Rivitalon pätkä, 350 000€ vai 35 000 €?
Miksi maksaa samankokoisesta rivitalokaksiosta, 55m2, kymmenkertainen hinta jossain pääkaupunkiseudulla kun voisi asua 1,5h päässä siltä hyvin edullisessa rivarissa? Erittäin hyvät juna ja yhteydet esim. Helsinkiin ja myös työpaikkoja tarjolla. Luonto lähellä, palvelut lähellä, hyvin harrastusmahdollisuuksia, jne. Miksi maksaa itsensä kipeäksi ja ottaa hirvittäviä asuntolainoja kun voisi maksaa muualla Etelä-Suomessa asunnon pois 5:ssä vuodessa?
Kommentit (20)
Itse ole ihmetellyt samaa. Perheasunto 4h+k rivitalo, taajama, palvelut löytyy, perussiisti, rapiat satatonnia. Tunnin automatkan päässä Lauttasaaresta. Hintaero on niin suuri, että toinen voi hyvin jäädä kotiin jos ei jaksa autoa ajaa. Etenkin sopii, jos työ on jossain Espoossa jonne ajaa aika näppärästi. Monethan ajaa nyt metrolla Espoosta Helsinkiin ja vaihtoineen menee tunti per suunta.
Missä 1,5h päässä Helsingistä saa hyväkuntoisen rivarikämpän tolla hinnalla?
Lahdesta hyvät junayhteydet Helsinkiin. Ei kyllä tuolla hinnalla olisi saatu yhtään mitään aseman läheltä.
Saisiko Kouvolasta? Sinne on vielä puolen tunnin matka Lahdesta.
Vierailija kirjoitti:
Lahdesta hyvät junayhteydet Helsinkiin. Ei kyllä tuolla hinnalla olisi saatu yhtään mitään aseman läheltä.
Saisiko Kouvolasta? Sinne on vielä puolen tunnin matka Lahdesta.
Saa, noista entisistä pikkukunnista, jotka liitettiin Kouvolaan. Tosin sieltä sitten matka Kouvolan asemalle onkin jo aika pitkä, eikä mitään palveluja saatavilla.
Miksi pitää asua yhdessä paikkaa ja käydä toisessa paikkaa töissä?
Mun mielestä pendelöinti on yks turhimmista hommista ikinä..
Tuolla hinnalla ei saa mistään päin Suomea hyvää rivitaloasuntoa. Asunto kyllä löytyy, mutta silloin kyseessä on vanha talo ja yhtiöllä on tulossa remontteja.
Mutta sinänsä on ihan hyvä kysymys, että kannattaako asunnosta maksaa 350te jos tunnin matkan päästä saa vaikka 100te halvemman. Jokaisen oma valinta.
Ukko35 kirjoitti:
Miksi pitää asua yhdessä paikkaa ja käydä toisessa paikkaa töissä?
Mun mielestä pendelöinti on yks turhimmista hommista ikinä..
Mä tykkään pendelöinnistä Lahdesta Helsinkiin. Parempi työ Helsingissä, mutta mukavampaa asua pienemmässä kaupungissa. Asumiskustannukset huomattavasti pienemmät mukaan lukien junaliput.
Junamatkalla pystyy tekemään töitä, tai aamuisin voi vaikka nukkua. Ei tämä kaikille sovi.
Oikotiellä näyttäisi esim. Hangossa (1h32min Espoosta) halvin paritalokaksio maksavan pikkusen vaille 80.000e. Kotkassa (1h24min Vantaalta) halvin oli tosiaan 34.000e. Espoossa halvin näytti olevan 136.000e, Vantaalla 119.000e. että ei nyt oikein saanut tuolla otannalla reilua 300.000 euroa hintaeroa aikaiseksi. Ja joka aamu Kotkasta vaikka vaan Vantaalle on kyllä aikamoinen projekti...
Työmatkoihin kuluisi tolkuttomasti aikaa (joku juna ei auta mitään, jos junalta on työpaikalle vielä julkisilla 30-40 minuuttia). Pitäisi olla kaksi autoa, kun nyt pärjää yhdellä.
Harrastusmahdollisuudet ovat varmasti meidän perheen tarpeisiin vähäiset.
Meillä asuu kaikki sukulaiset Helsingissä.
Haluan asua isossa kaupungissa, en pikkupaikkakunnalla.
Haluan asua Helsingissä, tämä on kotikaupunkini.
Minun alallani töitä ei juurikaan ole Kehä III:n toisella puolella. Ainakaan vakituista.
Tässä muutama syy, miksi maksettiin 380 000 euroa meidän rivitalonpätkästä.
Elimäelle vaan mammat! Reilu tunti Helsinkiin autolla ja tuosta vaikka remontoitu kaksio 35 000€: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kouvola/14529139
Vierailija kirjoitti:
Miksi maksaa samankokoisesta rivitalokaksiosta, 55m2, kymmenkertainen hinta jossain pääkaupunkiseudulla kun voisi asua 1,5h päässä siltä hyvin edullisessa rivarissa? Erittäin hyvät juna ja yhteydet esim. Helsinkiin ja myös työpaikkoja tarjolla. Luonto lähellä, palvelut lähellä, hyvin harrastusmahdollisuuksia, jne. Miksi maksaa itsensä kipeäksi ja ottaa hirvittäviä asuntolainoja kun voisi maksaa muualla Etelä-Suomessa asunnon pois 5:ssä vuodessa?
Miksikö, no ehkä siitä yksinkertaisesta syystä että tuo mitä väität on kertakaikkiaan täysin mahdoton yhtälö. Kysymys on järjetön koska mitään tuollaista vaihtoehtoa ei ole olemassa.
Laitoin kokeeksi Oikotiehen rivitalot, omistus (koska tässähän ei etsitä mitään asumisoikeusasuntoa), hinta max. 35 00 ja koko min. 55 neliötä. Tuli 71 kohdetta josta yksikään ei ole sellainen että sieltä pääsisi pääkaupunkiseudulle 1,5 tunnissa.
Tuon yhden esimerkiksi antama Kouvolan kohde ei kelpaa, koska "reilu tunti" on oikeasti kaksi tuntia autolla, vähintään.
Salosta löytyy todella edullisia asuntoja (noin tunti ajoa Espooseen). Tuossa esim. yksiö 34k€ ja edullinen vastike. Mummonmökkiomakotitalon saa alkaen 50ke.
Noita halpoja pommejahan tästä maasta löytyy, mutta näytä mulle se rivitalokaksio, joka maksaa 350ke.
Vierailija kirjoitti:
Elimäelle vaan mammat! Reilu tunti Helsinkiin autolla ja tuosta vaikka remontoitu kaksio 35 000€: https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/kouvola/14529139
Niin. On Elimäellä ja näyttäisi kylppäri olevan laittamatta eli puolet voi laskea lisää hintaan putkirempalla. Et sä täältä peräkyliltäkään saa tolla hinnalla, jossei ole koira haudattuna (tai se putkiremppaa). Tiedän kotkan hintatason, ei ole kaksiot 35t. Toki karhunvuoressa mutta remppoja odotellessa ja alueena Hmm...
Vierailija kirjoitti:
Noita halpoja pommejahan tästä maasta löytyy, mutta näytä mulle se rivitalokaksio, joka maksaa 350ke.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?cardType=100&price%5Bmin%5D…
ole hyvä, yksi noista näyttäisi olevan Lahdessa...
Edellinen: perun puheeni, ei edes karhunvuoressa. Ja muistakaa, että Kymenlaaksossa ei julkiset kulje. Elimäki on ihan korvessa.
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/espoo/14528604
Samasta yhtiöstä on näköjään kaksi kaksiota myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/espoo/14528604
Samasta yhtiöstä on näköjään kaksi kaksiota myynnissä
Tämä on 70m2 2-3h. Missä on se 55m2 kaksio?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot?cardType=100&price%5Bmin%5D…
ole hyvä, yksi noista näyttäisi olevan Lahdessa...
Eli niitä ei ole. Haulla löytyy 3 asuntoa, joista 2 on kooltaan "2-3h" ja neliöitä 70+ sekä tämä Lahden "kaksio", joka on peräti 94,5m2.
Mitään lähellekään 55m2 rivarikaksiota ei tästä maasta tuolla hinnalla löydy.
Laitatko linkit. Molemmista. Hippasen kummalliselta kuullostaa...