Miten tämä työ muka voi olla niin kamalaa, kuin yleisesti väitetään?
Puhelinmyynti. Itselläni ei ole siitä kokemusta, mutta eikö siinä saa vain istuskella ja soitella ihmisille? Toki aina varmaan jokunen äkäinen vastaaja sattuu, mutta henkilöhän on siellä luurin päässä, eikä sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Onhan niitä ikäviä asiakkaitakin lähes jokaisella alalla.
Kommentit (30)
Työnteko hyödyttää vain sikakapitalisti työnantajaa. Minä en tee ikinä töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sitä myyntiäkin pitäisi saada aikaan, että palkkaa tulisi.
Monissa paikoissahan on peruspalkka, ja provisiot sitten erikseen jos tulee myyntiä. Tuskin se puhelinmyyjästä on kiinni, sattuuko joku ostamaan tuotetta. Enemmänkin se on kiinni siitä, kenelle sattuu soittamaan. Ap
Olin yhden kesän puhelinmyyjänä jossa oli peruspalkka 8 e/h + provikat. Palkka ei siis ollut ongelma, vaan se painostus.
Esimiehet syynäsivät myyntitilastot tarkasti ja jos myyntiä ei tullut, niin heti tuli kutsu esimiehen puheille, jossa sitten tivattiin syytä ja tehtiin selväksi että jos ei kauppa käy niin pihalle lentää.
Lisäksi esimiehet kyttäsivät soitellessa selän takana ja kuuntelivat puheluita. Kamalin muistoni on kun soitin miehelle, joka oli sairaalassa toipumassa leikkauksesta. Hän ei ostanut mitään, mutta avautui minulle tilanteestaan ja yksinäisyydestään. Puhelu kesti siis 5-10 min, eli en jaaritellut miehen kanssa tuntitolkulla. Kesken puhelun esimies, joka oli kuunnellut puhelua, tuli selän taakse karjumaan että "NYT KATKASET SEN PUHELUN JOS ET MYY SILLE MITÄÄN!!!!" ja minun oli pakko lyödä sille miesparalle luuri korvaan. :( Edelleen mietin joskus, miten hänen kävi.
Tämä siis erään suomalaisen teleoperaattorin puhelinmyynnissä muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko hyödyttää vain sikakapitalisti työnantajaa. Minä en tee ikinä töitä
Ne korvaukset maksetaan sillä työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran sivusta seuranneena tiedän, että peruspalkaltaan inhimillisistä paikoista joutuu nopeasti kävelemään jos tulosta ei synny. Eli ihan joka päivä seurataan tehoja, puheminuutteja, kauppoja. Jos et ala pääsemään tavoitteeseen niin sitten loppui työt.
On sekin varmaan parempi olla töissä kuukausi tai pari ja saada palkkaa, kuin tämä minun tilanne työttömänä nyt. Karenssiakaanhan ei tule, jos saan potkut puhelinmyynnistä. Ap
Silloinhan sinun kannattaa ilman muuta mennä kokeilemaan. Ja voithan olla vaikka luontaisesti hyvä puhelinmyynnissä.
Mietityttää vain se, että jos työ on oikeasti minunkin mielestäni kamalaa, en saakkaan potkuja ja joudun jäämään siihen. :D Siksi kyselenkin. Ap
Kaikessa on riskinsä.
Niitä tässä selvittelenkin, ennen kuin/jos mokaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sitä myyntiäkin pitäisi saada aikaan, että palkkaa tulisi.
Monissa paikoissahan on peruspalkka, ja provisiot sitten erikseen jos tulee myyntiä. Tuskin se puhelinmyyjästä on kiinni, sattuuko joku ostamaan tuotetta. Enemmänkin se on kiinni siitä, kenelle sattuu soittamaan. Ap
Olin yhden kesän puhelinmyyjänä jossa oli peruspalkka 8 e/h + provikat. Palkka ei siis ollut ongelma, vaan se painostus.
Esimiehet syynäsivät myyntitilastot tarkasti ja jos myyntiä ei tullut, niin heti tuli kutsu esimiehen puheille, jossa sitten tivattiin syytä ja tehtiin selväksi että jos ei kauppa käy niin pihalle lentää.
Lisäksi esimiehet kyttäsivät soitellessa selän takana ja kuuntelivat puheluita. Kamalin muistoni on kun soitin miehelle, joka oli sairaalassa toipumassa leikkauksesta. Hän ei ostanut mitään, mutta avautui minulle tilanteestaan ja yksinäisyydestään. Puhelu kesti siis 5-10 min, eli en jaaritellut miehen kanssa tuntitolkulla. Kesken puhelun esimies, joka oli kuunnellut puhelua, tuli selän taakse karjumaan että "NYT KATKASET SEN PUHELUN JOS ET MYY SILLE MITÄÄN!!!!" ja minun oli pakko lyödä sille miesparalle luuri korvaan. :( Edelleen mietin joskus, miten hänen kävi.
Tämä siis erään suomalaisen teleoperaattorin puhelinmyynnissä muutama vuosi sitten.
Kiitos kun jaoit esimerkin, miksi kyseinen työ voi olla kamalaa. Itsekään en pitäisi niskaan hengittävistä kyttääjistä. Ap
Olen tehnyt kaikenlaista puhelintyötä, myös myyntiä. Sanoisin ettei se puhelintyö itsessäänkään kovin ruusuista ole. Riippuu toki henkilöstä mutta itse en kestänyt sitä todella yksitoikkoista, hektistä työtä, jossa istutaan päivästä toiseen kuulokkeet päässä. Siihen lisättynä vielä myynti niin kyllä se oli aika tuskaa. En pystyisi kuin todellisen pakon edestä enää tekemään puhelintyötä täyspäiväisesti joka päivä.
Itse olin puhelinmyyjänä opiskeluaikoina reilun vuoden, n 4-5 h / arki-ilta. Peruspalkka oli huono, mutta tienasin kuussa keskimäärin noin 1500. Satuin olemaan hyvä. Kannattaa kokeilla. Pari vinkkiä: Älä löpise niitä valmiita rimpsuja vaan puhu kuin ihmisille puhutaan. Älä myy väkisin, lopeta ajoissa ja siirry seuraavaan numeroon.
Sivusta tuota hommaa seuranneena sanon, että kyllä noissa hommissa voi päästä jopa todella hyviin ansioihin. Firmojakin on moneen lähtöön. Toki pitää olla hyvät edellytykset tuon tyyppiseen työhön, ihan jokaisesta ei tuohon ole.
Se on niitä harvoja töitä, että maailma muuttuisi paremmaksi, kun se lopetettaisiin tyystin.
Puhelinmyyjät voivat kaikki sankoin joukoin ryhtyä työttömiksi ja olla sitä kautta suuremmaksi hyödyksi meille kaikille.
Saat saat potkut,ei mitään hätää.