Minkä hintaista Puregon??
sellasta kyselen että paljonko puregon maksaa ja korvaako kela siitä yhtään??
-maya-
Kommentit (10)
kerrotko vielä tosta maksukatosta, että siis resepti mulla on 300iu. Eikö tosiaan tarvi ton jälkeen maksaa puregonista??? en voi uskoa??
Oon ihan noviisi näissä jutuissa, ollaan miettimässä ekaa inssiä Fertinovassa..
-maya-
Ainakin sellainen 300 yksikköä sisältävä ampulli maksaa kelakorvausten jälkeen 101 euroa. Mulla ollut pienin mahdollinen määrä käytössä, eli 50 yksikköä päivässä, ja yksi ampulli kestää silloin noin 6-7 päivää (ampullissa on vähän extraa mukana). Mutta riippuu tietenkin miten paljon joudut pistämään kerralla. Inseminaatiossa ilmeisesti annokset ovat noin 50-100 yksikköä/päivä.
myttö
Omavastuuraja on 616,72 euroa vuonna 2006.
Olinki just kirjottamassa sulle pitkisten pinoon, mut kerkesit eka;) Mulla annos tulee olemaan se 50yksikköä. Onki huippua kun voidaan keskustella näistä asioista keskenään.
tiiäkö sä ton maksukaton rajasta??
-maya-
Inseminaatiossa ei kertalaakista kyllä maksukatto lähene paljoakaan, mutta IVF:ssä ja ICSI:ssä jo yhestä hoidosta.
Miten tuo maksukatto sitten käytännössä toimii? Pitääkö kuitteja säästää ja toimittaa jonnekkin vai miten. Itse olen ensimmäistä kertaa ns.kalleimmissa hoidoissa niin olen vielä vähän pihalla.
Maksukatto toimii niin, että kun 616 euroa (omavastuuosa) tulee korvattavia lääkeostoksia täyteen, kelasta tulee vähän sen jälkeen korvaushakulomake täytettäväksi. Hakulomake on palautettava puolen vuoden kuluessa sen kalenterivuoden pättymisestä, jonka aikana kattosumma on täyttynyt. Korvaavat siis summasta ylimenneet lääkkeet, ilmeisesti joku muutama euro täytyy yhdestä lääkkeestä maksaa. Apteekista sanoivat, että kuitit tulisi säästää ainakin niistä ostoksista, jotka menevät yli tuon summan. Eli hyvä seurata varmaan itsekin ostoksia.
Riippuu tosiaan hoidoista ja myös henkilöstä, miten nopeasti tuo lääkekatto tulee täyteen, ja tuleeko ollenkaan. Mulla ovulaation induktio, ja ensimmäinen kierto menossa ja 3kpl 100euron ampulleita jo ostettuna, ja ilmeisesti menee tässä kierrossa vielä neljäskin. Ja tuskin se lääkkeiden osto tähän kiertoon loppuu...
Puregon 150IU hinta 92,19, omavastuu hinta 53,47
Puregon 300IU hinta 175,21, omavastuu hinta 101,62
Puregon 600IU hinta 332,55, omavastuu hinta 192,88
Puregon 900Iu hinta 489,49, omavastuu hinta 284,15
Kelan maksukatto melkein täyttyy yhdessä hoitokerrassa ja sen jälkeen Puregon on ilmaista.