Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka harrastatte juoksemista tai lenkkeilyä ja sanotte olevanne hitaita juoksijoita!

Vierailija
17.04.2018 |

Minkälaista vauhtia te juoksette, jotka miellätte itsenne hitaiksi? Kuinka monta kilometriä tunnissa tai minuuttia kilometrillä?

Itse pidän itseäni tosi hitaana. Juoksen 10km noin 1h10min tai noin 7.5-8 minuuttia kilometriä, jos pidempää matkaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kuntosalilla juoksumattoon aina sen 7,5, joskus vähäks aikaa 8, et eiks se oo sitte niinku 7,5 km/h. En oo koskaan jaksanu juosta tuntia, hyhh. Aika hidas se on mun mielestä. Jos kävelen, niin laitan 6.

Vierailija
42/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo just. Tähän nää juoksunopeuskeskustelut aina menee. Tuntuu siltä, että kirjoittelijat tietävät juoksevansa ihan hyvillä nopeuksilla, mutta kärsivät ihme alemmuuskomplekseista tai haluavat vaihtoehtoisesti painaa muita alas.

10-12 km/h on peruslenkkeilyä harrastavalle ihan hyvä aika. Itse juoksen tuon kympin tuntiin, ja väitän olevani ihan ok kunnossa. Iso osa ihmisistä ei jaksa juosta edes varttia yhtäjaksoisesti, saati sitten edes tehdä kymmenen kilometrin lenkkejä säännöllisesti.

Älkää murehtiko ja ottako paineita, se ns. "hidaskin" juoksunopeus on paljon parempi kuin liikkumattomuus :)

Täysin samaa mieltä. En saisi ainakaan itse mitään kiksejä toisten juoksuvauhdin mollaamisesta. Kaikki liikunta on hyvästä ja pääasia, että kuluttaa enemmän tossuja/suksia/polkupyörän renkaita kuin patjanjousia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmasti hitain! Pk-lenkillä vauhti asettuu itsestään n. 7-7:30 min/km, eli n. 8km/h. Ei haittaa yhtään. Pääsen kyllä nopeampaakin mutta pk:n pitää tuntua kivalta ja kevyeltä. Pidän silti itseäni ihan hyvänä juoksijana. Juoksen ihan omaksi huvikseni, yritän pitää 80% lenkeistä tosi kevyinä. Siinä se kunto ja vauhti pikkuhiljaa sitten paranee.

Vierailija
44/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme ettei liikkuminen innosta monia, jos lenkkeilykin on jotain ihmeen kilpajuoksua.

Mitä kilpajuoksua? Se että jotkut lenkkeilijät pitävät itseään hitaana ja ehkä haluavat kehittää tätä osa-aluetta itsessään ei tee lenkkeilystä yleisesti kilpajuoksua. Mutta nimenomaan kilpailuja varten itsekin haluaisin kehittää nopeuttani. Ei sun tarvi ottaa siitä itseesi että minä tai ap tai joku muu haluaa olla nopeampi.

Vierailija
45/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itse olen kovapintainen, koska muuten olisi liikunta jäänyt jo ajat sitten pois.

Polvessa hermovamma, joka aiheuttaa kipua juostessa, eli reipasta kävelyä n. 10km. Päälläni vanhat collegeverkkarit, halpakaupasta ostetut lenkkarit ja t-paidan päällä 2000 -luvun alussa ostettu hupputakki.

Ja voi jeesus niitä halveksuvia ilmeitä, joita toisinaan saan näiltä "oikeilta" lenkkeilijöitä, jotka juoksevat niissä viimeisimmän muodin mukaisissa erikoisteknologia -varusteissaan 👌

Anteeksi, minä vaan käyn lenkeillä pitääkseni terveyteni kunnossa, en näyttäytymässä.

Mä haluaisin että joku joskus muakin tuijottelisi noin. Usein kuulee kuinka asiaan vihkiytyneet halveksien katsovat muita mutta en ole itse tätä saanut ikinä kokea vaikka lenkkeilykamat on mitä on.. helposti tulee mieleen että luulettekohan te vähän omianne..

Vierailija
46/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain 7min/km tahtia peruskuntolenkeillä, tällöin syke noin 120bpm.

Kovaa juotessa, esim puolen tunnin juoksutesti, niin 4min/km.

Oho! Kuinka paljon menee/menisi Cooperissa? Täytyy mennä yli 3500m. Itse olen mies ja pidin 3200 metriä lukiossa ihan kohtuu hyvänä saavutuksena.

Vierailija
47/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes juokse vaan hölkkään. 5 km lenkillä voi mennä jopa 45 minuuttia. Mun juoksukunto kehittyy hitaasti, aina kun alotan keväällä, vauhti on noin hidas. Syksyllä vitonen menee jo 23 minuuttiin. Mä hölkkäilen oikeastaan vain sen takia kun en pidä juurikaan kävelystä ja hölkkäily laihduttaa nopeasti löysät pois.

Ei kyllä kehity kunto hitaasti, jos kerran otat vitosen ajasta puolet pois puolessa vuodessa. Olet oikeastaan perimältäsi aika lahjakas juoksija ja voisit juosta kympin aika nopealla aikataululla alle 40 minuuttiin.

Hei kiitos ihana kommentistasi :) enpä ole ikinä noin miettinyt asiaa. Ei siis huonosti kohta 40 kymppiseltä :)

Vierailija
48/48 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-9km/h on vauhtini yleensä urheilukellon mukaan. Mutta juoksen vain keväisin ja syksyisin joten en treenaa sitä mitenkään tosissani. Talvet ja kesät käyn salilla 3-4krt/vk ja lenkkeilen kävellen. Juoksumatolla en tykkää juosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän