Sain tiedon että meistä on tehty lasu , syynä pojan nukkuminen vieressäni!
En kyennyt järkytykseltäni menemään töihin, väitin että migreeni..
Miten kukaan voi tehdä lastensuojelun asian siitä, että poika nukkuu äitinsä vieressä ? Asun kaksiossa, sänkyni on olohuoneessa ja lapsilla ( tyttö 11 poika9 ) on yhteinen huone, mutta poika viihtyy paremmin vieressäni. Jos miesystävä tulee kylään, poika saa mennå omaan huoneeseensa tai edes sohvalle.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa sossun typeryyden, jos ottavat tuollaisen asian edes käsittelyyn.
Laki velvoittaa. Keskustelevat äidin kanssa ja jututtavat lasta. Aiheettomia lasu tulee paljon jokainen on tarkistettava. Jos sossu ei tarkista tilannetta, syyllistyvät virkavirheeseen.
Onhan se outoa. Mutta olisiko nyt ihan tuosta syystä tehty se lasu? Eivät ehkä lasutädit vaan kehdannut avata heti koko asiaa, selviää sulle myöhemmin?
No, jossain vaiheessa voi tulla kiusausta koulussa tuosta.
Vierailija kirjoitti:
No voi mitkä lasut.Mulla on viisi lastenlasta,jotka ovat säännöllisesti olleet yökylässä meillä pienistä pitäen.
Vanhin poika on nyt kuusitoista ja 12-13-vuotiaaksi hän nukkui minun vieressäni,kun meillä on pieni kaksio ja parhaimmillaan neljä on siellä ollut.(Nyt varmaan kohta viis,kun pienin tulee yökylään.Tosin vanhimmasta päästä tällä on jo niin omia menoja,että ehkä tuo neljä pysyy edelleen yleisempänä lukuna).
No siis,nyt seuraavaksi vanhhin nukkuu vieressäni,hän on 12.
Pappa nukkuu silloin olkkarin sohvalla,kun hän katselee toista telkkaria siellä,ja me ehkä toista makkarissa.
Tytöt nukkuvat patjoilla lattialla,kun haluavat.Heistä vois toinen nukkua vieressäni,mutta siskokset tahtoo nukkua lähekkäin.Patjat on sellaiset unileikkipaikat.
Ehkä tuo nyt muuttuu kun tää toiseksi vanhin vanhenee.
Kyllä voisivat vallan hyvin nukkua papankin vieressä,mutta sohvaa ei viitsi avata,ja pappa tykkää katsella töllöä yömyöhään.
Silloin kun vanhin on mukana,hän nukkuu olkkarin lattialla patjalla ja katselee papan kanssa töllöä tai pelailee silmät ristissä.
Tuli lämmin herkistynyt olo pelkästään kommentin lukemisesta.😍
Mun 19v poika kävi viime viikolla täällä kotona saunomassa ja iltapalalla. Sitten mahat täynnä mentiin sänkyyn telkkua kattomaan ja nukahettiin vahingossa vieriviereen sinne.
Kamala rikollinen oon kai ja tuo laps kans😂😂😂
Ap on nyt aivan väärillä raiteilla. Kyse ei ole vieressä nukkumisesta. Lasuja ei tehdä lapsen takia. Ne tehdään siksi, että halutaan kiusata naapuria.
Kun olon teini ja minulla oli pahoja migreenejä, isäni piti laittaa minulle suppo. Kuulostaa ehkä pervolta , mutta jonkunhan se piti sinne tunkea ja isälle se kuulemma oli verrattavissa vaippojen vaihtoon ollessani vauva. Isä myös pari kertaa puki minut, kun piti mennä sairaalaan ja minulla oli pelkät alusvaatteet.
Äiti teki samat asiat, mutta isän kohdalla tilanne on jotenkin "likaisempi", vaikka eihän se pitäisi olla!
Sori meni nyt vähän ohi ketjun .D
Olen 29-vuotias nainen ja käyn joskus äidilläni yökylässä, katsomme jonkun elokuvan ja muuta mukavaa, minä kyllä ainakin menen äitini viereen nukkumaan 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki velvoittaa. Keskustelevat äidin kanssa ja jututtavat lasta. Aiheettomia lasu tulee paljon jokainen on tarkistettava. Jos sossu ei tarkista tilannetta, syyllistyvät virkavirheeseen.
Jos teen lasun, vaikka jostakin poliitikosta, sillä perusteella, että minua huolestuttaa tämän poliittisten näkemysten vaikutus lapsen kehitykseen, niin velvoittaako laki sossun tarkistavan tilanteen keskustelemalla kyseisen poliitikon kanssa sekä haastattelemalla tämän lasta? Voisiko, joku lastensuojelun ammattilainen vastata tähän mieltäni askarruttavaan kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen lasten/nuorten parissa ja sanoisin, että ongelmat eivät kyllä yleensä ikinä johdu liiasta läheisyydestä, huomion tai hyväksynnän antamisesta, vaan näiden puutteesta.
Mitä tulee näihin, jotka eivät voi koskaan ottaa läheisyyttä kaipaavaa lastaan yöksi viereen, koska parivuode on äidin ja isin läheisyyden saareke, niin herran jee. Tarvitseeko aikuinen ihminen joka ikinen yö sitä läheisyyttä toiseen aikuiseen, mutta lapsen pitäisi kipeänäkin, peloissaan tms. tunteiden vallassa vaan pysyä yksin omassa huoneessaan?
Tehkää mitä teette, mutta nämäkin jotka kuuluttaa "että normaali minustakin tuli, vaikkei äiti eikä isä koskaan halannut eikä huomiota antanut" niin ette ehkä huomaa omia tunnevammojanne. Jos vetää unilääkkeet ja diapamit jaksaakseen taas huomenna, en kehuis että "priimaa tuli piiskaamalla". (ja vaikka nyt juuri sinä et vetäis niitä psyykelääkkeitä, niin n. miljoona suomalaista vetää, pitääkseen meidän "maailman onnellisimpana" kansana).
Mitä ihminen vielä vanhuksenakin kaipaa kaikkein eniten, mitä on eniten vailla? Toisen ihmisen kättä kädessä, halausta ja sitä että saisi nukkua toisen vieressä ehdoitta. Kuinka moni vanhus huutaa "äitiii" osastoilla... aika moni. Se on kaipuuta siihen välittämisen tilaan, jota emme riittävästi osaa täällä toisillemme antaa!
öitä
Ei täällä ole tuollaisia kommentteja ollut. Mitä sä valehtelet? Jotkut ovat vain kirjoittaneet, etteivät itse ottaisi tuollaista tavaksi, koska vanhemmillekin tekee hyvää se, että heillä on oma tila. Samoin lapselle tekee hyvää se, että hänellä on turvallinen olo omassa huoneessa. Jos lapsi ei jostakin syystä pysty nukkumaan yksin, niin se syy pitäisi selvittää eikä opettaa lasta siihen, että yksin ei voi nukkua. Nämä kommentit siis ovat tulleet vastauksena siihen, kun monet kirjoittavat, että lapsi säännöllisesti nukkuu vanhempien sängyssä sen sijaan, että tehtäisiin lapsen omasta huoneesta hänelle levollinen ja turvallinen nukkumapaikka.
Jokainen tarvitsee välillä tilaa ja yksityisyyttä. Ei tuokaan ole hyväksi, että lapsi opetetaan siihen, että yksinolo on jotenkin pahasta. Että ainoastaan kun joku toinen pitää kädestä on hyvä olla. Kyllä ihmisen pitää oppia tuntemaan itsensä kokonaiseksi persoonaksi myös yksin ollessaan. Muuten elämä menee siihen, että etsitään ketä tahansa siihen vierelle eikä osata lainkaan tuntea tyytyväisyyttä itsestä myös muista erillisenä yksilönä. Tuollainen äärimmäiseen läheisriippuvaisuuteen opettaminen ei ole hyvästä. On tärkeää, että lapsi oppii, että hänen hyvä olonsa ei ole muista riippuvaista. Hän tuntee olotilansa hyväksi ja rauhalliseksi myös yksin ollessaan.
Minun 9-v (kohta 10v) tyttäreni nukkuu aina kun mahdollista, vieressäni. Tämä siis kun esim. mies on työmatkoilla. Samoin jos minä olen työmatkoilla, kipittää tyttö mieheni viereen joka ei ole siis lapsen isä. Tässä ei kukaan näe mitään outoa ja sairas saisi ollakin jos näkisi.
Tyttö nukkuu myös mummin vieressä mummolassa ollessaan tai joskus vaarin vieressä.
Ihan sairaaksi mennyt jos tällainen normaali läheisyys on tuomittava asia.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kertonut, miten pitkään ajatteli tätä jatkaa.
Saako poika nukkua vieressä kun on 11? Entä kun hän on 14? Entä kun hän on 17?
Huomaa , että olet typerys. Eiköhän se lapsi itsekin halua jossain vaiheessa nukkua itsekseen.
Yhdeksänvuotias on vielä pieni. T. kolmen jo aikuisen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teen lasun, vaikka jostakin poliitikosta, sillä perusteella, että minua huolestuttaa tämän poliittisten näkemysten vaikutus lapsen kehitykseen, niin velvoittaako laki sossun tarkistavan tilanteen keskustelemalla kyseisen poliitikon kanssa sekä haastattelemalla tämän lasta? Voisiko, joku lastensuojelun ammattilainen vastata tähän mieltäni askarruttavaan kysymykseen?
Et voi tehdä lasu ilmoitusta täysi-ikäisestä. Oli tämä sitten vaikka poliitikko.
Vierailija kirjoitti:
Kun olon teini ja minulla oli pahoja migreenejä, isäni piti laittaa minulle suppo. Kuulostaa ehkä pervolta , mutta jonkunhan se piti sinne tunkea ja isälle se kuulemma oli verrattavissa vaippojen vaihtoon ollessani vauva. Isä myös pari kertaa puki minut, kun piti mennä sairaalaan ja minulla oli pelkät alusvaatteet.
Äiti teki samat asiat, mutta isän kohdalla tilanne on jotenkin "likaisempi", vaikka eihän se pitäisi olla!
Sori meni nyt vähän ohi ketjun .D
Mikset itse laittanut suppoa?
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa sinun typeryyden, ettet tajua, etteivät virkamiehet voi omien mielipiteidensä pohjalta päättää, mitä käsitellään ja mitä ei. Sama kuin vaikkapa poliisi saisi hälytyksen ja tuumaisi, "ei siellä varmaan mitään oo, ei viimeekskään ketään tapettu". Tai ambulanssi ei menisi tajutonta tarkastamaan, "koska varmaan on sammunut, kun aina ryypiskelee".
No yhdelle tutulle pidettiin neuvolassa puhuttelu, kun 2 vuotias tyttö nukkui perhepedissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi tehdä lasu ilmoitusta täysi-ikäisestä. Oli tämä sitten vaikka poliitikko.
Kun argumentit loppuvat kesken, niin saivartelu alkaa. Eli toistetaan kysymys, kun kukaan ei ole vielä osannut vastata mitään tähdellistä.
Jos siis ilmoitan lastensuojeluun olevani huolissani lapsesta x, joka on poliitikon lapsi, sillä epäilen lapsen kehityksen vaarantuvan kyseisen poliitikon mielipiteiden vuoksi, niin onko lastensuojelun lain velvoittamana keskusteltava huoltajan kanssa, puhutettava lasta sekä järjestettävä kotikäynti/tapaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun argumentit loppuvat kesken, niin saivartelu alkaa. Eli toistetaan kysymys, kun kukaan ei ole vielä osannut vastata mitään tähdellistä.
Jos siis ilmoitan lastensuojeluun olevani huolissani lapsesta x, joka on poliitikon lapsi, sillä epäilen lapsen kehityksen vaarantuvan kyseisen poliitikon mielipiteiden vuoksi, niin onko lastensuojelun lain velvoittamana keskusteltava huoltajan kanssa, puhutettava lasta sekä järjestettävä kotikäynti/tapaaminen?
Soitto vanhemmalle riittää. Eiköhän siinä jo selviäisi, että asiakkuus ei ala.
Työskentelen lasten/nuorten parissa ja sanoisin, että ongelmat eivät kyllä yleensä ikinä johdu liiasta läheisyydestä, huomion tai hyväksynnän antamisesta, vaan näiden puutteesta.
Mitä tulee näihin, jotka eivät voi koskaan ottaa läheisyyttä kaipaavaa lastaan yöksi viereen, koska parivuode on äidin ja isin läheisyyden saareke, niin herran jee. Tarvitseeko aikuinen ihminen joka ikinen yö sitä läheisyyttä toiseen aikuiseen, mutta lapsen pitäisi kipeänäkin, peloissaan tms. tunteiden vallassa vaan pysyä yksin omassa huoneessaan?
Tehkää mitä teette, mutta nämäkin jotka kuuluttaa "että normaali minustakin tuli, vaikkei äiti eikä isä koskaan halannut eikä huomiota antanut" niin ette ehkä huomaa omia tunnevammojanne. Jos vetää unilääkkeet ja diapamit jaksaakseen taas huomenna, en kehuis että "priimaa tuli piiskaamalla". (ja vaikka nyt juuri sinä et vetäis niitä psyykelääkkeitä, niin n. miljoona suomalaista vetää, pitääkseen meidän "maailman onnellisimpana" kansana).
Mitä ihminen vielä vanhuksenakin kaipaa kaikkein eniten, mitä on eniten vailla? Toisen ihmisen kättä kädessä, halausta ja sitä että saisi nukkua toisen vieressä ehdoitta. Kuinka moni vanhus huutaa "äitiii" osastoilla... aika moni. Se on kaipuuta siihen välittämisen tilaan, jota emme riittävästi osaa täällä toisillemme antaa!
öitä