Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menettetkö 11v lapsienne mukana esim hammaslääkäritarkastukseen ja vaikkapa parturiin/kampaajalle?

Vierailija
14.04.2018 |

Meillä 11v poika ja juuri viime viikolla kävin hänen kanssaan parturissa ja hammaslääkärillä.
Kaverillani vuotta vanhempi tyttö ja tämä kuulemma jo parin vuoden ajan käynyt itsekseen esim kampaajalla. Antaa tytölle rahat mukaan ja hyvin on kuulemma pärjännyt.
Itselleni ei kyllä ole vielä tullut mieleenkään, että poika menisi yksikseen. Olenko liian suojelevainen?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoa

Vierailija
22/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11v. käy itsekseen hammaslääkärillä ja monessa muussakin paikassa, kampaajalle on halunnut mut mukaan. Mutta 9v. veli käy mielellään yksin parturissa. Vähän riippuu lapsesta, mutta kannattaa aina välillä kysellä, joko haluaa mennä yksin. Akuutissa tapauksessa menen tietysti mukaan, mutta rutiinikontrollit onnistuvat kyllä ilmankin äitiä, jos paikka on tuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
24/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin 8-vuotiaasta saakka yksin parturissa ja hammaslääkärissä. Muistan myös, että itse varasin näihin ajan puhelimitse. Paikat olivat kyllä tuttuja ja kodin lähellä. Mutta se olikin 90-lukua. Nykylapsilla taitaa olla kaikesta päätellen lyhyempi napanuora. 15-vuotiaan kanssa hammaslääkäriin? :D

Vierailija
25/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa, ja olen mennyt mukaan 15-vuotiaana.

Vierailija
26/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäriin tarvitaan kuljetus, mutta odotan aulassa, haluavat käydä itse. Kampaajakäynnit sekä että, riippuu tilanteesta ja siitä missä ollaan. Lääkärissä ei olla moneen vuoteen tarvinnut käydä, riippuisi varmasti syystä miksi siellä pitäisi käydä ja lapsen mielipiteestä. Nuorimmat lapset ovat 10 ja 13 vuotiaita.

Vierailija
27/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 80-90-luvuilla yksin hammaslääkärissä (hoito sisälsi mm. 12 hampaan poistoa) ja olin isojen leikkausten takia pitkiä aikoja myös yksin sairaalassa. Traumat jäi, joita nyt selvittelen eräässä Välimeren maassa paikallisen psykoterapeutin kanssa, joka ei välillä ole uskoa korviaan. Kulttuurierot tulee hyvin esiin, enkä enää pidä suomalaista yli-itsenäisyyttä erityisen suuressa arvossa. Tosin täällä ei aikuisetkaan mene yksin lääkäriin :)

Vierailija
28/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein lapset käyvät parturissa?

Vierailija
30/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset käy itekseen. Se on sitä itsenäistymistä.

Meillä 11v saa vielä olla sen verran lapsi, että ei tarvitse esim. käydä töissä tai maksaa laskuja. Teillä kaiketi osaavat olla jo sen verran itsenäisiä, että on työpaikat hankittuna?

Vierailija
31/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein lapset käyvät parturissa?[/quote

Meidän 11v poika käy parturissa kerran kuukaudessa. Ap.

Vierailija
32/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä kävin ensimmäisestä luokasta lähtien yksin, koska oli koulun tiloissa. Kampaajalle mentiin tosi usein parhaan kaverin kanssa. Etukäteen oli sovittu kotona mitä leikataan ja sen mukaan sai sitten rahaa. Yläasteella oli jo vapaammat. Mulla on synnynnäinen sydänvika joten äiti yleensä tuli sinne lääkäriin mukaan 18 vuoteen asti. Muuten hoisin kaikki asiani aika pitkälti yksin.

Vierailija
33/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein lapset käyvät parturissa?

Meidän 11v poika käy parturissa kerran kuukaudessa. Ap.

Kuinka lyhyt tukka pojalla on?

Vierailija
34/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian suojelevainen. Lapset ovat yksilöitä ja paljon vaikuttaa sekin, missä lapsi asuu. Hammaslääkäriin on pakko kuljettaa ja lapsi haluaa, että hoitohuoneeseen tullaan mukaan. Parturiin voisi mennä yksin mutta kun on niin ujo, niin varmaan soittaisivat kuitenkin mulle, että miten leikataan. Ja 11-vuotias siis kyseessä.

Hammaslääkärikö suostuu tuohon? Kun itse olin lapsi, hammaslääkärin ovessa kiellettiin kouluikäisten vanhempien hoitohuoneeseen tulo.

Vierailija
35/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian suojelevainen. Lapset ovat yksilöitä ja paljon vaikuttaa sekin, missä lapsi asuu. Hammaslääkäriin on pakko kuljettaa ja lapsi haluaa, että hoitohuoneeseen tullaan mukaan. Parturiin voisi mennä yksin mutta kun on niin ujo, niin varmaan soittaisivat kuitenkin mulle, että miten leikataan. Ja 11-vuotias siis kyseessä.

Hammaslääkärikö suostuu tuohon? Kun itse olin lapsi, hammaslääkärin ovessa kiellettiin kouluikäisten vanhempien hoitohuoneeseen tulo.

Nykyään on jopa toivottavaa että vanhempi tulee mukaan.

Vierailija
36/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohoh.

Itse olin teini kasarilla, niin kyllä vanhempi sai tulla mukaan huoneeseen. Sama juttu nyt omien lasten kanssa.

Vierailija
37/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompi kumpi vanhemmista yleensä menee. Täällä maalla tosin tarvii kyytiä kun joten ei sinne oikein yksikseen voisi vielä mennä.

Vierailija
38/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 11- ja 10-vuotiaat pojat eivät ole vielä käyneet yksin. Menisi todella pitkä aika koulupäivästä hukkaan, jos joutuisi yksin matkustamaan kahdella eri linja-autolla vaikka hammaslääkäriin tai lääkäriin. Ja riippuu toki myös asian syystä. Tämän vuoden aikana on ollut mm. Murtuneen jalan kipsausta, röntgenissä käyntiä kipsissä olevan jalan kanssa, hampaan poistoa ja magneettikuvalla käyntiä sekä 40 asteen kuumeessa päivystyksessä käynti. Pidin itsestään selvänä, että tarjoan lapselle kyydin.

Parturissa saisivat tietysti käydä yksin, jos en itse leikkaisi heidän hiuksiaan.

Vierailija
39/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
40/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjalta kyllä kuullostaa, että 8-11 -vuotiaat hoitavat yksin kaikki lääkäri-ja hammaslääkäriasiansa!

Parturi tietysti eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan