Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo ja pelottava oire jonka alkoi tänään yhtäkkiä

Vierailija
16.04.2018 |

Tänään kun saavuin päivällä työpaikalle ja istuin alas tuli jotenkin outo olo, ikäänkuin aivoni olisivat oudosti sumussa.
Kun kosketin päätäni tuntui etten koskisi omaa päätäni. Kun koskin poskeani tunsin kosketuksen todella kevyenä/kaukaisena. Kun otin nenänpäästäni kiinni se tuntui kaukaiselta. Jotenkin tuntoaisti oli erilainen, tunsin kosketukden mutta toisaalta en.

Nyt vielä illalla on outoa oireilua. Kun tarkoituksella nipistän itseäni poskesta tai käsivarresta niin nipistys tuntuu todella kevyeltä/kaukaiselta. Jos raavin kylkeä niin sekin tuntuu oudon vaimealta ja päähän tulee jotenkin outo olo mitä en osaa selittää. Ikäänkuin tajuntani hämärtyisi. Kaikenlainen kosketus tuntuu oudolta vähän samanlaiselta kun levittäisi iholle aloe vera geeliä ja iho menisi viileäksi ja osin puuduksiin/tuntoaisti muuttuisi erilaiseksi - mikäli joku saisi kiinni minkälaista tunnetta tarkoitan.

Olen 25v perusterve nainen. Minulla ei ole mitään sairauksia eikä tällaista olos koskaanv ennen. Mitä ihmettä tämä voi olla?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin tulee ajoittain iholle (mihin tahansa) vaihtelevan kokoinen alue joka on hieman kosketusarka, tuntuu kuin olisi tullut lievä palovamma.. tämä ilmeisesti jonkinlaista hermosärkyä jonka joku niskajumi aiheuttaa... usein en edes tunne niskojeni olleen jumissa mutta työni on aika lailla kädet ylhäällä olemista joten liittyy varmasti johonkin tällaiseen..

Vierailija
42/45 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dissoaatio tuli myös mieleen (mutta tuskin on, ellei ole traumaa tai lääkitystä joka voisi aiheuttaa)

lääkäriin heti, ja vaadi että ottaa tosissaan, nuori terveen oloinen nainen ei aina tule kunnolla kohdatusti ja otetuksi vakavasti

dissosaatiossa ei ole ollenkaan tuolaisia fyysisiä tuntopuutoksia. Dissosiaatioon kuuluu asioiden tekeminen , jota ei jälkeenpäin muista ollenkaan tehneensä. Lopetetaan nämä psyykkisten siarauksien keksiminen fyysisiin oireisiin.

Googlaa psykosomaattinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vastaavia oireita ihan siksi että on ollut lihakset jumissa ja hermot joutuneet puristuksiin. Onneksi nykyään osaan tunnistaa oireet, olisivat nimittäin muuten aika pelottavia.

Käy osaavalla (laillistetulla) hierojalla ja/tai kiropraktikolla.

Jos näistä ei saa apua, sitten suosittelen lääkäriin menoa. Samoin lääkäriin jos tulee uusia oireita, tai nämä jo olemassaolevat pahenee. Varaudu kuitenkin, että vastaanotto saattaa olla "buranaa ja kotiin lepäämään".

Vierailija
44/45 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vastaavaa ja magneettikuvien ja monien tutkimusten (ms, reuma, borrelia) jälkeen minulla todettiin burn out.

Minulla oli näköhäiriöitä toisessa silmässä ja myös dissosiaatioon sopivia tuntemuksia.

Vierailija
45/45 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ainakin tulee ajoittain iholle (mihin tahansa) vaihtelevan kokoinen alue joka on hieman kosketusarka, tuntuu kuin olisi tullut lievä palovamma.. tämä ilmeisesti jonkinlaista hermosärkyä jonka joku niskajumi aiheuttaa... usein en edes tunne niskojeni olleen jumissa mutta työni on aika lailla kädet ylhäällä olemista joten liittyy varmasti johonkin tällaiseen..

Liittyy siihen että ihoalueelle kulkeva hermo on ärtynyt. Minulla on ollut vastaavia.