Miksi jotkut haluavat mennä turisteiksi Amsterdamin ruuhkiin?
Kommentit (24)
Turismi on maailman syöpä. Odottakaas kun kiinalaiset alkaa matkustamaan samassa mittakaavassa kuin länsimaalaiset!
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin laillinen mari?
Vierailija kirjoitti:
Turismi on maailman syöpä. Odottakaas kun kiinalaiset alkaa matkustamaan samassa mittakaavassa kuin länsimaalaiset!
Turismi tuo kymmeniä miljoonia euroja suomalaisille yrittäjiä joka vuosi. Mutta kiinalaiset turistit on maailman töykeimpiä. Töykeämpi kuin venäläiset.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on kahvikauppoja.
Just ne sallitut nautintoaineet on suuri ellei peräti suurin syy miksi damissa käy paljon turisteja.
Ei sinne tarvitse pahimpaan ruuhka-aikaan mennä. Hyvin on tilaa esim. helmikuussa.
Siellä on paljon ihmisiä, mikä on ihan mukavaa, niin tulee se fiilis, että "täällä on jotain elämää". En minä siellä niitä muita ihmisiä katso, vaan vietän omaa lomaa, katson nähtävyyksiä, käydään syömässä ja oon arjesta irtiotolla. Oon ollut Dameissa, eikä ihmispaljous oikeesti häirinnyt. Jossain Tukholmassa melkein kesällä enemmän ihmisiä liikkeellä.
Ruuhkiin? Olin Amsterdamissa helmikuussa, enkä nähnyt mitään ruuhkaa.
Koska rakastan damia ❤️ Ja Hollantia ylipäätänsä. Jos ei halua olla ihmisvilinän keskellä, mene sisämaahan, siellä ei ole niin paljon turisteja.
Amsterdamissa turistit pyörii melko pienellä alueella. Jos turisteja haluaa välttää niin kivoja ravintoloita ja baareja on Oostissa, Oud Zuidissä ja Baarsjesissa. Shoppailla kannattaa vaikka Gelderlandpleinillä tai Amstelveenissa. Kerran kuussa Noordissa IJ-hallenissa on aivan mahtava kirppari, johon kannattaa ehdottomasti mennä jos sattuu osumaan matka-ajankohtaan. Puistoista Vondelpark on täynnä turisteja, joten jos niitä haluaa välttää niin kannataa kokeilla vaikka Amstel-, Beatrix tai Rembrandtparkia. Myös Amsterdamse Bosiin kannattaa pyöräillä. Damissa on paljon ihan mahtavia alueita, joissa ei paljoa turistit sekoile ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin laillinen mari?
Yleinen väärinkäsitys. Se on vain sallittua, ei laillista. Se ja sama kuitenkin kunhan sitä saa.
Tulli-ohjelmassa aina olivat koiran kanssa ratsaamassa Amsterdamin lentoa...
Oli kyllä kivaa damissa käydä katsomassa upeeta seksiesitystä ja ostaa sellainen tuunattu muffinssi, kun en satu polttamaan, ai että! Pakko käydä joskus uudestaan.
Mikä vika Amsterdamissa? Eikö kaikissa suosituimmissa kohteissa ole ruuhkaa?
olen käynyt kahdesti ja ei kyllä ole ruuhkaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Koska rakastan damia ❤️ Ja Hollantia ylipäätänsä. Jos ei halua olla ihmisvilinän keskellä, mene sisämaahan, siellä ei ole niin paljon turisteja.
Älkää pliis kutsuko Amsterdamia damiksi. Jooko. Yhtä myötähäpeää aiheuttavaa kuin se että joku kutsuu helsinkiä heseksi.
Eikös turisteille ole kiellettyä myydä sitä "kahvia"?
Vierailija kirjoitti:
olen käynyt kahdesti ja ei kyllä ole ruuhkaa ollut.
Siellä kanavissako niitä olisi ?
Siellä on kahvikauppoja.