Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menettetkö 11v lapsienne mukana esim hammaslääkäritarkastukseen ja vaikkapa parturiin/kampaajalle?

Vierailija
14.04.2018 |

Meillä 11v poika ja juuri viime viikolla kävin hänen kanssaan parturissa ja hammaslääkärillä.
Kaverillani vuotta vanhempi tyttö ja tämä kuulemma jo parin vuoden ajan käynyt itsekseen esim kampaajalla. Antaa tytölle rahat mukaan ja hyvin on kuulemma pärjännyt.
Itselleni ei kyllä ole vielä tullut mieleenkään, että poika menisi yksikseen. Olenko liian suojelevainen?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian suojelevainen. Lapset ovat yksilöitä ja paljon vaikuttaa sekin, missä lapsi asuu. Hammaslääkäriin on pakko kuljettaa ja lapsi haluaa, että hoitohuoneeseen tullaan mukaan. Parturiin voisi mennä yksin mutta kun on niin ujo, niin varmaan soittaisivat kuitenkin mulle, että miten leikataan. Ja 11-vuotias siis kyseessä.

Vierailija
2/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole liian suojelevainen. Lapset ovat yksilöitä ja paljon vaikuttaa sekin, missä lapsi asuu. Hammaslääkäriin on pakko kuljettaa ja lapsi haluaa, että hoitohuoneeseen tullaan mukaan. Parturiin voisi mennä yksin mutta kun on niin ujo, niin varmaan soittaisivat kuitenkin mulle, että miten leikataan. Ja 11-vuotias siis kyseessä.

juu, niin on ujo tuo meidänkin poika. Olen tosiaan joskus kysynyt, että jospa menisi itsekseen käymään parturissa, voisin vaikka soittaa etukäteen parturille ja selittää miten leikataan. Ei sovi, mukaan pitää mennä. Leikkauksen ajan voin kuitenkin käydä asioilla ja menen paikalle maksamaan kun on valmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen jopa 14-vuotiaan mukaan enkä koe itseäni liian suojelevaksi. Olen kysynyt lapselta haluaako mukaan ja toistaiseksi on halunnut.

Vierailija
4/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen mukaan, ei se ole keneltäkään pois. Onneksi asutaan maalla, täällä ei tarvitse osata 6v iässä tehdä ruokaa ja hoitaa omia asioitaan kuten kaupungissa. Ihan normaalia on se, että viedään lapsi hammaslääkäriin ja tarvttaessa kuunnellaan ohjeet tai mennään lapsen kanssa päivystykseen, jos on satuttanut jalkansa. Kaupungissahan lapset osaa itse soittaa taksin ja mennä lääkäriin.

Vierailija
5/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun oma lapsi on pienempi, mut muistan, et mun äiti oli mun mukana lääkärissä ja kampaajalla, kun olin 14-15.

16 v:nä sitten muutin pois kotoa, ja opettelin menemään itse. Ihan itsenäinen aikuinen olen nykyään :D

Minusta teidän lapsi on vielä aika pieni menemään yksin. Tietysti voi kysyä, miten hän itse toivoo.

Vierailija
6/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosluokan jälkeen poika halusi mennä yksin parturiin, verikokeisiin, röntgeniin, lääkäriin, hammaslääkäriin etc. Kuskina olen kuitenkin ollut ja odottanut odotustilassa käynneissä, jotka koskevat terveyttä.

Vierailija
7/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v on mennyt itse parturiin (tilattu aika) ja iskä on työmatkalla käynyt hakemassa pois,, varmaan seuraavalla kerralla hoitaa reissun itse kunhan varataan aika.

Eka-tokaluokalla oli koululta kuljetus hammastarkastukseen (10km). Ohjeissa oli ettei vanhemmista ole kuin haittaa, ei tarvi tulla. 3. Luokalla oli määrärahat loppu, vanhempia edellytetään kuskaamaan kesken koulupäivän ja ohjeissa kerrotaan miten tärkeää vanhempien osallistuminen lapsen hammashoitoon on. Silleen se mieli muuttuu :D

Vierailija
8/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lähettänyt 11-vuotiasta yksin parturiin tai lääkäriin.

Nyt esikoinen 16v ja just joutui käymään lääkärissä ja iskä oli mukana. Hyvin olisi tietty yksinkin selvinnyt, mutta teini halusi vanhemmista toisen mukaan ja on niin huihhapeli edelleen, että lääkärin ohjeet on parempi kuunnella myös vanhemman.

Ja oikeasti vanhemmillahan on vastuu alaikäisistä lapsistaan ja sen vuoksi kyllä ihan hyvä tietää esim. terveydentilaan liittyvät asiat.

Vierailija
9/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on hyvät välit, niin mikäs siinä. Itselläni on vanhempiini suhteellisen paskat välit ja hoidan hommani aika itsenäisesti. Kampaajat, lääkärit ja verikokeet varaan itse ja toimitan itse itseni paikalle. Näin olen jo pari vuotta toiminut ja sujuu mainiosti. Lääkärissä mulla oli äiti mukana viimeksi seiskalla.

-16v

Vierailija
10/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v poika jolla oikomishoito on käynyt joa ainakin 4 vuotta yksin hammaslääkärissä ei joka käynnille voi olla vanhemmat pois töistä, jos jotain erikoista esim. hampaan poisto oikomisen takia niin silloin vanhempi paikalla tai jos ei mitenkään onnistu niin on ollut myös mummo, mutta yksin ei vielä olla hampaan poistoon laitettu. 

Vierailija
11/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt esikoinen 16v ja just joutui käymään lääkärissä ja iskä oli mukana. Hyvin olisi tietty yksinkin selvinnyt, mutta teini halusi vanhemmista toisen mukaan ja on niin huihhapeli edelleen, että lääkärin ohjeet on parempi kuunnella myös vanhemman.

Ja oikeasti vanhemmillahan on vastuu alaikäisistä lapsistaan ja sen vuoksi kyllä ihan hyvä tietää esim. terveydentilaan liittyvät asiat.

Joo en yhtään ihmettele että on huithapeli kun ei itse tarvi ottaa vastuuta mistään vaan isi ja äiti kyllä huolehtii..

Vierailija
12/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo en yhtään ihmettele että on huithapeli kun ei itse tarvi ottaa vastuuta mistään vaan isi ja äiti kyllä huolehtii..

Ite asuin jo 16-vuotiaana 150km päässä kotoa lukiossa. Joo tiedän olen korvesta kotoisin :D

Vierailija
13/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellani oli vielä 15 vuotiaana äiti mukana lääkärillä. Varmisti, että sain varmasti oikeaa hoitoa vaivaan. Ei mennyt rahat hukkaan. 

Vierailija
14/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on erilaisia.

Mun ei ole tyttären 14v  kanssa tarvinnut vuosiin käydä yhtään missään (rahnaa tilille niin pärjää), mutta 16 vuotias poika sitten taas haluaa vielä aikuisen mukaansa moniin paikkoihin.

Toki en mä tytärtä esim hammaslääkäriin laita itekseen, kun isoja juttuja on tarvinnut tehdä. Tai silmälääkäriin, vaikka ilmoitti, että handlaa kyllä. Enkä epäilekään, mutta haluan itsekin pysyä kartalla enemmän kuin se lappu, joka EHKÄ vanhemmille kirjotetaan.

Kampaajalla on saanut käydä itsenäisesti jo kahdeksan vuotiaasta, kun pyysi.

Vierailija
15/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käy itekseen. Se on sitä itsenäistymistä.

Vierailija
16/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä?

Vierailija
17/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavatko lapset itse päättää milloin menevät parturiin?

Vierailija
18/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä?

12 ja 14v

Vierailija
19/76 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavatko lapset itse päättää milloin menevät parturiin?

Saavat tietenkin.

Vierailija
20/76 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran mukaan että tietää miten toimitaan, sitten vain jos lapsi itse haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän