Mikä tylsä leivonnainen on teidän lemppari?
Meinasin olla tylsä ja sanoa tuore pulla, mutta sitten tuli mieleen Wilhelmiina-piparit!! Aivan ihania, itsetehtyinä.
Kaupan pipareista tykkään jostain syystä syödä Digestivejä pelkiltään :D
Kuivakakuista taatelikakku on ainoa, jota tykkään syödä.
Kommentit (334)
Munkkipossut, johtuu ehkä siitä että lapsuudessa pidemmillä automatkailla noita sai aina huoltiksilta, minulle ja veljelle omat possut sekä jaffapullo puoliksi, äiti meni tupakalle ulos kahvikuppi kädessään vaikka sisälläkin olisi saanut polttaa. Silloin tällöin on lapsuusnostalgian takia napattava munkkipossu messiin, vaikka jälkeenpäin aina hirveä ähky :D
Tiikerikakku. Yleensäkin kuivakakut. Nyt uunissa paistuu kanelilla ja kardemummalla maustettu kahvikakku.
Voipulla. Ei täytettä, mutta silti niin parasta. Tavallinen pulla on yäk, mutta ei voipulla!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Leivonnainen
Jos tuosta käytetään leivonnaisten laveampaa tulkintaa, niin karjalanpiirakka. Kaikista eniten miellyttää hapankorppu ja näkkäri, mutteivät taida ihan mahtua määritelmään, kai.
Ihan oikean suolaisen voin kanssa noita ja oon makujen taivaassa. 😀
Nykyisillä kotikonnuilla ovat muisto vain, ellei itse ala tehdä. Jauhojen saanti ongelmista suurin.
Perus pullapitko mutta ei kardemummaa.
Korvapuusti on suuri rakkauteni ja intohimoni <3
Minusta tosin lusikkaleivät ei ole tylsiä leivonnaisia. Ex-anoppi osasi leipoa niin herkullisia lusikkaleipiä. Taidettiin koulussakin tehdä niitä. Kerran löysin niitä Stokkalta ja ostin. Olin epäileväinen, eivätkä ne olleet oikeanlaisia. Pitääkin joskus kokeilla, onnistuisiko. Niissä on muistaakseni (ainakin) kaksi valmistustapaa, mutta vain yksi oikea!
Carneval-keksit eli ne pinkit kukanmuotoiset keksit joissa on nonparelleja päällä.
Doris-keksit, se täyte on niin ihanaa! 😋
Vierailija kirjoitti:
Sellainen kiivillä maustettu valmis-kuivakakku, en tiedä myydäänkö niitä enää mutta aikoinaan ostin usein ...ja söin kokonaan kahvin tai kokiksen kanssa.
Oi joku muukin ymmärtää hyvän päälle! Se on ihan aliarvostettu herkku! Monesti ne ohittaa kaupassa niin ettei niihin edes kiinnitä mitään huomiota. Muistan kiivikakun jo lapsuudesta. Ja siellä sisällä ne kaksi vihreää raitaa! 😃
Pågenin sitruunamuffinsit, se kreemi niiden sisällä on täydellistä! ❤
Myös muun merkkisiä löytyy, mutta ehkä tuo Pågen on se "aito ja alkuperäinen" niin ihmiset tietää mistä puhun.
Tavallinen tuore pulla. Parempaa ei ole. Kaikesta kasarisuudestaan ja ns.junttiudestaan huolimatta mokkapalat on hyviä ja en ole vielä törmännyt ihmiseen joka ei niistä pitäisi
En lukenut koko ketjua joten ehkä tää on mainittu, mutta siis toskakakku.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen tuore pulla. Parempaa ei ole. Kaikesta kasarisuudestaan ja ns.junttiudestaan huolimatta mokkapalat on hyviä ja en ole vielä törmännyt ihmiseen joka ei niistä pitäisi
Terveisiä multa, en tykkää mokka paloista ja vähiten siitä kuorrutteesta. :D Haha.
Mutta itse sanon jo moneen kertaan mainitut pullapitkon, korvapuustin ja possumunkin. 8)
Joulutorttu luumumarmeladilla. Ei liian makea.
Kanniston leipomon omenaleivos. Siis sellainen lehtevä, aika paksu, monikerroksinen, sellainen on oikea omenaleivos. Ikävä kyllä, ei saa tästä meidän kaupungista. Täältä saa vaan lättänöitä, kosteita feikki-omenaleivoksia :/
(minun oli pakko kokeilla sitä linnan juhlien kakkua, Ellen Svinhufvud -kakun nimellä tunnettua, mutta en tykännyt yhtään)
Sellainen pitkä viineri jossa kellertävää kreemiä ja hilloa, en ole varma on sillä mitään virallista nimeä