Mihin ilmoitan, kun wc-pöntön kansi meni rikki?
Pitääkö tästä sanoa vuokranantajalle vai talon huoltomiehelle?
Kommentit (34)
Älä ilmoita mihinkään, muuten joudut maksamaan sen asennuksineen. Ilman kanttakin pärjää. Meillä ei ole ollut kantta kahteen vuoteen.
Älä ainakaan miehellesi. Erehdyin kertomaan omalleni (ystävänsä hajotti kannen) ja mies asensi tilalle jonkun halvimman version, täysin pyttyyn sopimattoman ja voi helkkari mitä kidutusta siinä on keikkua ja jännittää pysyykö pytyllä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tästä sanoa vuokranantajalle vai talon huoltomiehelle?
Mitä se vuokranantajalle tai talonmiehelle kuuluu? Menet lähimpään lvi-tarvikemyymälään ja ostat uuden. Vai oletko hivenen hölmö?
"Mihin ilmoitan, kun jääkaapista on kananmunat loppu? Kanalan omistajalle vai K-kauppiaalle?"
Ota selfie missä kansi näkyy ja julkaise facebookissa.
Vertaaminen kananmunien loppumiseen on typerä ja osoittaa vain kommentoijan tietämättömyyttä asunnon kunnossapidon vastuista. Wc-istuin kansineen on yhtiön kunnossapitovastuulla, eikä sitä tarvitse (eikä saa) alkaa itse uusimaan. Rikkoutuneesta kannesta pitää ilmoittaa huoltoyhtiölle tai isännöitsijälle. Vuokralaisen kannattaa olla asiasta yhteydessä vuokranantajaan.
Se on muuten tarkkaa hommaa tuo kannen osto. Pitää tietää merkki ja vuosmalli suunnilleen. Ostin idon kannen, oli väärä, piti käydä vaihtamassa toiseen idon kanteen . Ei tullut mieleen soittaa huoltoon, oisko ees kuulunut taloyhtiölle kun on vessaremontisa itse ostettu pönttö.
Vierailija kirjoitti:
Älä ilmoita mihinkään, muuten joudut maksamaan sen asennuksineen. Ilman kanttakin pärjää. Meillä ei ole ollut kantta kahteen vuoteen.
No, tuossa tapauksessa sinä maksat sen kannen uusinnan, kun vuokrasopimuksesi loppuu.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3151396/mihin-ilmoitan-kun-wc-ponton-ka…
Sama aloitus jo 2018.
Isännöitsijään olin yhteydessä, kun muuton yhteydessä huomasin rikinäisen pöntönkannen lisäksi muitakin puutteita, mm. kadonnut lavuaarin tulppa, viallinen vesihanan suutin yms pikkuvokoja. Hain uudet tautakaupasta, toimitin kuitin isännöitsijälle, ja sain tilille rahat takaisin. Eipä nuo kalliita olleet, mutta kyllä ne vuokrahintaan kuuluu. Itse jos rikkoo niin ihan eri asia, mutta aiemman asukkaan toilailuista en halunnut joutua maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3151396/mihin-ilmoitan-kun-wc-ponton-ka…
Sama aloitus jo 2018.
Se kansi on ollut rikki jo pitkään. Koronan vika
Ootko sä Venäjältä kotoisin, ei siinä kannen päällä seisota paskomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tuossa tapauksessa sinä maksat sen kannen uusinnan, kun vuokrasopimuksesi loppuu.
Onhan sulla aikaa varas,,,,, lainata se kansi jostain ravintolan vessasta. Vie se vanha vaihdossa, vaatii kyllä melko ison käsilaukun. Tuskin mahtuu vuttoniin.
Wc-pöntön kansi ei kestä, jos sen päällä seisoo.