Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatko miljonääriksi, kilauta kaverille - miksei käytetä googlea?

Vierailija
16.04.2018 |

Hommahan menee niin että ihmiset osaavat odottaa puhelua. Jos Pekka valitsee kilauta kaveri -vaihtoehtoon Minnan, Jaakon ja Matin, niin totta kai Pekka kertoo kaikille kolmelle että tänään olen studiossa ja voin mahdollisesti soittaa teille tänään, olkaa valmiina.

Joskus puhelimessa onkin sanottu että täällä olen odotellut soittoa. Luulisi että olisi vaikka läppäri valmiina ja google siinä auki. Joka jaksossa olen googlettanut noita puhelinsoittokysymyksiä ja oikea vastaus olisi löytynyt sekunnissa parissa, ei tarvinnut kuin syöttää oikea hakusana. Wikipedia-artikkelia ei tarvitse edes klikata auki kun google näyttää artikkelin suoraan ekana haussa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on usein keskellä arkipäivää töitä ja koulua. Ei kaikilla ole mahkuja päivystää läppärin ääressä mahdollista puhelua.

Vierailija
2/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on usein keskellä arkipäivää töitä ja koulua. Ei kaikilla ole mahkuja päivystää läppärin ääressä mahdollista puhelua.

Yhdessä jaksossa just joku sanoi että vapaapäivää vietän ja puhelua olen odottanut. Luulisi että olisi voinut valmistautua sitten jotenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi, sillä se 30 sekuntia rajoittaa. Sen aikana pitää ensin kuulla ja ymmärtää kysymys. Sitten päättää hakusana ja kirjoitta se. Jos on sopiva kysymys niin juuri ja juuri voi ehtiä jos vastaus näkyy suoraan hakuikkunassa, mutta se on melko epätodennäköistä. Apuhenkilön keskittyessä hakuun hän ei ehdi pohtia kysymystä, joten puhelu menee harakoille.

Vierailija
4/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhaan googlata, jos tietää vastauksen

Vierailija
5/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelu kaiuttimeen tai kuulokkeisiin ja googlaa sil luurilla

Vierailija
6/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä jaksossa just joku sanoi että vapaapäivää vietän ja puhelua olen odottanut. Luulisi että olisi voinut valmistautua sitten jotenkin.

Joo, kyllä se päivä ja kellonaikakin jossain määrin etukäteen tiedossa on, mutta kuinka moni jaksaa tuollaisen takia ottaa vapaapäivän? Ja lopulta se kysymyskin voi olla sellainen, ettei vastausta ehdi annetussa ajassa hakemaan, mutta toisaalta sellainen, jonka olisi voinut alan harrastaja tietää. Jos vain mahdollista on, niin onhan se toki fiksua, että yksi niistä kolmesta olisi joku pikagooglaajatuttu. 

Vierailija
7/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin oli kaveri valmiina googlaamaan jo vuonna 2005, jos olisi tarvetta ollut, kun siellä kuvauksissa käväisin.

Vierailija
8/8 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä meillä on nyt siis oletus, että tätä ei kukaan ole käyttänyt hyödykseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi