Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivo! Mies ei auta hääjärjestelyissä

Epätoivoinen morsmaikku
17.04.2018 |

Olen menossa naimisiin ihmisen kanssa, joka on paras mies, jonka olen koskaan tavannut. Hänet on opetettu tasa-arvoiseen työnjakoon kotona. Eli kotityöt menevät automaattisesti 50/50 ja aina jos pyydän jotain, hän tekee sen mielellään. En koskaan uskonut, että näin ihanaa miestä on olemassakaan, kunnes tapasin hänet! Olemme olleet ja asuneet yhdessä jo muutamia vuosia, joten tunnemme toisemme hyvin. Siksi olenkin ollut kuin puulla päähän lyöty tästä hääjärjestelyiden työnjaosta. Olen jäänyt ihan yksin suunnittelun ja tekemisen kanssa. Nyt kun häät häämöttävät ensi kesänä, olen aivan lopussa ja epätoivoinen. Häät tulevat olemaan keskikokoiset, eikä meille tule mitään erityisen kallista tai hienoa. Hääpaikka on kuitenkin haasteellinen, joten kaikki pitää tehdä ja suunnitella hyvissä ajoin. Jos kyseessä olisivatkin omat juhlani, vaikka synttärit, ja työmäärä olisi sama, niin suoriutuisin kyllä työtaakasta. Mutta kun kuvittelin, että häät ovat yhteinen projekti. Olen antanut miehelle muutaman helpon tehtävän ja pyytänyt tiettyjen tarvikkeiden etsimisessä auttamaan. Koko ajan saan mainita, että oletko tehnyt jo sen ja sen. Mies vastaa, että teen myöhemmin tänään. Kun kysyn seuraavana päivänä, niin ei hän ehtinytkään tehdä sitä. Joka. Ikinen. Kerta. Ja joka ikisestä asiasta. Ja vihaan, kun joudun olemaan tällainen "justiina". Jos en ala itse jo tekemään ihan kaikkea, niin pelkään, että järjestelyt jäävät tekemättä tai jäävät tyyliin häitä edeltävälle viikolle. Tilitän tästä palstalla, kun en halua läheisille näistä avautua. Mies on kaikin puolin ihana, ja rakastan häntä erittäin paljon. Ja hän minua, tiedän sen. Onko muilla samoja kokemuksia, ja miten selvisitte järjissänne alttarille?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on tyypillinen palstamamma.

Pyrkii muuttamaan miestä mieleisekseen, nalkuttaa, päsmäröi ja ulisee.

Lisäksi mies raataa niska limassa töissä, mutta aloittajan mielestä miehen tulisi sen sijaan olla aloittajan lailla innostunut tuikkukupeista ja hääpaikan verhoista.

Onko aloittaja joku naislapsi, joka tarvitsee miestä pitelemään kädestä ?

Vierailija
42/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kirjoitti:

Itse en ymmärtänyt miksi häitä pitäisi alkaa suunnittelemaan vuosi ennen juhlia, kunhan paikka on varattu, niin juhlat järjestyy viikossa. Tuntui niin turhalta stressata jotain häitä. Vaimoni ne juhlat pääasiassa järjesti. Muuten olemme tasa-arvoisia.

Ymmärrän miestäsi.

Paikan lisäksi pitää kyllä hyvissä ajoin miettiä tarjottavat sekä ohjelma. Kutsutkin olisi hyvä postittaa ajoissa, varsinkin kesähäihin. Muuten olen kyllä samaa mieltä siitä että loput jutut ehtii viikossa jos ei ole ronkeli (esim. puvun/kampauksen/meikin/kukkien/koristeiden/kuljetusten/kuvaajien kohdalla). Jokainen tyylillään ja se joka haluaa, hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näistä aloituksista  tulee aina mieleen se siskonpedin "nyt sä sitten pilasit ihan kaiken"-nainen ?

Vierailija
44/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalismi on muotia. Vieraat muistavat juhlista tasan ruuan, juoman, aikataulullisen toimivuuden ja fiiliksen johon liittyy yleensä hyvä musiikki. Vaatteet jää mieleen, jos istuvat huonosti. Pariskunta voi itsensä takia panostaa valokuvaajaan.

Kaikki näpertely kannattaa unohtaa tai tilata kukat sun muut valmiiksi laitettuina.

Vierailija
45/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi haluta naimisiin, mutta hääjuhlat ei kiinnosta. Onko tämä ollut alusta asti kyseenalaistamatta oletus, että naimisiin päästäkseen on lusittava hääjuhlat? Jos juhlat ovat lähinnä morsiamen ”juttu”, ei sulhasesta välttämättä löydy innostusta niitä järjestellä.

Tämä. Minä en halunnut häitä, joten en olisi jaksanut niitä järjestelläkään. Onneksi miehelle sopi maistraattivihkiminen kahden todistajan kanssa.

Vierailija
46/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikka on noin vaativa? Autio saari? Eikö kannattaisi luopua suunnitelmasta, jos mies ei kerran kuitenkaan jaksa panostaa.

Vierailija
47/48 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
48/48 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä annat tehtäviä? Onko hän saanut äänensä kuuluviin mitä hän häiltä haluaa vai oletko ominut kaiken itsellesi? Hänestä voi tuntua taistelulta tuulimyllyjä vastaan tuoda omia näkemyksiään esille ja helpompaa vaan lyödä hanskat tiskiin?

Nimenomaan! Onko mies saanut alunperin sanoa mitä häiltä toivoo? Vai ovatko kaikki toiveet sinun omiasi?

Jos toiveet ovat vain sinun ja et ole kuunnellut mitä hän haluaa, ei ole ihme jos hän ei innostu antamistasi tehtävistä.

Varmasti hän haluaa kanssasi naimisiin, mutta ehkä hänelle tyllikoristeet tai tietynväriset servetit (mitä näitä nyt häihin yleensä väsätään) ovat samantekeviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi