tottunut olemaan haikailematta seksin perään. En muista onko viime kerrasta/yrityksestä kaksi vai kolme vuotta. Sitä ennenkin harvakseltaan, muutaman kerran vuodessa tai harvemmin. Onnistuimme avioliiton alkuaikoina kyllä lisääntymään ja alussa seksiäkin oli enemmän.
Kyllä minulle parisuhde on tärkeämpää kuin seksi. Pitäähän sitä kaveri olla, yksin olisi liian tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää te sinkkuuden valitsijat, että olisitte tosiaan sitten loppuelämän ilman parisuhdetta. Eli myös sitten 60-90 (100) vuotiaina kun flaksi ei varmaan enää niin usein käy.
Mulla toi ajatus yksinäisestä vanhuudesta ainakin sai valitsemaan parisuhteen.
Aika moni vanha nainen on loppuelämänsä yksinäinen puolison kuoleman jälkeen, jopa vuosikymmenien ajan.
En ikinä enää suostuisi parisuhteeseen ilman seksiä, kun olen nyt lopulta löytänyt rakastavan parisuhteen jossa upeaa seksiä. Seksillä en tarkoita vain yhdyntää tai orgasmia, vaan hyvin paljon muuta. Impotenssi tai vaihdevuodet eivät estä niitä.
Parisuhde ilman seksiä kestäisi kohdallani kunnes en kestäisi enää ja pettäisin.
Sinkkuna olisin vapaa etsimään edes epätavanomaista rakkautta tai täyttämään elämäni muuten. Parisuhde ilman hellyyttä ja kosketusta, haleja ja suukkoja, pientä flirttiä, tekisi minut katkeraksi ja onnettomaksi.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää te sinkkuuden valitsijat, että olisitte tosiaan sitten loppuelämän ilman parisuhdetta. Eli myös sitten 60-90 (100) vuotiaina kun flaksi ei varmaan enää niin usein käy.
Aika moni vanha nainen on loppuelämänsä yksinäinen puolison kuoleman jälkeen, jopa vuosikymmenien ajan.
Mutta kai tässä ajatusleikissä saisi silloin hankkia uuden puolison. Kun taas sinkkuuden valinnut olisi varmasti sinkku vanhanakin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies mua vanhempi ja kaikkee kremppaa, ehdin ensin hoitaa hänet ja sitten olla 20 vuotta leskenä.
Ei elämän sisältö voi olla puolisosta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai tässä ajatusleikissä saisi silloin hankkia uuden puolison. Kun taas sinkkuuden valinnut olisi varmasti sinkku vanhanakin.
Miten on ap? Entä jos puoliso heittäisi veivinsä kesken kaiken? Sama valintatilanne päälle kuin alussakin oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin todellakin. Itse löysin uuden onnen viisikymppisenä, nyt kymmenen vuotta on eletty todella antoisaa aikaa. Kohta alkaa eläkevuodet ja totisesti toivon, että saadaan nauttia niistä yhdessä terveenä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on ap? Entä jos puoliso heittäisi veivinsä kesken kaiken? Sama valintatilanne päälle kuin alussakin oli?
Otsikossakin lukee, että "loppuelämäsi parisuhteessa". Ainakin minä ymmärsin, että siis myös koko mun elämän, ei puolison kuolemaan saakka.
Ei ap, vaan tuo jota lainasit.
Jos se seksittömyys johtuu jostain muusta kuin haluttomuudesta niin ehdottomasti parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä enää suostuisi parisuhteeseen ilman seksiä, kun olen nyt lopulta löytänyt rakastavan parisuhteen jossa upeaa seksiä. Seksillä en tarkoita vain yhdyntää tai orgasmia, vaan hyvin paljon muuta. Impotenssi tai vaihdevuodet eivät estä niitä.
Parisuhde ilman seksiä kestäisi kohdallani kunnes en kestäisi enää ja pettäisin.
Sinkkuna olisin vapaa etsimään edes epätavanomaista rakkautta tai täyttämään elämäni muuten. Parisuhde ilman hellyyttä ja kosketusta, haleja ja suukkoja, pientä flirttiä, tekisi minut katkeraksi ja onnettomaksi.
N51
Kyllä seksittömässä parisuhteessakin voi olla hellyyttä, haleja, suukkoja ja flirttiä. Näin vähän off topic. En siis väitä, että se olisi silti oikea valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksi loppuu kuitenkin aikanaan jos vanhaksi elää joten mieluummin parisuhteessa ilman seksiä.
Mihin se seksi loppuu? Kyllä aina löytyy vähintään suu jolla pitää toista hyvänä.
Täsmälleen. On suu, kymmenen hyvää toimivaa sormea molemmilla ja niiden lisäksi muitakin ulottuvaisuuksia ja mukavia paikkoja. Esimerkiksi naisen kainalo, tissien väli, polvitaive tai tällaiset paikat ovat ihan mukavia paikkoja, joihin mies voi tulla. Oikeasti asian ei pitäisi olla ongelma millään tapaa tai jos on, niin ongelma on pihtasjalla korvien välissä ja sellainen pihtaajatyyppi ei parisuhdetta ansaitse, jos ei edes yritä... N43
Tuon tissivälin vielä ymmärrän mutta miten kukaan kehtaa hinkuttaa kainaloon tai polvitaipeeseen??? Ainakaan kukaan normaali...
Miksei? Aika rajoittunut näkemys edellisellä kirjoittajalla.
Parisuhteessa, jossa suhteessa kuitenkin vielä olisi rakkautta, ainoastaan seksi olisi loppunut.
Ilman rakkautta ja seksiä en olisi parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin todellakin. Itse löysin uuden onnen viisikymppisenä, nyt kymmenen vuotta on eletty todella antoisaa aikaa. Kohta alkaa eläkevuodet ja totisesti toivon, että saadaan nauttia niistä yhdessä terveenä pitkään.
Ihana kuulla! Tuo on oikea asenne. Elämästä pitää nauttia senkin jälkeen, kun puoliso on poissa.
Mieluummin parisuhde ilman seksiä. En viihdy sinkkuna.. kuivun kokoon yksinäni ja kyllä, sinkku on yksinäinen.