Olen todella väsynyt ja mies ei jousta yöheräilyissä
Meillä on 7kk ikäinen lapsi, ja alan olemaan itse jo todella väsynyt yöheräilyineen ja päivisin vain ja ainoastaan vauvan kanssa olemiseen.
Mies käy töissä ja minä olen lapsen kanssa kotona, raskausaikana en nukkunut muistaakseeni yhtenäkään viikkona kunnolla. Lapsen syntymän jälkeen minulle tuli rintatulehdus ja olin kipeänä korkeassa kuumeessa, sinne nekin yöunet, mies aloitti työt tammikuussa ja sen vuoksi valvoin ensimmäiset 2kk vauvan kanssa yksin (alunperin tarkoitus oli 2vk).
Nyt olemme tehneet vuorotellen jokatoisen yön, alan kuitenkin olemaan jo todella väsynyt, ja koen että se vaikuttaa jo siihen millainen äiti olen lapselleni arkisin. Pyysin eilen, että mies syöttäisi yöllä puolestani, koska olen tosiaankin niin väsynyt. Miehelle se ei käynyt ja jankutti vain miten ”ollaan jo sovittu”. Hän siis oli valvonut edelliset 2 ylimääräistä yötä, kun lupasin, että saa sitten aamulla nukkua pitkään. Ei siis joustanut, ja nyt taas väsyttää ihan pirusti kahden valvotun yön jälkeen. Edellisviikolla lapsi oli oksennustaudissa ja minähän senkin yön kukkuilin hereillä.
Nyt kuitenkin tilanne se, että saan päivisin paniikkikohtauksia, itken ja raavin itseäni näin karusti sanottuna. Tuntuu kuin kukaan ei välittäisi minusta tai jaksamisestani. Turhauttaa että lupailin kuitenkin valvoa vauvan kanssa 2kk vain miehen takia ja kun pyydän häntä hoitamaan sillointällöin öitä puolestani, niin ei onnistu.
Tuntuu, että mies kuvittelisi, että minulla on kotona niin ihanaa ja helppoa, ja voin vain nukkua kun vauva nukkuu. Ei todellakaan, kämppä on jatkuvasti kuin pommin jäljiltä, ja täytyy edes jotain saada aikaiseksi.
Täytyykö mun vaan hakea neuvolasta tms apua.
Mies meinasi jo kerran jättää, kun käytökseni oli väsymykseni takia niin kamalaa. Nyt minun täytyisi aloittaa vielä ilta/viikonlopputyöt , että pärjätään taloudellisesti.
Pakotanko miehen ymmärtämään, vai haenko jostain muualta apua. Jos jollain on jotain linkkiä linkata liittyen äitien väsymykseen, sen saa tähän laittaa, niin olisi näyttää miehelle jotain ”todisteita” että oikeasti äiditkin voivat väsyä.
Kommentit (46)
Minulla on 7 kk vauva ja esikoinen. Vauva herättää noin kaksi kertaa yössä, mutta en ole noin väsynyt. En tietenkään tarkoita että et voisi olla väsynyt, meilläkin oli esikoisen kanssa _paljon_ rankempaa. Mutta tarkoitan, että teidän tilanne kuulostaa pahalta ja mies auttaa jo paljon, joten neuvolan kautta olisi varmaan hyvä selvittää mistä kaikesta on kyse. Turha meidän täällä jaella mitään vinkkejä.
av mammat lynkkaa miehen joka valvoo joka toisen yön ja käy töissä. Mieshän ei varmaan ole yhtään väsynyt.
Ihanan perinteinen mies, kun ei piittää teidän hyvinvoinnistanne.
Vierailija kirjoitti:
av mammat lynkkaa miehen joka valvoo joka toisen yön ja käy töissä. Mieshän ei varmaan ole yhtään väsynyt.
Kuka on lynkannut? Ärsyttää tällainen tarkoitushakuisuus. Suurin osa on kehunut miestä, ne jotka eivät, lukivat varmaan epätarkasti ja luulivat, että mies ei valvo lainkaan. Toisekseen kyllä miehen pitäisi hoitaa vauvaa myös iltaisin, ei ole mitään lynkkaamista mainita siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne siellä neuvolassa tekee kun soittaa tilanteesta? Ap
Niin, ei kannata edes kokeilla kun miehen haukkuminen ajanvietteenä käytettävällä palstalla korjaa kaiken ja elätte onnellisena elämänne loppuun asti.
Tää oli ihan oikea kysymys. Raivostuttavaa negatiivista ajattelua.
Meillä on vuoden ikäinen lapsi ja nainen kotona omasta halustaan. Itse käyn päivisin töissä, illat ja vapaat olen lapsen kanssa, usein silloin naiseni harrastaa koiransa kanssa ja näkee kavereita. Öisin on mun turha nousta kun lasta syöttämään, pullo eväs ei käy naiselleni.
Suoraan sanottuna mulla ei ole ollenkaan muuta aikaa kun työt ja lapsi. Harrastuksiini tai kavereihin en ole mennyt vuoteen!
Nainen kuitenkin valittaa kun joutuu olemaan päivisin lapsen kanssa ja on väsynyt. Yö unetkaan ei kuulemma riitä, vaikka aikaseen nukkumaan menon sijaan ollaan töllön ja kännyn kanssa yön pikku tunneille. Seksiä saattaa olla kerran kuussa.
Naiselta salassa olen järjestellyt asioita ja olen yritykseeni palkannut ylimääräisen henkilön joka rupeaa hoitamaan lasta päivisin ens kuun alusta lähtien. Varmaan hommaan joskus illaksikin hoitajan että pääsen harrastamaan.
Sen jälkeen Naiseni tehköön mitä hyvänsä.