Palkkakeskustelu: Nuoret ja vastavalmistuneet
Keskustellaan palkoista. Katsotaan mitä muut tienaavat.
Kerro ikäsi, M/N, koulutustaustastasi, millä alalla olet. + muuta, mikäli haluat.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
N30, KTM+DI, 6600€/kk, rahoitusala
Lucky you! :) hyvään paikkaan olet päässyt. Varmasti myös työtä vaatinut!
Vierailija kirjoitti:
N30, FM opetusalalla ja 2500e palkka.
Että se niistä opettajien kadehtittavan korkeista palkoista...
Ei kai sitä millään alalla heti jättipalkoille pääse?
Itse olen vajaat 20-vuotta alalla ollut lukion lehtori ja palkkani on yli kaksinkertainen. Eli odottele nyt vaan rauhassa.
Toki tuo paperimies tuossa tienaa enemmän, mutta eipä se minulta pois ole. Lopettakaa valittaminen. Opet ja sairaanhoitajat yleensä pahimpia vinkujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtunteja vaatii viikossa keskimäärin 50-60. Välillä pohdin kyllä sitäkin vaihtoehtoa, että palaisi takaisin 40 tunnin työviikkoon ja 4500 euron kuukausipalkkaan. Verotuksen ansiosta ei kovin paljon vähemmän jäisi pienemmästä palkasta käteen, mutta vapaa-aikaa olisi enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtunteja vaatii viikossa keskimäärin 50-60. Välillä pohdin kyllä sitäkin vaihtoehtoa, että palaisi takaisin 40 tunnin työviikkoon ja 4500 euron kuukausipalkkaan. Verotuksen ansiosta ei kovin paljon vähemmän jäisi pienemmästä palkasta käteen, mutta vapaa-aikaa olisi enemmän.
Tämä. Verotus Suomessa tasaa hyvin kyllä palkkaerot niin, että nettopalkat ovat melkein samoissa korotuksella tai ilman.
N 17, tämän kevään ylioppilas, nörttisuuntautunut, kesätyöpalkka 2000€/kk (data-analytiikkaa pörssiyhtiössä).
N30, 3500€/kk, taloushallinto 6,5 vuoden kokemus alalta.
N22, koulutukseltani olen sosionomi (AMK). Sosiaaliohjaajan virka, kuukausipalkka 2630€.
N 31 KTM 4200€ logistiikka
Valmistumisesta neljä vuotta
Vierailija kirjoitti:
Miksi KTM tyytyy alle 3000 euron palkkaan?
Jos on vastavalmistunut ja haluaa saada jalan oven väliin. Toki voi istua kotona odottelemassa parempaa palkkaa, mutta silloin muut menee ohi ja nopeasti. Ei sillä palkalla joudu kauaa tekemään töitä jos on itse aktiivinen ja kunnianhimoinen.
Valtion ja kuntien palkkoja Suomessa pitäisi heti laskea n. 20%. Suomessa on maailman kallein julkinen sektori ja suojatyöpaikkoja varten ei ihmiset maksa veroja.
Voi kylläkin valita siirtymisen yksit. sektorille, varmaan töitä löytyy myös sieltä.
kuva-artesaani, työtön.
Voisin pyyhkii tolla amispaperilla vaikka persettä. Kävin sen koulun vahingos. En tiiä mikä toi ala ees on tai mitä pitäs tehä.
Sh:n palkoissa on kyllä suurta vaihtelua riippuen tekeekö vuoro- vai päivätyötä.