Poliisi vakoilee kuvauskoptereilla ihmisten asuntoja. Pidä verhot kiinni!
Helsingissä käyttävät yläkerroksissa asuvien ihmisten asuntojen valvontaan kuvauskoptereita. Näin saadaan todistusaineistoa esimerkiksi huumeiden käytöstä.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkikoot rauhassa
Asun viidennessä kerroksessa. Aina kun näen kopterin ikkunan takana, pyllistän ja levitän pakaroitani kyltin alla, jossa lukee: onko tutun näköinen rööri?
Meetoo.
Voisin kuvitella, että moiseen tekoon voisi syyllistyä vain savolaispoliisi.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa pelkkä ajatus kopterista tossa mun ikkunan takana.
Ei se siinä ikkunan takan ole, vaan siellä korkeammalla. Niissä käytetään optiikkaa jolla saadaan hyviä kuvia pitkältä.
Joopa joo. Meillä täällä alakerroksissa on ikkunan takana käynyt kurkkimassa melkein kaikki muut paitsi poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siinä ikkunan takan ole, vaan siellä korkeammalla. Niissä käytetään optiikkaa jolla saadaan hyviä kuvia pitkältä.
No niin. Hyvä homma, jatkakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraamiseen ja kuvaamisen pitää olla lupa ja luvan saamiseksi pitää olla vahva epäily. Eivät ne taviksia kuvaa.ota jo ne lääkkeet ja lopeta jenkkisarjojen katseleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ne käyttää sellaisia kääntyviä valonsäteitä, että kun ylhäältä kuvaa, niin ne valonsäteet kääntyy sinne sisälle. Tai siis oikeammin sisältä tulevat valonsäteet kääntyy ikkunasta ulos päästyään sinne ylös, että saadaan kuvattua sieltä ylhäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraamiseen ja kuvaamisen pitää olla lupa ja luvan saamiseksi pitää olla vahva epäily. Eivät ne taviksia kuvaa.ota jo ne lääkkeet ja lopeta jenkkisarjojen katseleminen.
Ne eihän täällä kukaan ole väittänytkään, että ilman epäilyä kuvaisivat. Huumejuttujen yhteyteen tämä kuvaaminen kohdistuu eksyneiden etsimisen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ne käyttää sellaisia kääntyviä valonsäteitä, että kun ylhäältä kuvaa, niin ne valonsäteet kääntyy sinne sisälle. Tai siis oikeammin sisältä tulevat valonsäteet kääntyy ikkunasta ulos päästyään sinne ylös, että saadaan kuvattua sieltä ylhäältä.
Aluksi ne yritti käyttää sellaisia pitkiä periskooppeja, mutta ne heilu liikaa tuulisella säällä ja kuvista tuli epäselviä.
Onneksi annostelen kokaiinini aina ikkunattomassa vessassa, jossa on peili.
Minä avaan verhot näytän karvaista pe*settäni niille, saavat kunnon materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi annostelen kokaiinini aina ikkunattomassa vessassa, jossa on peili.
Ootko muuten huomannut et sieltä peilistä tuijotttaa joku aina kun sinne katsoo.. kuumottavaa..
Vierailija kirjoitti:
Minä avaan verhot näytän karvaista pe*settäni niille, saavat kunnon materiaalia.
Tullimies voi tehdä tarkastuksen samalla.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Meillä täällä alakerroksissa on ikkunan takana käynyt kurkkimassa melkein kaikki muut paitsi poliisi.
Missä kaupungissa tai miten suuressa kaupungissa asut? Kuulostaapa turvattomalta :(
Saa katsella. Kiva, kun tämän näköistäkin joku katselee.......
Hauska ketju! Siis tiedättekö, kun elämä potkii päähän niin ettei enää tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa - ja kun lukee tätä ketjua! Kiitos piristyksestä. Näillä kulmilla pörrää vain rajavartiolaitos tai medi-Heli.
Siellä ne nyt uutisissa esittelee koptereitaan.
Se ei siis ollutkaan lokkiparvi kontulan yllä....
Olen jo kauan ihmetellyt mikä meillä yöllä pörrää. Viime yönäkin pörräys kuului vuorollaan jokaisesta huoneesta ja ihan kuin laatikoita olisi avattu. Ja oli sellaisia valon välähdyksiä.
Nukuin silmät kiinni ja pidin peiton tiukasti korvilla. Ensi yöksi menen kyllä sängyn alle ja laitan kännykän kuvaus- ja nauhoitusvalmiuteen.
Otan sähkölampun esille ja ihan piruuttanut annan valoheijastuksia silmiin. Eikä ole laaser.
Kiitos ap. kun valaisit minua.