Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikkia kehutaan nykyään kauniiksi? Ihan kuin kaikilla olisi velvollisuus tuntea olonsa kauniiksi

Vierailija
16.04.2018 |

Mua ihmetyttää suuresti että somessa about ketä vain kehutaan nykyään kauniiksi, ylitsevuotavasti, runsaasti. Kaipa se on selfiekulttuuri, joka siihen kannustaa. Se ihmetyttää minua monestakin syystä:

Kysymys yksi: Entä jos se ihminen ei lisää selfietä ensisijaisesti siksi, että haluaa 50 kommenttia, joissa hehkutetaan kauniiksi?

Kaksi: eikö ole suurempiakin meriittejä? Voi olla valoisa persoona, ihana hymy, mahtava persoona joka paistaa kuvasta läpi. Miksei koskaan kommentoida näistä? Miksi sana, jonka kaikki valitsevat, on aina KAUNIS?

Kolme: Onko se todella aito, saajaansa ilahduttava kehu, jos se selkeästi sanotaan vain kohteliaisuudesta ja koska kuuluu sanoa? Minä en edes usko enää yhtäkään kauneuskehua, koska koko sana on kokenut inflaation ja oletan, että minuakin on kehuttu vain siksi koska "kuuluu".

Neljä: taustalla paistaa oletus, että meidän kaikkien pitäisi tuntea olomme kauniiksi ollaksemme tyytyväisiä elämäämme. Eikö tämä ole kauhean surullista tavallaan? Kauneuskehua tyrkytetään kaikkialla ja se tulee korvista! Minä itse ja aika moni muukin varmasti haluttaisiin mieluummin ajatella, että on tärkeintä olla hyvä tyyppi, ystävällinen, hauska, rehellinen, ynnä muuta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehun vain kun sitä tarkoitan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain ihan hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
4/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä olen myös vähän ihmeissäni. Kiva juttu kun kehutaan, mutta en oikeastaan ole mikään kaunotar. Ihan tavallisen näköinen nainen vain. Olet niin kaunis! -kehut tuntuvat siksi aika liioitelluilta.

Vierailija
5/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, Facebookissa joku oikeasti mitään sanomattoman näköinen tai jopa ruma vaihtaa profiilikuvan ja kaikki kehuu että oi kun kaunis, ihana, söpö jne... Olisivat mieluummin kommentoimatta kuin valehtelevat.

Vierailija
6/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joo, Facebookissa joku oikeasti mitään sanomattoman näköinen tai jopa ruma vaihtaa profiilikuvan ja kaikki kehuu että oi kun kaunis, ihana, söpö jne... Olisivat mieluummin kommentoimatta kuin valehtelevat.

Oletpa pirteä tyyppi! Sinulla on varmaan somessa helppoa, kun kaverit loistavat poissaolollaan.

Vierailija
7/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kehuminen henkisesti terveempää ja tervehdyttävämpää kuin ikuinen haukku ja rutkutus.

Joten hankipa ap oikea elämä tai riittävä lääkitys.

Sanavarastonsa suppeudesta vastaa jokainen itse. Lukemalla sanoja oppii.

Vierailija
8/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kehun kaikkien kuvia, vaikka olisi kierosilmäinen hirviö. Ajattelen, että tuollainen tarvii enemmän peukkua.

Vierailija
9/14 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain ihan hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Mene sinäkin suihkuun. Hyvää yötä!

Ap

Vierailija
10/14 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelmat

Vierailija
11/14 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oo kateellinen. Jokainen on kaunis omalla tavallaan, niin sinäkin.

Vierailija
12/14 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesun maailma, länsimainen kulttuuri. Länsimaisessa kulttuurissa ulkoisilla ehdoilla ja niiden täyttymisellä pyritään määrittämään elämän hyvyys.

Vierailija
13/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä oo kateellinen. Jokainen on kaunis omalla tavallaan, niin sinäkin.

Kateus ei ole pointti. Vaan se, että about kaikkia tuntemiani, somessa olevia naisia, minua myös, kehutaan somessa aika paljon, vaikka tiedän faktana, että en ole kaunis.

Voin ihan suoraan myöntää, että olen kärsinyt todella pahoista ulkonäköpaineista, ja nyt tahtoisin lähinnä unohtaa ulkonäköni ja keskittyä tärkeämpiin asioihin. Olen sitä onnellisempi, mitä vähemmän mietin koko asiaa. Siksi en aina edes haluaisi kuulla koko kaunis-sanaa. Se saa minut joka kerta miettimään, että no jospa sittenkin olen hyvännäköinen, ja asia valtaa mieleni uudelleen. Sitten lopulta aina muistan, että se olikin vain kohteliaisuus, ja koko kehu alkaa tuntua ikävältä ja ylimitoitetulta. 

Totta kai kehuja haluaa olla kiva eikä ajattele mitään pahaa, en väitäkään niin. Minusta ongelma onkin laajempi kauneuskehuilmiö eikä yksittäinen kehuja. Itse olisin onnellisin niin, jos emme edes puhuisi ihmisten ulkonäöstä jatkuvasti vaan keskittyisimme enemmän muuhun.

Ap

Vierailija
14/14 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunissssssssss