Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätoivo! Mies ei auta hääjärjestelyissä

Epätoivoinen morsmaikku
17.04.2018 |

Olen menossa naimisiin ihmisen kanssa, joka on paras mies, jonka olen koskaan tavannut. Hänet on opetettu tasa-arvoiseen työnjakoon kotona. Eli kotityöt menevät automaattisesti 50/50 ja aina jos pyydän jotain, hän tekee sen mielellään. En koskaan uskonut, että näin ihanaa miestä on olemassakaan, kunnes tapasin hänet! Olemme olleet ja asuneet yhdessä jo muutamia vuosia, joten tunnemme toisemme hyvin. Siksi olenkin ollut kuin puulla päähän lyöty tästä hääjärjestelyiden työnjaosta. Olen jäänyt ihan yksin suunnittelun ja tekemisen kanssa. Nyt kun häät häämöttävät ensi kesänä, olen aivan lopussa ja epätoivoinen. Häät tulevat olemaan keskikokoiset, eikä meille tule mitään erityisen kallista tai hienoa. Hääpaikka on kuitenkin haasteellinen, joten kaikki pitää tehdä ja suunnitella hyvissä ajoin. Jos kyseessä olisivatkin omat juhlani, vaikka synttärit, ja työmäärä olisi sama, niin suoriutuisin kyllä työtaakasta. Mutta kun kuvittelin, että häät ovat yhteinen projekti. Olen antanut miehelle muutaman helpon tehtävän ja pyytänyt tiettyjen tarvikkeiden etsimisessä auttamaan. Koko ajan saan mainita, että oletko tehnyt jo sen ja sen. Mies vastaa, että teen myöhemmin tänään. Kun kysyn seuraavana päivänä, niin ei hän ehtinytkään tehdä sitä. Joka. Ikinen. Kerta. Ja joka ikisestä asiasta. Ja vihaan, kun joudun olemaan tällainen "justiina". Jos en ala itse jo tekemään ihan kaikkea, niin pelkään, että järjestelyt jäävät tekemättä tai jäävät tyyliin häitä edeltävälle viikolle. Tilitän tästä palstalla, kun en halua läheisille näistä avautua. Mies on kaikin puolin ihana, ja rakastan häntä erittäin paljon. Ja hän minua, tiedän sen. Onko muilla samoja kokemuksia, ja miten selvisitte järjissänne alttarille?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin siitä, että miehelle jää enemmän kodinhoitoa nyt, kun sä järjestät unelmahäitäsi.

Vierailija
22/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat pikkujuttu. Kutsukortit ihmisille, joku catering-palvelu, juhlapaikka omasta takaa ja niin edelleen, ei siinä ole mitään järjesteltävää. Ainakaan monelle päivälle. Joku tekee nyt itsestään vähän liian ison numeron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisikös ihan suoraan kysyä siltä mieheltä että mikä mättää?!

Vierailija
24/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko häihin tulossa mitään, mistä mies olisi innostunut? Tai ylipäätään saanut suunnitella?

Mies on tykännyt kyllä kaikesta tähän mennessä, enkä mitään ole lähtenyt tekemään ilman, että olisi yhdessä niistä keskusteltu. Hän ei ole oma-aloitteisesti ehdottanut kuin paria, kolmea juttua, eli kyllä suunnitelmat ovat enemmän minun käsialaani. Olen miettinyt kaiken meidän yhteisen maun kannalta, ja ehdottanut myös elementtejä, jotka liittyvät hänen mielenkiintoihinsa ja harrastuksiin. Mutta olen pyytänyt ideoita ja mielipiteitä ihan koko ajan.

Vierailija
25/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen temppeliä rakennat, jos noin koville ottaa? En kyl ymmärrä tuollaista höösäämistä.

Vierailija
26/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä tahtoa ja tunteita olisi häitä järjestää hän kyllä osallistuisi. Onko häistä tulossa yhtää hänen näköiset vai onko ne vain sinun juttu? (Jotekin tuntuu, että ap halua vältellä tähän kysymykseen vastaamista.)

Miehelle riittänyt pienenpi muotoiset, mutta ne vaan paisuu paisumistaan?

Ensi kesänä 2019, ei tänä kesänä? 

Vierailija
27/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa naimisiin mutta ei halua tuollaisia suuritöisiä juhlia. Ei vaan uskalla sanoa sulle ettet pettyisi.

Vierailija
28/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät ovat naisten juttu.

Maailman miehet voisivat haastaa Walt Disneyn postuumisti oikeuteen.

Ei aina. Minua on kosittu kahdesti ja molemmissa tapauksissa mies on ollut se, joka on halunnut hääjuhlan, mulle valkoisen mekon, kymmeniä vieraita, valssit ja kirkon (mihin en edes kuulu) jne. Ja mua kun ei voisi vähempää kiinnostaa, ajatuskin ahdistaa. Ensimmäiset peruuntuivat tämän takia, nyt olen menossa naimisiin, koska löysimme kompromissin. Menemme kahdestaan ulkomailla naimisiin.

Vierailija
29/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi muakin vituttanut hääjärjestelyt. Onneksi oli lyhyt tilaisuus maistraatissa ilman liikoja vieraita. Mielelläni menin naimisiin kuitenkin.

Vierailija
30/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä naimisiinmenosta pitää tehdä joku halvatun sirkus? T. mies

Vierailija
31/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa valitettavasti siltä että mies ei ole innoissaan naimisiin menosta.

Näin on.

Hän kuvittelee sun haluavan leikkiä prinsessaa.

Häiden alla riitely ei lupaa hyvää avioliittoa.

Juhlat on yhteiset ja niiden teema on teidän rakkautenne. Mieti sitä.

Ja tuo miehen rooli "auttajana"? Eikö hän ole itse avioitumassa joten ihan hänen omasta elämästään on kyse. Ei mistään auttelusta.

Niin, samaa toivoisin, eli että hän tekisi yhdessä, kuten muutenkin esim. yhteisen kodin hoidamme yhdessä. Kyse ei ole mistään prinsessa-häistä ja hän kyllä tuntee minut eikä kuvittele tuollaisia. Esim. mekoksi valitsin jotain mahdollisimman yksinkertaista ja ekologista. Emme riitele asiasta, haluaisin vain kuulla, onko jollain muullakin käynyt näin. Kuten jo aiemmin mainitsin, olemme puhuneet asiasta, mutta mikään ei muutu.

Vierailija
32/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä tahtoa ja tunteita olisi häitä järjestää hän kyllä osallistuisi. Onko häistä tulossa yhtää hänen näköiset vai onko ne vain sinun juttu? (Jotekin tuntuu, että ap halua vältellä tähän kysymykseen vastaamista.)

Miehelle riittänyt pienenpi muotoiset, mutta ne vaan paisuu paisumistaan?

Ensi kesänä 2019, ei tänä kesänä? 

Ensi kesä on 2018 kesä.

Vierailija
33/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkia järjestelyjä teillä oikein on? Mietin vaan, että kun skippaa kaikenlaiset askartelut, työtaakka vähenee huomattavasti.

Vierailija
34/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet yhdessä kaasojen kanssa tai palkkaat apua. Jos miestäsi ei järjestelyt kiinnosta, niin pyydä hoitamaan vastavuoroisesti vaikka kotona jotain enemmän. Ja viimeisen viikon aikana ehtii oikein hyvin tekemään aika paljonkin juttuja, joten hyvin ehtii myöhemminkin hoitamaan.

Tuo on hyvä neuvo. En ole halunnut turhaan "häiritä" kavereita, kun heilläkin perheet ja muut. Mutta ovat kyllä apua tarjonneet, eli pitää vaan ottaa se vastaan. Varmasti mies myös tekisi enemmän kotitöitä, jos pyydän. Ihan hyvä ehdotus.

Vierailija
35/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin juhlat, mä järjestin juhlat. Vaikka meilläkin kotityöt menevät tasan oli huomattavasti helpompaa itse hoitaa oikeasti järjestelyjä vaativia juttuja kuin odottaa että mies ehkä muistaisi ne jossain kohtaa tehdä.

Mitä simppelimmät kemut tulossa sitä helpommat järjestelyt. Ja vinkki, se tunnelma niistä juhlista muistetaan tulevaisuudessa, ei koristeiden pikkuisia yksityiskohtia. 

Vierailija
36/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle mahdollisuus rehellisesti sanoa, ettei oikeastaan edes välitä muuta kuin vihkimisestä. Kysy häneltä lempeästi äläkä painosta loukkaantumisella tai sen uhalla. Asia saattaa selvitä hyvinkin nopeasti.

Vierailija
37/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärtänyt miksi häitä pitäisi alkaa suunnittelemaan vuosi ennen juhlia, kunhan paikka on varattu, niin juhlat järjestyy viikossa. Tuntui niin turhalta stressata jotain häitä. Vaimoni ne juhlat pääasiassa järjesti. Muuten olemme tasa-arvoisia.

Ymmärrän miestäsi.

Vierailija
38/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä naimisiinmenosta pitää tehdä joku halvatun sirkus? T. mies

Niin, sanoppa se? :D Kuten olen maininnut, nämä ovat aika simppelit häät ja kaikki prinsessa-elementit on poistettu parhaamme mukaan. Juhlapaikka on ainoa haaste, sillä siellä ei ole samalla tavalla perustarpeita kuin joissakin perinteisissä hääpaikoissa. Moni asia pitää siis kehitellä/viedä itse. Miksi sitten valitsimme sellaisen paikan? No, yhdessä rakastuimme siihen. Siksikin tuntuu ikävältä, että tämä on nyt ensisijaisesti minun päävaivani. Ja periaatteessa selviydyn kaikesta tästä yksinkin. Ja ystävätkin voivat kyllä auttaa varmasti. Mutta kun haluaisin, että tekisimme yhdessä, kun kyseessä on yhteinen juhla. Eli tähän ahdistukseni liittyy enemmänkin kuin johonkin halvatun sirkuksen järjestämiseen :) 

Vierailija
39/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peru koko häät ja menkää virastoaikana maistraatissa naimisiin. Kaksi täysivaltaista todistajaa vain paikalle, riittää vaikka kadulla vastaantulleet tyypit.

Thats it.

Vierailija
40/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kirjoitti:

Itse en ymmärtänyt miksi häitä pitäisi alkaa suunnittelemaan vuosi ennen juhlia, kunhan paikka on varattu, niin juhlat järjestyy viikossa. Tuntui niin turhalta stressata jotain häitä. Vaimoni ne juhlat pääasiassa järjesti. Muuten olemme tasa-arvoisia.

Ymmärrän miestäsi.

Kiitos miesnäkökulmasta! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän