Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivatulehdus vie järjen ja elämänhalun, AUTTAKAA!

Vierailija
15.04.2018 |

Joka kuukausi, päivä kuukautisten alkamisesta alkaa aivan järkyttävän pirullinen hiivatulehdus. Kutittaa niin helv...sti! Canesten ei auta, sokeria en käytä. Ei vaikutusta onko tamponi vai side, ei vaikutusta pesuaineilla eikä alushousuilla. Imetän niin en voi mitään hevoskuuria tähän ottaa. Onko mitään niksipirkkaa kellään ennen kun kuolen tähän? 😭

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ 1 Diflucan - https://euhealth247.com/fi/drug/diflucan Täällä myös hiivasieni vaivaa ajoittain ja kyseistä lääkettä kokeilleena tulehdus meni ohitse vaivattomasti tablettimuodossa! Ei tarvitse puikkojen ja voiteiden kanssa värkätä.

Vierailija
22/26 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. turkkilaisen jogurtin syönti päivittäin helpottaa oireita. N. 2 dl annos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kahden vuoden hiivakierre. Ruokavalio oli jo muutenkin sokeriton ja kaiketon. Pillereitä ei ollut. Hiiva tuli joka kuussa ja farkkujen käyttö/pyöräily yms. hankasi limakalvot rikki. Käytin yhteensä yli 400 euroa itsehoitolääkkeisiin, labratesteihin ja limakalvojen ultraukseen. Toisena vuonna ainakin 200 e lääkkeisiin ja maitohappobakteereihin. Mikään ei auttanut, ei tuuletus, ei tamponeista luopuminen. Kokeilin jopa jugurtit ja valkosipulit vaginaalisesti.

Sitten, siskoni ( naistentauteihin erikoistuva nuori lekuri) ehdotti estrogeenivoidetta. Ja sitä käytettyäni n. viikon pari hiiva katosi kuin seinään! Samoin limakalvokivut. Olen siis parikymppinen vasta, mutta mummovoide pelasti. Nyt 6kk ilman tulehdusta ja elämä hymyilee. Oli siis kuivat limakalvot todellinen syy :)!

Uusimmassa Hyvä terveys-lehdessä on tuosta aiheesta juttu, joka kannattaisi lukea. Ei paikallisestrogeeni ole mikään mummotuote. Moni vasta lapsen saanut tai kuivista limakalvoista lapsesta saakka kärsivä tarvii niitä. 

Vierailija
24/26 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kahden vuoden hiivakierre. Ruokavalio oli jo muutenkin sokeriton ja kaiketon. Pillereitä ei ollut. Hiiva tuli joka kuussa ja farkkujen käyttö/pyöräily yms. hankasi limakalvot rikki. Käytin yhteensä yli 400 euroa itsehoitolääkkeisiin, labratesteihin ja limakalvojen ultraukseen. Toisena vuonna ainakin 200 e lääkkeisiin ja maitohappobakteereihin. Mikään ei auttanut, ei tuuletus, ei tamponeista luopuminen. Kokeilin jopa jugurtit ja valkosipulit vaginaalisesti.

Sitten, siskoni ( naistentauteihin erikoistuva nuori lekuri) ehdotti estrogeenivoidetta. Ja sitä käytettyäni n. viikon pari hiiva katosi kuin seinään! Samoin limakalvokivut. Olen siis parikymppinen vasta, mutta mummovoide pelasti. Nyt 6kk ilman tulehdusta ja elämä hymyilee. Oli siis kuivat limakalvot todellinen syy :)!

Tässä vois olla perää, olen hädissäni lukenutkin, että imetys voi madaltaa estrogeenitasoa. Saako ilman reseptiä?

Ap

Saa. Vagifemin emätinpuikot asettimella. 1 puikko päivässä kahden viikon ajan. Sen jälkeen joka kolmas päivä.

Vierailija
25/26 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokkoset puuvillasiteet käyttöön. Vaihda sidettä parin tunnin välein. Älä pese liikkaa edes kuukautisten aikana alapäätä. Vesipesu aamuin illoin.

Vierailija
26/26 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti estolääke. Diflucan/fluconatzol kerta viikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän