Jos huonosti käyttäytyvälle ihmiselle uskaltautuu huomauttamaan, niin miksi nämä ihmiset alkavat usein haukkua huomauttajan ulkonäköä?
Olen vaikkapa junassa ja sanon metelöiville humalaisille,että voisivatko he olla hiljempaa niin miksi nämä lähes aina alkavat huomautella minulle ulkonäöstäni? Tässä on varmaan syy miksi suomalaiset eivät useinkaan uskalla huomauttaa huonosta käytöksestä koskaan missään julkisilla paikoilla kun pelkäävät tulevansa haukutuksi ulkonäöstään. Itse kyllä kestän ulkonäköhaukut ja siksi jatkankin huomauttelemista, koska ulkonäköhaukkujakin ärsyttävämpää on se että ihmiset vain hiljaa hyväksyvät muiden perseilyn.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olen vaikkapa junassa ja sanon metelöiville humalaisille,että voisivatko he olla hiljempaa niin miksi nämä lähes aina alkavat huomautella minulle ulkonäöstäni? Tässä on varmaan syy miksi suomalaiset eivät useinkaan uskalla huomauttaa huonosta käytöksestä koskaan missään julkisilla paikoilla kun pelkäävät tulevansa haukutuksi ulkonäöstään. Itse kyllä kestän ulkonäköhaukut ja siksi jatkankin huomauttelemista, koska ulkonäköhaukkujakin ärsyttävämpää on se että ihmiset vain hiljaa hyväksyvät muiden perseilyn.
Oikein
Jatka vain. Tyhmillä ei ole muuta asetta kuin haukkua. 👍
Jotain pitää sanoa takaisin. Ulkonäöstä on helppo aloittaa jos ei muuta keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne huonokäytöksiset ihmiset on yleensä juuri tyhmiä tai ongelmallisia tai teinejä/nuoria.
Mä kerran kommentoin kaverilleni yhden naisporukan kamalaa kyttäytymistä baarissa. Huutelivat jollekkin miehelle törkeyksiä ja yksi niistä haukkui miehen ulkonäköä ja olin seurannut tätä tapahtumaa alusta saakka ja mies ei siis ollut tehnyt yhtään mitään. No yksi seurueesta kuuli tämän ja rupsei saman tien arvostelemnaan ulkonäköäni ja huorittelemaan ja kävi melkein käsiksi ennen kuin poistuttiin siitä paikalta.
Nä naiset ei ees ollu mitään ihan teinejä jtn 26-29-vuotiaita?
Missä ihmeen white trash-baarissa olit?
Ei todella ollut mikään wt-baari. Ihan perus yökerho Turun keskustassa pari vuotta sitten. :D
Kerro nyt mikä! :D Olen itsekin turkulainen, ja Turun keskusta on täynnä wt-baareja. ;)
Vierailija kirjoitti:
Kun argumentit ei riitä. Ulkonäön uskotaan olevan huomauttajalle yhtä arka paikka kuin se on haukkujalle itselleen.
Kyllä mun arkumentit pitäis riittää, senkin ruma lehmä. Tommoseen kommentointiin syyllistyi aikoinaan jo Hitlerkin, joten oleppas vaan hiljaa sillä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne huonokäytöksiset ihmiset on yleensä juuri tyhmiä tai ongelmallisia tai teinejä/nuoria.
Mä kerran kommentoin kaverilleni yhden naisporukan kamalaa kyttäytymistä baarissa. Huutelivat jollekkin miehelle törkeyksiä ja yksi niistä haukkui miehen ulkonäköä ja olin seurannut tätä tapahtumaa alusta saakka ja mies ei siis ollut tehnyt yhtään mitään. No yksi seurueesta kuuli tämän ja rupsei saman tien arvostelemnaan ulkonäköäni ja huorittelemaan ja kävi melkein käsiksi ennen kuin poistuttiin siitä paikalta.
Ja tupakka hampaissa tietenkin. Miten nämä huonot käyttäytymistavat löytyvät aina sieltä savun seasta ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen white trash-baarissa olit?
Ei todella ollut mikään wt-baari. Ihan perus yökerho Turun keskustassa pari vuotta sitten. :D
Kerro nyt mikä! :D Olen itsekin turkulainen, ja Turun keskusta on täynnä wt-baareja. ;)
Börs :D Tuolla oon harvemmin törmänny tollasee käytökseen. Monessa muussa oon kyllä vähän vastaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotain pitää sanoa takaisin. Ulkonäöstä on helppo aloittaa jos ei muuta keksi.
Ulkonäköä on helppo dissata, koska se on aina jossain määrin subjektiivista ja kukaan ei ole täydellisen näköinen, ts. kaikista keksii jotain. Jos ei keksi muuta, niin voi haukkua vaikka sen miss Universumin meikkiä tai pitkää mallia hongankolistajaksi.
Äärimmäistä tyhmyyttä se tietysti on, mutta siksi sitä harrastetaan, koska se on niin helppoa ja jättää uhrin usein sanattomaksi (yleensä ällistyksestä toisen typeryydestä).
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi kuulostaa oudolta mutta usein odotan jopa innolla mistä he tällä kertaa keksivät haukkua minua. Se on minulle jollain tavalla viihdyttävää. Uskon että ominaisuus josta he minua yrittävät loukata on heidän oma heikko kohtansa.
Ap
Hyvin hoksattu! Näin olen itsekin päätellyt.
Ja milläpä muulla ääliö pätisi, tuskin väitöskirjalla tai sosio-ekonomisella statuksella.
Sama toimii verkossa, ihmiset vihaavat sitä mitä kadehtivat (esim. Saara Aalto -aloitteiden tehtailija) ja kun eivät muuta keksi, puututaan toisten painoon tai muihin henkilökohtaisuuksiin.
Olen enemmän yllättynyt että olet saanut asiasi perille ilman että käyvät fyysiseksi.
Itselläni on sellainen mielikuva että 90% todennäköisyydellä jos humalaiselle miesporukalle käyt neuvomaan miten käyttäytyä, Suomessa saat valmistautua nyrkin kanssa tuttavuutta tekemään.
Tällä palstalla on ihan uskomattoman paljon mielestään hoikkia ja kauniita ihmisiä. Selvästi enemmän kuin mitä kadulla tulee tavallisena arkipäivänä vastaan. Palstailu kaunistaa?