Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menettetkö 11v lapsienne mukana esim hammaslääkäritarkastukseen ja vaikkapa parturiin/kampaajalle?

Vierailija
14.04.2018 |

Meillä 11v poika ja juuri viime viikolla kävin hänen kanssaan parturissa ja hammaslääkärillä.
Kaverillani vuotta vanhempi tyttö ja tämä kuulemma jo parin vuoden ajan käynyt itsekseen esim kampaajalla. Antaa tytölle rahat mukaan ja hyvin on kuulemma pärjännyt.
Itselleni ei kyllä ole vielä tullut mieleenkään, että poika menisi yksikseen. Olenko liian suojelevainen?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjalta kyllä kuullostaa, että 8-11 -vuotiaat hoitavat yksin kaikki lääkäri-ja hammaslääkäriasiansa!

Parturi tietysti eri asia.

niinpä...

Tärkeintä on olla reipas pikku potilas.

Vierailija
42/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjalta kyllä kuullostaa, että 8-11 -vuotiaat hoitavat yksin kaikki lääkäri-ja hammaslääkäriasiansa!

Parturi tietysti eri asia.

Kyllä vanhemman pitäisi olla enemmän kiinostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 17-vuotias oli ekaa kertaa yksin hammaslääkärissä vasta muutama viikko sitten. Ja tämä ihan sen vuoksi, kun jotenkin unohdettiin mennä mukaan. Tuli ihan hätä, että miten saa maksettua, mutta onneksi poikaystävä oli siellä mukana ja maksuvalmiudessa. Kampaajallekin mennään aina yhdessä, koska sinne on hankala mennä julkisilla. Harvoin jään katselemaan mitä siellä tapahtuu, tyttö setvii kampaajan kanssa mitä tehdään ja minä tulen sitten takaisin kun on maksun aika.

Ei ole kyse siitä, etteikö tyttö pärjäisi. Mutta nämä hammaslääkäri- ja kampaamoreissut on vähän niin kuin traditio, en ole ihan valmis niistä luopumaankaan. Tuon ikäisen kanssa on vaikea saada yhteistä aikaa muutenkin.

Vierailija
45/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 12v poika jolla oikomishoito on käynyt joa ainakin 4 vuotta yksin hammaslääkärissä ei joka käynnille voi olla vanhemmat pois töistä, jos jotain erikoista esim. hampaan poisto oikomisen takia niin silloin vanhempi paikalla tai jos ei mitenkään onnistu niin on ollut myös mummo, mutta yksin ei vielä olla hampaan poistoon laitettu. 

Meillä nuo oli helppoja kun olin pitkään työtön ja otettiin aina ilta-aikoja ja tietenkin sellaiset ajat, mitkä sopii itselle. Oikomahoidossa joutuu tosiaan ravaamaan parhaimmillaan kerran kuussa. Ja siihen tavalliset hammaslääkärikäynnit vielä päälle.

Vierailija
46/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset käy itekseen. Se on sitä itsenäistymistä.

Meillä 11v saa vielä olla sen verran lapsi, että ei tarvitse esim. käydä töissä tai maksaa laskuja. Teillä kaiketi osaavat olla jo sen verran itsenäisiä, että on työpaikat hankittuna?

Leikkaavat nurmikkoja, siivoavat, poimivat marjoja jne naapureille ja saavat rahaa niistä, joten joo, tavallaan niillä työpaikatki on 😁

Vierailija
47/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin 8-vuotiaasta saakka yksin parturissa ja hammaslääkärissä. Muistan myös, että itse varasin näihin ajan puhelimitse. Paikat olivat kyllä tuttuja ja kodin lähellä. Mutta se olikin 90-lukua. Nykylapsilla taitaa olla kaikesta päätellen lyhyempi napanuora. 15-vuotiaan kanssa hammaslääkäriin? :D

Ei meidän teinillä ainakaan normaalisti ole omalla tilillä niin paljon rahaa, että sillä saisi hammaslääkärin maksettua. Eikä meilläkään aina ole tililtä heittää hänen tilille, että pystyy maksamaan. Nyt viimeksikin maksoi 206,50€. Luojan kiitos poikaystävä oli siellä mukana että hoitui se maksu. Vaikka olisi sen ehkä jotenkin muuten saanut järjestymään, tuttuja kanta-asiakkaita kun ollaan. Itse ihan mielelläni olen mukana kuuntelemassa mitä kaikkea hammaslääkäri sanoo ja maksan sitten kassalla omalla kortilla.

Vierailija
48/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mukaan (tai isä menee). Kerran tyttö kävi 10-vuotiaana yksin hammasröntgenissä kun meille vanhemmille tuli yllättäin este. Se oli tutussa paikassa ihan koulun vieressä, kaikki sujui hyvin.

Vierailija
49/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin 8-vuotiaasta saakka yksin parturissa ja hammaslääkärissä. Muistan myös, että itse varasin näihin ajan puhelimitse. Paikat olivat kyllä tuttuja ja kodin lähellä. Mutta se olikin 90-lukua. Nykylapsilla taitaa olla kaikesta päätellen lyhyempi napanuora. 15-vuotiaan kanssa hammaslääkäriin? :D

Ei meidän teinillä ainakaan normaalisti ole omalla tilillä niin paljon rahaa, että sillä saisi hammaslääkärin maksettua. Eikä meilläkään aina ole tililtä heittää hänen tilille, että pystyy maksamaan. Nyt viimeksikin maksoi 206,50€. Luojan kiitos poikaystävä oli siellä mukana että hoitui se maksu. Vaikka olisi sen ehkä jotenkin muuten saanut järjestymään, tuttuja kanta-asiakkaita kun ollaan. Itse ihan mielelläni olen mukana kuuntelemassa mitä kaikkea hammaslääkäri sanoo ja maksan sitten kassalla omalla kortilla.

Eikös alle 18v:n hammaslääkäri ole ilmaista?

Vierailija
50/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mukaan, ei se ole keneltäkään pois. Onneksi asutaan maalla, täällä ei tarvitse osata 6v iässä tehdä ruokaa ja hoitaa omia asioitaan kuten kaupungissa. Ihan normaalia on se, että viedään lapsi hammaslääkäriin ja tarvttaessa kuunnellaan ohjeet tai mennään lapsen kanssa päivystykseen, jos on satuttanut jalkansa. Kaupungissahan lapset osaa itse soittaa taksin ja mennä lääkäriin.

On sulla oudot käsitykset kaupungeista. Mihin nämä fantasiasi mahtavat perustua? Kyllä käyn 11-vuotiaan tyttären kanssa niin kampaajalla kuin lääkäreissäkin. Olet ihan höpsö.

Vierailija
51/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytte siis yksityisellä ku noin tyyriiksi tulee yksi käynti.

Vierailija
52/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä julkisesta puolesta, käytetään yksityistä.

Vierailija
53/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytte siis yksityisellä ku noin tyyriiksi tulee yksi käynti.

Poikaystäväkö sun teinin menot maksaa?

Vierailija
54/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväkö teidät elättää?

Vierailija
55/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa. Sen kanssa voi keskustella asiasta. Ei ole mitään sovittua sääntöä siihen siis

Vierailija
56/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä julkisesta puolesta, käytetään yksityistä.

Miksi teini käy yksityisellä?

Vierailija
57/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväkö teidät elättää?

Yksinkertaista sakkia liikkellä tänään.

Vierailija
58/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 17-vuotias oli ekaa kertaa yksin hammaslääkärissä vasta muutama viikko sitten. Ja tämä ihan sen vuoksi, kun jotenkin unohdettiin mennä mukaan. Tuli ihan hätä, että miten saa maksettua, mutta onneksi poikaystävä oli siellä mukana ja maksuvalmiudessa. Kampaajallekin mennään aina yhdessä, koska sinne on hankala mennä julkisilla. Harvoin jään katselemaan mitä siellä tapahtuu, tyttö setvii kampaajan kanssa mitä tehdään ja minä tulen sitten takaisin kun on maksun aika.

Ei ole kyse siitä, etteikö tyttö pärjäisi. Mutta nämä hammaslääkäri- ja kampaamoreissut on vähän niin kuin traditio, en ole ihan valmis niistä luopumaankaan. Tuon ikäisen kanssa on vaikea saada yhteistä aikaa muutenkin.

Sori nyt vaan mutta tuossa on kyllä älyttömän iso riski että opetatte tytölle että aina joku muu hoitaa, hänen ei tartte. Ja mitä ihmeen "yhteistä aikaa" on se että heität tytön kampaajalle ja tulet takaisin kun on maksun aika?

Mikäs siinä jos teidän taloudellinen tilanne antaa myöden tukea tyttöä rahallisesti pitkälle hänen aikuisuuteensa mutta normivarakkaassa perheessä olisi kyllä varmaan aiheellista antaa miltei täysi-ikäiselle itselleenkin vähän vastuuta... Vai sen poikaystävän elätettäväksikö meinasitte tytön siirtää jos tytöltä itseltään ei tililtä löydy tarvittaessa edes pariasataa? Tuskin mikään sossuperhe kuitenkaan olette jos yksityiseen on varaa...

Vierailija
59/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
60/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen mukaan, ei se ole keneltäkään pois. Onneksi asutaan maalla, täällä ei tarvitse osata 6v iässä tehdä ruokaa ja hoitaa omia asioitaan kuten kaupungissa. Ihan normaalia on se, että viedään lapsi hammaslääkäriin ja tarvttaessa kuunnellaan ohjeet tai mennään lapsen kanssa päivystykseen, jos on satuttanut jalkansa. Kaupungissahan lapset osaa itse soittaa taksin ja mennä lääkäriin.

Mitä ihmettä mä juuri luin :D?

Oletko aivan normaaliälyinen ihminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi