Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itken jatkuvasti ja taidan olla masentunut (avioero takana)

Vierailija
15.04.2018 |

Ajattelin, että hakeudun heti huomenna terapiaan. Olen ollut jo monta viikkoa tosi ahdistunut ja allapäin ja ihan joka päivä olen itkenyt tosi paljon.
Nyt pitäisi kuitenkin selvitä arjesta joten kuten ennen kuin terpaiaan pääsen. Onko antaa mitään vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä? Tietysti urheilu ja terveellinen ruoka, mutta jotain näiden lisäksi?

Mulla on takana avioero. Toipuminen on ollut kuitenkin todella hidasta, koska joudun olemaan ex-miehen kanssa tekemisissä jatkuvasti jo lapsenkin takia. Meidän ero johtui ex-miehen pettämisestä. Melkein heti eron jälkeen mies löysikin jo uuden, toisen naisen ja on edelleen tämän naisen kanssa. Itse asiassa mies ehti olla yhdessä tuon naisen kanssa puoli vuotta, ennen kuin teki edes eroanomusta.

Jossain vaiheessa aina minunkin elämään pilkahtaa valo ja alan toipumaan ja kukoistamaan, mutta ex-mieheni on siinä mielessä tosi ovela, että hän huomaa tämän ja yrittää tulla uudelleen lähelleni(pyytelemällä anteeksi, kehumalla...). Muten hän on minua kohtaan todella kylmä ja jos olen yrittänyt selittää miten vaikea ja ahdistava tilanne on, hän vain tokaisee, että "yritä päästä eroon katkeruudesta, toivon sulle kaikkea hyvää...". Olen tajunnut vasta nyt, että tuohan on ex-miehen puolelta sitä, että hän yrittää sabotoida toipumiseni.Kun hän sanoo, että yritä päästä eroon katkeruudesta, hän itse asiassa toivoo sitä. Jos minä todella alan toipumaan ja pääsen eroon katkeruudesta, ex-mieheni hätääntyy ja tulee lähelleni uudelleen.

Miten voisin laittaa ex-miehelleni kunnollsiet rajat? Olen siinä suhteessa ollut aika heikko, että menen aina tuohon ansaan. Jos ex antaa minulle huomiota, olen aina valmis unohtamaan menneet ja antamaan anteeksi. Ja tämä on taas aiheuttanut joka kerta sen, että toipumisprosessisni hidastuu.

Kiitos jo etukäteen viesteistä ja tsempeistä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pn kirjoitti:

Jos exä ruikuttaa anteeksipyytelyitä tai on muuten mielinkielin toisinaan ja kylmä ja inhottava toisinaan, niin varmaan ymmärrät itsekin, että yrittää varmasti vaan saada oman tahtonsa läpi tai sympatiaa olemalla kiltti silloin kun tarvitsee. Älä lähde leikkiin mukaan, kun tiedät että niissä kauniissa puheissa on taka-ajatus mukana eikä hemmo ole tosissaan. Miten lapseen liittyvät asiat hoituu? Jos lapsi on osan aikaa sinulla ja osan exällä, niin hoida sinä vaan se aika kun lapsi sinulla ja anna exän hoitaa omalla tavallaan oma aikansa lapsen kanssa. Jos ei lasta hoida/näe, niin silloinhan tavallaan jopa helppoa sinulle, kun ei tarvitse niin paljon asioista sopiakaan tai ainakaan nähdä toista.

Mitä tämä tällainen ristiriitainen käytös muuten on?  Välillä on julma ja välillä todella ihana. Ihan ohis vaan

Manipulointia, toisen tasapainon horjuttamista, kaasuvalotusta. Tarkoitus on se ettei uhri pääse irtautumaan ja alkaa epäillä omaa mielenterveyttään. Vain päämäärätietoinen radiohiljaisuus ja erossa pysyminen auttaa.

Se on (myös) eksän tapa kontrolloida tilannetta. Hän ei kykene kohtaamaan omaa vajavaisuuttaan, joten hän projisoi tunteet toisiin - eli eksäänsä ja nykyiseensä. Hän kokee syyllisyyttä ja vuoroin haikeutta ja vuoroin hän kiukuttelee kuin pikkupentu kun ex osoittaa inhimillisiä tunteita. Koska omat inhimilliset tunteet on tukahdutettu, hän ei kestä nähdä niitä muissa. 

Vierailija
22/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minun exä teki samaa eron jälkeen. Asiaan liittyi vielä pitkitykset kaikissa käytännön asioissa. Se on tosi yleinen piirre nimenomaan pettäjillä, että tämä haluaa edelleen "elää kahdessa suhteessa". Toisin sanoen hän toimii kaikissa asioissa niin, ettet SINÄ löydä/halua uutta, vaan hän saa kohotettua omaa heikkoa itsetuntoaan myös sinun kuvitellun rakkauden kautta.

Jos tuttavissasi on näitä suhteesta toiseen lähtijöitä, niin huomaat että heillä kaikilla on taipumus piehtaroida narsistisessa itserakkaudessa koko erovaiheen ajan. Kun MINÄ olen niin haluttu joka suunnalta...exäkin vielä roikkuu minussa...minulla on niin paljon vientiä. Siinä ei paljon omien lastenkaan elämänmuutoksesta piitata.

Luulen että heikko itsetunto onkin pääasiallinen syy sellaiseen eroon. Arjen tasaannuttua ja exänkin löytäessä uuden, he kutistuvat taas omaan mitättömyyteensä. Tästä on tehty jopa tutkimus, että pettämällä lähtijät alkavat todellisen eroprosessin vasta paljon paljon myöhemmin. Siinä vaiheessa kun kaikki jännitys ja kriisi on ohitse.

Suosittelen että minimoit kaikki kontaktit exään. Älä edes näe häntä. Lue netistä kaikki artikkelit aiheesta "no contact". Ota tämä tärkeänä osana omaa eroprosessiasi, koska huomaat vasta arjen tasaantuessa miten mitätön ihminen hän oli. Kukaan oikeasti hyvä puoliso ei toimisi noin missään tilanteessa.

Kuulostaa loogiselta. Kiitos vastauksesta. Googletan tuon artikkelin.

Se on muuten myös jännää, että silloin kun olin eksän kanssa vielä yhdessä, niin koko sen 9 vuoden ajan eksän entinen tyttöystävä oli kuvioissa jollain tapaa. Itse asiassa hän taitaa olla kuvioissa edelleen. Mä olen varmaan ensimmäinen nainen, joka yrittää vetää ja lopulta myös vetää selkeät rajat tähän peliin.

Oho! D: 

Miten henkilökohtaisesti siesit tilannetta, kun tiesit että eksä on edelleen kuvioissa mukana? Itselläni oli vastaava mies (tosin hetken aikaa), mutta tajuttuani että kaikki, siis aivan kaikki, naiset hänen elämässään olivat joko hänen etäinen äitinsä tai joukko entisiä pokia, panoja tai tyttöystäviä. Mikä irvokkainta, niin ne kaikki eksät olivat siltä ajalta kun hän vakituisesti seurusteli pitkäaikaisen kumppanin kanssa.. hän oli pettänyt tätä kumppania siis heidän kanssaan.:D Sanoin nopeasti ei kiitos. Yllätysyllätys, tämä pettämiseen taipuvainen uros sitten yritti pitää minuunkin ties millä tekosyyn varjolla yhteyttä, mutta katkaisin kaikki yhteydet poistamalla hänet somesta ja puhelimesta. Se aiheutti yllättävän voimakkaan reaktion hänessä, mutta siinäpä riehui. Hän on edelleen muiden eksiensä kanssa tekemisissä mitä havaitsin viime tapaamisella jonne meidät molemmat oli tietämättäni kutsuttu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minun exä teki samaa eron jälkeen. Asiaan liittyi vielä pitkitykset kaikissa käytännön asioissa. Se on tosi yleinen piirre nimenomaan pettäjillä, että tämä haluaa edelleen "elää kahdessa suhteessa". Toisin sanoen hän toimii kaikissa asioissa niin, ettet SINÄ löydä/halua uutta, vaan hän saa kohotettua omaa heikkoa itsetuntoaan myös sinun kuvitellun rakkauden kautta.

Jos tuttavissasi on näitä suhteesta toiseen lähtijöitä, niin huomaat että heillä kaikilla on taipumus piehtaroida narsistisessa itserakkaudessa koko erovaiheen ajan. Kun MINÄ olen niin haluttu joka suunnalta...exäkin vielä roikkuu minussa...minulla on niin paljon vientiä. Siinä ei paljon omien lastenkaan elämänmuutoksesta piitata.

Luulen että heikko itsetunto onkin pääasiallinen syy sellaiseen eroon. Arjen tasaannuttua ja exänkin löytäessä uuden, he kutistuvat taas omaan mitättömyyteensä. Tästä on tehty jopa tutkimus, että pettämällä lähtijät alkavat todellisen eroprosessin vasta paljon paljon myöhemmin. Siinä vaiheessa kun kaikki jännitys ja kriisi on ohitse.

Suosittelen että minimoit kaikki kontaktit exään. Älä edes näe häntä. Lue netistä kaikki artikkelit aiheesta "no contact". Ota tämä tärkeänä osana omaa eroprosessiasi, koska huomaat vasta arjen tasaantuessa miten mitätön ihminen hän oli. Kukaan oikeasti hyvä puoliso ei toimisi noin missään tilanteessa.

Se on muuten myös jännää, että silloin kun olin eksän kanssa vielä yhdessä, niin koko sen 9 vuoden ajan eksän entinen tyttöystävä oli kuvioissa jollain tapaa. Itse asiassa hän taitaa olla kuvioissa edelleen. Mä olen varmaan ensimmäinen nainen, joka yrittää vetää ja lopulta myös vetää selkeät rajat tähän peliin.

Oho! D: 

Miten henkilökohtaisesti siesit tilannetta, kun tiesit että eksä on edelleen kuvioissa mukana? Itselläni oli vastaava mies (tosin hetken aikaa), mutta tajuttuani että kaikki, siis aivan kaikki, naiset hänen elämässään olivat joko hänen etäinen äitinsä tai joukko entisiä pokia, panoja tai tyttöystäviä. Mikä irvokkainta, niin ne kaikki eksät olivat siltä ajalta kun hän vakituisesti seurusteli pitkäaikaisen kumppanin kanssa.. hän oli pettänyt tätä kumppania siis heidän kanssaan.:D Sanoin nopeasti ei kiitos. Yllätysyllätys, tämä pettämiseen taipuvainen uros sitten yritti pitää minuunkin ties millä tekosyyn varjolla yhteyttä, mutta katkaisin kaikki yhteydet poistamalla hänet somesta ja puhelimesta. Se aiheutti yllättävän voimakkaan reaktion hänessä, mutta siinäpä riehui. Hän on edelleen muiden eksiensä kanssa tekemisissä mitä havaitsin viime tapaamisella jonne meidät molemmat oli tietämättäni kutsuttu..

Sanopa se. Myös eksän perhe oli tässä kuviossa mukana ja tunsin aina huonoa omatuntoa siitä, että otin asian esille tai kun kerroin, että eksän kuvioissa oleminen tuntuu pahalta. Kukaan ei missään vaiheessa kuunnellut minua ja minulla oli aina tunne, että liioittelen asioita. Nyt jälkeinpäin ajateltuna olen ollut kyllä aika säälittävä tapaus ja ero olisi pitänyt ottaa jo paljon aiemmin.

ap

Vierailija
24/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! D: 

Sanopa se. Myös eksän perhe oli tässä kuviossa mukana ja tunsin aina huonoa omatuntoa siitä, että otin asian esille tai kun kerroin, että eksän kuvioissa oleminen tuntuu pahalta. Kukaan ei missään vaiheessa kuunnellut minua ja minulla oli aina tunne, että liioittelen asioita. Nyt jälkeinpäin ajateltuna olen ollut kyllä aika säälittävä tapaus ja ero olisi pitänyt ottaa jo paljon aiemmin.

ap

Tunsit ihan luonnollisia tunteita tuollaisessa kohdassa ja he vähättelivät sitä.:( On ihan täysin normaalia suuttua jos eksä roikkuu kuvioissa mukana kuin mikään ei olisi muuttunut. Ainoa säälittävä tuossa kuviossa on mies, joka roikottaa eksää ja miehen vanhemmat jotka vielä tukevat poikaansa tollasessa perseilyssä. Ainoat säälittävät ovat siis mies vanhempineen. Ja mitä se eksäkin roikkui kuvioissa mukana? 

Muistan kun serkkuni seurusteli pitkään suomenruotsalaisen kundin kanssa ja melkein adoptoitui perheeseen. Heille muodostuivat omat tavat ja rutiinit juhlapyhien sun muiden suhteen, mutta juttu päättyi aikanaan miehen pettämiseen. Siitä huolimatta serkkuni ramppasi miehen perheen luona oli päsmäröimässä keittiössä juhlissa ja pyhinä ja ihmetteli kun miehen uudet naiset valittivat hänen läsnäolostaan. Yllättäen minut tampattiin nopeasti vääräuskoisena kun kysyin tuliko mieleen jatkaa elämää ollenkaan vaan jäädä sinne roikkumaan.. 

Vierailija
25/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! D: 

ap

Tunsit ihan luonnollisia tunteita tuollaisessa kohdassa ja he vähättelivät sitä.:( On ihan täysin normaalia suuttua jos eksä roikkuu kuvioissa mukana kuin mikään ei olisi muuttunut. Ainoa säälittävä tuossa kuviossa on mies, joka roikottaa eksää ja miehen vanhemmat jotka vielä tukevat poikaansa tollasessa perseilyssä. Ainoat säälittävät ovat siis mies vanhempineen. Ja mitä se eksäkin roikkui kuvioissa mukana? 

Muistan kun serkkuni seurusteli pitkään suomenruotsalaisen kundin kanssa ja melkein adoptoitui perheeseen. Heille muodostuivat omat tavat ja rutiinit juhlapyhien sun muiden suhteen, mutta juttu päättyi aikanaan miehen pettämiseen. Siitä huolimatta serkkuni ramppasi miehen perheen luona oli päsmäröimässä keittiössä juhlissa ja pyhinä ja ihmetteli kun miehen uudet naiset valittivat hänen läsnäolostaan. Yllättäen minut tampattiin nopeasti vääräuskoisena kun kysyin tuliko mieleen jatkaa elämää ollenkaan vaan jäädä sinne roikkumaan.. 

Kiitos. Ihana kuulla jonkun suusta nuo sanat. Itse olen kantanut siitä huonoa omatuntoa, kun en ole sietänyt tilannetta ja ottanut asian puheeksi ja aiheuttanut "turhaa draamaa". 

ap

Vierailija
26/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Tuosta selviät vielä entistä vahvempana!

Vierailija
27/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pn kirjoitti:

Jos exä ruikuttaa anteeksipyytelyitä tai on muuten mielinkielin toisinaan ja kylmä ja inhottava toisinaan, niin varmaan ymmärrät itsekin, että yrittää varmasti vaan saada oman tahtonsa läpi tai sympatiaa olemalla kiltti silloin kun tarvitsee. Älä lähde leikkiin mukaan, kun tiedät että niissä kauniissa puheissa on taka-ajatus mukana eikä hemmo ole tosissaan. Miten lapseen liittyvät asiat hoituu? Jos lapsi on osan aikaa sinulla ja osan exällä, niin hoida sinä vaan se aika kun lapsi sinulla ja anna exän hoitaa omalla tavallaan oma aikansa lapsen kanssa. Jos ei lasta hoida/näe, niin silloinhan tavallaan jopa helppoa sinulle, kun ei tarvitse niin paljon asioista sopiakaan tai ainakaan nähdä toista.

Mitä tämä tällainen ristiriitainen käytös muuten on?  Välillä on julma ja välillä todella ihana. Ihan ohis vaan

No aika usein tuollaista esiintyy jos on huono hahmottamaan omaa käytöstään ja omia tunteitaan. Ei käsitä kunnolla toisten erillisyyttä vaan koko maailma on omien oikkujen tannerta. Tyypillistä persoonallisuushäiriöisille mutta toki voi olla muutenkin kypsymätön ihminen, ei kaikkia tarvitse diagnosoida. Ongelmallista käytöstä koska henkilö myös kova vastuuttamaan ja syyllistämään muita ja hyvin harvoin näkee oman toimintansa seurauksia objektiivisesti.

Vierailija
28/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kunnon tervettä vihaa kehiin ja tuollaisesta paskakasasta kertaheitolla eroon!

Vierailija
29/35 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vaan kunnon tervettä vihaa kehiin ja tuollaisesta paskakasasta kertaheitolla eroon!

:D Kiitos tsempistä! Ihana!

Vierailija
30/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro turhia kainostelematta exällesi, mitä hänestä ajattelet. Anna tulla ulos ihan kaikki. Sen jälkeen sanot että ei millään pahalla, mutta näiden asioiden takia et halua olla missään tekemisissä muutoin kuin on ihan välttämätön pakko. Yritä sopia lapsen asiat mahdollisimman pitkälle, jotta niistäkään ei tarvitse viikottain olla yhteydessä. Voit muistuttaa, että lapsi on hänen ja oikeudet lapseen säilyy, mutta sinä et. Hoitakoon uutta suhdettaan ja sinulla ei ole kiinnostusta tai aikaa hänen pelinappulana olemiseen.

Saattaa yrittää pahoitella ja korjata välejä mutta älä anna enää luikerrella takaisin pilaamaan elämääsi. Tuollaiset miehet harvoin karvoistaan pääsee, ja tuskin mikään tulisi koskaan muuttumaan, vaikka äijä puhelisi mitä!

Vierailija
31/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi et pysynyt uskollisena ja etsinyt exän kanssa uudelleen sitä rakkautta?

Kato kun se huuma haihtuu nykysenkin kanssa, vaihdatko sitte taas?

Yleensä rakkaus katoaa kun ajattelee toisesta jatkuvasti negatiivista, vaihtoehtoisesti kun ongelman saa ratkaistua ja alkaa tekee töitä sugteen eteen niin se rakkaus syttyy uudelleen.

Olen kokenut tämän 10 vuoden suhteen aikana 2 krt sen että tunteet on kadonnut ja 2 kertaa rakastunut uudelleen puolisooni!

Mieheltä on kerran tunteet kadonnut ja on rakastunut uudelleen.

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on vaikea asia. Se saa sinut haluamaan exäsi lähelle. Itse erosin viime vuonna. Minä rakastuin toiseen mieheen ja muutin pois kotoa. Exän kanssa en halua olla tekemisissä. Riittää se yksi tekstiviesti viikossa, kun sovitaan lapsen tapaamisaika. Nähdä ei tarvitse.

Vierailija
32/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vihaa. Sitä ei saa päästää valloilleen. Se on yhtä voimakas tunne kuin rakkaus ja satuttaa. Nyt vain yrität unohtaa koko miehen. ole mahdollusimman välinpitämätön äläkä mieti tätä miestä. Lapsen asioista ei tarvitse olla yhteydessä päivittäin. Kerran viikossa pitäisi riittää.

Vierailija
33/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi et pysynyt uskollisena ja etsinyt exän kanssa uudelleen sitä rakkautta?

Kato kun se huuma haihtuu nykysenkin kanssa, vaihdatko sitte taas?

Yleensä rakkaus katoaa kun ajattelee toisesta jatkuvasti negatiivista, vaihtoehtoisesti kun ongelman saa ratkaistua ja alkaa tekee töitä sugteen eteen niin se rakkaus syttyy uudelleen.

Olen kokenut tämän 10 vuoden suhteen aikana 2 krt sen että tunteet on kadonnut ja 2 kertaa rakastunut uudelleen puolisooni!

Mieheltä on kerran tunteet kadonnut ja on rakastunut uudelleen.

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on vaikea asia. Se saa sinut haluamaan exäsi lähelle. Itse erosin viime vuonna. Minä rakastuin toiseen mieheen ja muutin pois kotoa. Exän kanssa en halua olla tekemisissä. Riittää se yksi tekstiviesti viikossa, kun sovitaan lapsen tapaamisaika. Nähdä ei tarvitse.

Kyllä yritin pitää suhdetta yllä, mutta miestä ei vain kiinnostanut. Jos toinen muuttaa sohvalle asumaan vuosiksi, ei kosketa, ei anna koskettaa, ei puhu ei siis mitään niin miten tuollaista suhdetta jaksaa? Suhteemme kesti kuitenkin 20 vuotta, josta viimeiset kolme vuotta oli todella kylmää. Uuden rakkauden myötä tajusin ettei exään ollut tunteita. Exäkin löysi välittömästi uuden suhteen eli tunteet oli hältäkin loppuneet. Ei vain ollut miehellä munaa ottaa vastuuta ja puhua asioita selviksi ja erota. Olin helppo vaimo, kun en nalkuttanut ja lompakkokin paksumpi kuin miehellä.

Vierailija
34/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tiedostat tuon kaavan miten ex-miehesi toimii ja että lankeat helposti siihen ansaan. Se on ensimmäinen askel muutokseen. Nyt koitat vain olla vahvana ja vältellä exääsi mahdollisimman tehokkaasti. Olkaa tekemisissä vain se mitä on pakko (eli lapsen asiat), nekin mieluiten vaikka ihan vain tekstiviestitse. Pidä pää pystyssä ja mielessäsi kokoajan tuo mitä olet tajunnut miehen käytöksestä, jotta et sortuisi siihen enää - hän ei sitä kuitenkaan aidosti tarkoita. Tätä kaikkea helpottaa se kun saat ammattiapua ja pääset käsittelemään ajatuksiasi ja tunteitasi ja opit siten hyväksymään kunnolla sen faktan, että teidän suhteenne on nyt ohi ja sinun on parempi jatkaa eteenpäin ilman häntä. Mutta koita jo ennen ammattiapua pysyä vahvana! Onko sinulla läheisiä kelle jutella? Se voisi helpottaa sekä tätä että muuten tuota pahaa oloasi. Jos siis suinkin mahdollista niin puhu esim. ystäville asiasta. Tapaa heitä mielellään myös muuten eli ns. iloisissa merkeissä, käykää tekemässä jotakin piristävää ja koittakaa unohtaa hetkeksi huolet ja murheet. Itse koita pitää huolta perusasioista eli nuku tarpeeksi (väsymys taatusti pahentaa masentunutta, itkuista oloa), syö säännöllisesti ja mielellään terveellisesti, liiku ja ulkoile edes vähän. Ja tee jotain mieluisaa mikä saa sinut rentoutumaan (musiikki, käsityöt, leffat, piirtäminen, kirjoittaminen, lukeminen...kenellä se mikäkin on) :) Edellämainitut voivat olla myös keinoja purkaa pahaa oloa, esimerkiksi itsellä toimii musiikki sekä kirjoittaminen ahdistuneisuuden purkamiseen. Jos olo on vihainen, puran sitä usein juoksemalla tai hakkaamalla nyrkkeilysäkkiä.

Voimia ja tsemppiä sinulle :)

Vierailija
35/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaat näkemästä koko ihmistä. Lapsen tapaamiset hoidat niin, ettette tapaa edes vilaukselta, onnistuu kyllä, kun kiskaiset oven kiinni jo ennen kuin naamansa tulee näkyviin etkä edes katso päin, jos tulee. Poistat hänet somestasi. Et soittele tai meilaa, et vastaa hänen liirumlaarumeihinsa. Vain lyhyt tekstari niin harvoin kuin mahdollista lapsen asioista, poikkeukset tapaamusaikoihin minimiin. Et vain mene siihen halpaan lirkutukseen, jolla kerii sua takaisin. Kirjoita paperille ylös kaikki rumat temput, joita on sinulle tehnyt, ja luet listaa säännöllisesti. Johan alat nähdä naamansa todellisessa valossa, etkä enää mene retkuun. Alat katsella muita miehiä ja ihastut toiseen. Niin ne rajat laitetaan narsistille ja manipulaattorille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi