Voiko jalan kasvua jotenkin pysäyttää? Olen nainen ja teini-iässä kengänkoko oli 41-42, nyt kolmen lapsen jälkeen 43-44!
Ostin tänään lenkkarit kokoa 44,5 (sisämitta 28,5cm). Netistä, koska mistään kaupasta ei löydy näin isoa kokoa naisten puolelta. Miesten lenkkarit ovat aivan liian leveälestisiä.
Voiko jalka vielä kasvaa tästä? Voiko sitä jotenkin pysäyttää? Olen noin 10 kiloa ylipainoinen, auttaisiko laihduttaminen?
Kommentit (68)
Laihduttaminen ei auta, korkeintaan jalkaterä muuttuu hoikemmaksi jos/kun mahdollinen turvotus poistuu, mutta itse jalkaterän pituus ei muutu miksikään.
No jos miesten lenkkarit on leveälestisiä, niin eikö niihin sopimiseen auttaisi ennemminkin lihoittaminen?
Olen kuullut että jalkaterä voisi jumpata ja jalkapöydän kaaren lässähtämistä näin ollen hillitä.
Aika turhauttavaa vaan etsiä kenkiä mistään. Urheilukaupat eivät edes tuo maahan näin isoja kenkiä naisille. En pysty kokeilemaan lenkkareita etukäteen missään, on tilattava sokkoja ja käytettävä viikkoja tilausten ja palautusten käsittelemiseen. Eri merkkien ja mallien väleillä voi olla niin suuret erot, että pitää tilata kolmea eri kokoa samasta kengästä, eikä siltikään välttämättä mahdu jalkaan :(
ap
Jalat eivät aikuisella kasva, ellei pode akromegaliaa.
Lättäjalan kehittyessä jalan holvit laskeutuvat ja jalkaterä leviää pitkin tannerta.
Se voi selittää jalan kokomuutoksen.
Hyi vittu oot ollu isojalkanen jo teini-iässä.
Yök.
Eipä tuohon enää auta mikään.
Transujen kaupoista löytyy isoja naisten kenkiä.
En osaa auttaa, mulla venyi jalka 39:stä 41:een kahden lapsen myötä. Nyt tosin menee yleensä 40, olen pudottanut painoa ja liikun aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Eipä tuohon enää auta mikään.
Kiitos. Taidat olla noin miljoonas ihminen, joka on kauhistellut isoja jalkojani. Teini-iässä jopa kavereiden vanhemmat nauroivat päin naamaa ja tunkivat omia pienempiä jalkojaan minun kenkiini, kun kävin heillä koulun jälkeen kylässä. En unohda ikinä.
Nenää voi leikata ja kylkiluita poistaa, voi lihottaa ja laihduttaa, mutta jalan koolle en valitettavasti mitään pysty tekemään. Tämä on ollut yksi suurimmista kipupisteistäni elämäni aikana. Aina naurunalaisena, mutten voi tehdä tälle mitään. Leikkaisin mielelläni varpaat pois, jos voisin sen jälkeen ostaa tavallisia naisten kenkiä tavallisista kaupoista.
Yök joo, en ole koskaan pitänyt jaloistani. Tiedän ihan hyvin, ettei kukaan muukaan pidä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Transujen kaupoista löytyy isoja naisten kenkiä.
Missäs tällaisia transujen kenkäkauppoja on? Menisin tosi mielelläni kokeilemaan, kun tämä nettiostaminen on aina ihan random-shoppailua.
ap
Itsellä kengät kokoa 35 ja 36. Varmaan tosi hankalaa löytää isoja kokoja naisten kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Aika turhauttavaa vaan etsiä kenkiä mistään. Urheilukaupat eivät edes tuo maahan näin isoja kenkiä naisille. En pysty kokeilemaan lenkkareita etukäteen missään, on tilattava sokkoja ja käytettävä viikkoja tilausten ja palautusten käsittelemiseen. Eri merkkien ja mallien väleillä voi olla niin suuret erot, että pitää tilata kolmea eri kokoa samasta kengästä, eikä siltikään välttämättä mahdu jalkaan :(
ap
USA:ssa ja monissa muissakin maissa on isokoisten omia kauppoja, olikohan muuten Suomessakin joku (netti)kauppa?! Googlaile. Matkaile ja käy kenkäkaupoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Eipä tuohon enää auta mikään.Kiitos. Taidat olla noin miljoonas ihminen, joka on kauhistellut isoja jalkojani. Teini-iässä jopa kavereiden vanhemmat nauroivat päin naamaa ja tunkivat omia pienempiä jalkojaan minun kenkiini, kun kävin heillä koulun jälkeen kylässä. En unohda ikinä.
Nenää voi leikata ja kylkiluita poistaa, voi lihottaa ja laihduttaa, mutta jalan koolle en valitettavasti mitään pysty tekemään. Tämä on ollut yksi suurimmista kipupisteistäni elämäni aikana. Aina naurunalaisena, mutten voi tehdä tälle mitään. Leikkaisin mielelläni varpaat pois, jos voisin sen jälkeen ostaa tavallisia naisten kenkiä tavallisista kaupoista.
Yök joo, en ole koskaan pitänyt jaloistani. Tiedän ihan hyvin, ettei kukaan muukaan pidä.
ap
Paria Hiltonillakin on todella isot jalat. Peittelee jalkojaan ja käyttää aina korkokenkiä.
Ei pidä hävetä, vaan yrittää hyväksyä itsensä kaikkinensa.
Onkohan korisliikkeissä kokoja - korispiste tms. ?
Laihdutus varmaankin auttaa pienentämään kokoa hieman, mutta tärkeintä on löytää sopivia kenkiä.
Mistä Paris, Tanskan kuningatar ja muut isojalkaiset ostavat kenkänsä?
On ollut tapa, jolla naisten jalat saatiin pysymään pieninä ja sievinä. Sitä nimitettiin lootus-malliksi, muinoin Kiinassa. Mieluummin ottaisin 47-numeroiset kuin lootusjalat. Onneksi nyt on ihan tämä tavallinen noin 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Eipä tuohon enää auta mikään.Kiitos. Taidat olla noin miljoonas ihminen, joka on kauhistellut isoja jalkojani. Teini-iässä jopa kavereiden vanhemmat nauroivat päin naamaa ja tunkivat omia pienempiä jalkojaan minun kenkiini, kun kävin heillä koulun jälkeen kylässä. En unohda ikinä.
ap
Hitto, mitä idiootteja tiellesi osunut. Todennäköisesti moni nyt ei suurempaa huomiota kiinnitä jalkoihisi. Yleensä sitä kuitenkin liioittelee mielessään "haittaavia"piirteitään, I know it. Et varmaan ihan lyhytkään ole (koska jalan koko tuppaa korreloimaan pituuden kanssa?), joten eiköhän ne jalat istu kokonaisuuteen ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Lienee kyse siitä että kaari on romahtanut (kuten kaikille käy) ja siksi jalkasi on nyt suurempaa kokoa kuin ennen.
Ei siis kasva enää.
No ei se kaikilta romahda. Kuten ei kaikille kehity muitakaan laskeumia. Kudostyyppi, elämäntavat ja paino ratkaisee.
Ap, kärsin itse samasta ongelmasta. Ennen lapsia jalkani oli noin 40-41, nyt lasten jälkeen 43. Zalandosta tilaan kenkäni, mustang esim valmistaa myös koon 43,44 ja jopa? 45 naisten kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök.
ap
Jos on erikoisen pitkät varpaat niinku ukkovarvas ja sitä seuraava niin kyllä jalka lyhentyy jonkin verran.
Itsellä leikattiin muinoin vaivaisenluut ja myöhemmin vasaravarpaat niin jalka lyheni merkittävästi. Vanhemmuuten on levinnyt ja monissa malleissa pitää olla vähintään koko 40 , lenkkareisa 41,5 ja sandaaleissa menee jopa 38.
Lienee kyse siitä että kaari on romahtanut (kuten kaikille käy) ja siksi jalkasi on nyt suurempaa kokoa kuin ennen.
Ei siis kasva enää.