Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jalan kasvua jotenkin pysäyttää? Olen nainen ja teini-iässä kengänkoko oli 41-42, nyt kolmen lapsen jälkeen 43-44!

Vierailija
14.04.2018 |

Ostin tänään lenkkarit kokoa 44,5 (sisämitta 28,5cm). Netistä, koska mistään kaupasta ei löydy näin isoa kokoa naisten puolelta. Miesten lenkkarit ovat aivan liian leveälestisiä.

Voiko jalka vielä kasvaa tästä? Voiko sitä jotenkin pysäyttää? Olen noin 10 kiloa ylipainoinen, auttaisiko laihduttaminen?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkoja voi selvästi kommentoida hyvinkin törkeästi.

Lapsi tai aikuinenei voi jalan koolle mitään -käytöstavoilleen sen sijaan voi.

Niinpä. Poikkeuksellisen pitkää voidaan myös kommentoida vaikka miten. Samoin lyhyttä. Ei näille asioille voi mitään. Pahimpana on jäänyt mieleen ne aikuisten räkättämiset lapsena. Häpesin kenkiäni niin, että laitoin ne yleensä mahdollisimman vinoon tai päällekkäin tai jopa tungin reppuuni, kun menin kylään. En tajua, miten aikuiset ihmiset pystyivät sanomaan niin pahasti epävarmalle teinille. Yksikin äiti käkätti niin, ettei saanut henkeä. Hänellä jalka oli joku siro 35, kun minä saapastelin 42-kokoisilla talvikengillä kylään. 

ap

Vierailija
42/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Popkenilla on kenkiä kokoon 44 asti. En ole kyllä tilannut (oma koko tuo 41-42), niin en osaa kertoa lestistä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala miten typeriä ihmisiä! Täällä yksi kohtalotoveri, minäkin olen hävennyt jalkojani aina ja yrittänyt piilottaa kengät pois näkyvistä saunailloissa tms. tilaisuuksissa. Työkaverin hämmästynyt kysymys: Kuinka isot jalat sulla oikein on? nolotti eikä unohdu. Viime aikoina olen asioinut Tampereella Spesiaalikoot-kaupassa, siellä käy ihmisiä pitkistäkin matkoista.

Vierailija
44/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulla Popkenilla on kenkiä kokoon 44 asti. En ole kyllä tilannut (oma koko tuo 41-42), niin en osaa kertoa lestistä tms.

Jatkan omaan viestiini varoituksella, että UP:llä joutuu itse maksamaan palautuksen, joten kannattaa ennemmin myydä hutiostokset itse eteenpäin. Suomessa on kyllä muutama kivijalkamyymäläkin, en tiedä onko niissä kenkiä tai voisiko niihin pyytää tilaamaan kokoja.

Vierailija
45/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap, ihmiset jotka haukkuvat tai kauhistelevat ovat alkeellisia älyllisesti ja sosiaalisesti.

Koska, mitä sinä tai muukaan geeneilleen mitään voi ja on aivan järjetöntä parjata ja nauraa ihmisille, joilla on muka sitä ja tätä - eiväthän he ole sitä VALINNEET itselleen.

Mutta ilkeilyyn voi vaikuttaa ja siihen onko hyvä ihminen vai tyhmä ja ilkeä, kuten ihmisten ruumiinominaisuuksien pilkkaajat usein ovat.

Vierailija
46/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan omaan viestiini varoituksella, että UP:llä joutuu itse maksamaan palautuksen, joten kannattaa ennemmin myydä hutiostokset itse eteenpäin. Suomessa on kyllä muutama kivijalkamyymäläkin, en tiedä onko niissä kenkiä tai voisiko niihin pyytää tilaamaan kokoja.

Kiitos varoituksesta. Hutiostoksille ei kyllä välttämättä löydy ollenkaan ostajia tai edes ilmaiseksi ottajia, joten enpä taida uskaltaa tilata ollenkaan :( Pitääpä katsoa, josko liikkuisin jonkun kivijalkamyymälän lähistöllä joskus.

ap

Vierailija
47/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2-metrisellä veljellä oli jo 12-vuotiaana 48-kokoinen kenkä. En tiedä, mikä se nyt on aikuisena, tuskin pienempi.. Isä ja äiti joutuivat Yhdysvalloista pelkkiä koriskenkiä, joilla mentiin sitten ympäri vuoden. Olin joskus mukana Suomessa kenkäkaupassa, jossain miestenosastolla veljeni ja vanhempieni kanssa. Palveleva myyjä taivasteli jalkaa ja pyysi kaikkia myyjiä tulemaan katsomaan "hervotonta kanoottia". Olin tuolloin noin 8-vuotias. Myyjät kyselivät vanhemmiltani, miksi veljelläni on niin iso jalka. Mietin, miten joku voi olla niin tyhmä! Onko isolle jalalle joku syy? Muu kuin se, että se on kasvanut siihen mittaan?

No, itselläni on "vain" koon 42 jalka ja juuri ja juuri löytyy kenkiä tavallisista kenkäkaupoista. Se isoin koko aina. Jos joskus saan lapsia, niin taitaa kenkien ostaminen loppua siihen :(

Vierailija
48/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jalkojasi pilkanneet ihmiset saavat pilkan omaan nilkkaansa konkreettisesti.

Vierailija
49/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10- ja 14-vuotiailla tyttärilläni on kengän koko 41-42. Etenkin isovarpaat ovat molemmilla mielettömän pitkät. 12-vuotias tytär on tyytyväinen, kun hänellä on omasta mielestään pieni jalka (40) 😁 No, kaikki on suhteellista. Mutta eipä tuolle mitään voi.

Vierailija
50/68 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8-vuotiaalla on jalka jo nyt 39.

Isällään 49.

Vierailija
51/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 8-vuotiaalla on jalka jo nyt 39.

Isällään 49.

Tässähän on vain se, että iso jalka on miehelle lähinnä kunniaksi ja miehekkyyden osoitus. Olen (siis olen mies) huomannut juuri joissakin saunailloissa tms. naljailevia kommentteja juuri kaverielle, joilla on pienet jalat, tyyliin "onpa sulla pienet ja sievät jalat", jos kengän numero on siinä 40 tietämillä. Mutta en nyt niin ihastunut ole omien jalkojen koon kommentoinnista, kun sattuvat tuolta toiselta laidalta olemaan, eli nauhakengät ovat yleensä kokoa 47. Joskus ottaa kenkäkaupassa päähän myyjien taivastelu siitä, että onpas teilllä isot ja levät jalat. No, onhan se vähän kumma asia, kun tuo jalan koko jotenkin noteeraamisen arvoinen asia tuntuu olevan.

Vierailija
52/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä naisella pieni jalka näyttää typerältä. Ole tyytyväinen juuri sinulle sopivankokoisiin jalkoihin. En ikinä haluaisi mitään 35-36-numeroista nukenkenkää. Pikkutiiperöt käyttävät sellaisia.

Itselläni on kengät kokoa 42 ja nautin siitä, että jalkani ovat pituuteeni nähden oikeankokoiset. Lähitulevaisuudessa alkaa saada helpommin myös isoja kokoja. Mun kokoa on saanut jo pitkään. Sanoin aiemmin aina kenkäkaupoissa, että toivon isompia kokoja. Kun lähtee kaupasta ostamatta ja mainitsee syyksi puuttuvat koot, alkaa pienellä viiveellä kummasti tapahtua!

Vierailija
53/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi laihduttaminen ja tulipohjalliset. Aiemmin oli kengänkoko 38-39. Raskauden aikana kasvoi 40-41-kokoon. Ei pienentynyt itsestään. Laihdutin. Pieneni 39-40-kokoon. Laihdutin lisää ja nyt on taas 38-39. Niin ja tosiaan käytän sellaisia urheilupohjallisia mitä lidlistä saa.

Vierailija
54/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne tukipohjalliset pikemminkin edellytä isompaa kengännumeroa? Ainakin meidän mies, kun joutui lättäjalkojensa takia hankkimaan tukipohjalliset, sai sitten uusia melkein koko kenkävarastonsa. Toki sillä tuo tukemisen tarve siitä romahtaneen jalkaholvin kohdalta on melkomoinen.

Vierailija
55/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta koko ketjua kysyn oletko ajatellut/olisko mahdollista että teettäisit osaavalla suutarilla muutamat kengät ihan omien mittojen ja muotojen mukaan?

On kallista mutta ainakin olisi ihan varmasti sopivat jalkaasi. Ja todennäköisesti laadukkaammat ja kestävämmät kuin tehdastuotantojalkineet.

Vierailija
56/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se. Isojalkainen nainen ja lättäjalainen mies. Niitä saa vapaasti ja ilkeästi kommentoida.

Vierailija
57/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se. Isojalkainen nainen ja lättäjalainen mies. Niitä saa vapaasti ja ilkeästi kommentoida.

Näköjään. Liian lyhyt aika kulunut siitä kun suomalaiset laskeutuivat alas puusta.

Vierailija
58/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen, joka laihtui ja kengänkoko kuulemma pieneni, mutta hän taisi laihduttaa enemmän kuin 10kg. 

Niitä transujen kenkäkauppoja löytää esim. googlettamalla isot korkokengät tai isot kengät naisille, jolloin löytyi esim. tämä https://www.kenkaliike.fi/tuotteet/kengat/naisten-koot-42-45/10018/. Transukengät ovat kai lähinnä fetissibuutseja.

Vierailija
59/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta koko ketjua kysyn oletko ajatellut/olisko mahdollista että teettäisit osaavalla suutarilla muutamat kengät ihan omien mittojen ja muotojen mukaan?

On kallista mutta ainakin olisi ihan varmasti sopivat jalkaasi. Ja todennäköisesti laadukkaammat ja kestävämmät kuin tehdastuotantojalkineet.

Olen miettinyt, useastikin. Lenkkareita vaan ei suutarit tee. Juoksukengän tekeminen on ihan eri asia kuin kävelemiseen tarkoitetun nahkakengän valmistaminen. Mutta kyllä se nahkakengänkin valmistaminen maksaa satoja euroja. Pitäisi olla sitten todella, todella varma siitä, että haluaa käyttää sitä samaa kenkää seuraavat viisi vuotta.

Työkengiksi istumiseen ostan yleensä miesten osastolta kenkiä, koska se nyt on aika se ja sama mitkä kengät on työpisteellä istuessa jalassa. 

ap

Vierailija
60/68 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkoja voi selvästi kommentoida hyvinkin törkeästi.

Lapsi tai aikuinenei voi jalan koolle mitään -käytöstavoilleen sen sijaan voi.

Niinpä. Poikkeuksellisen pitkää voidaan myös kommentoida vaikka miten. Samoin lyhyttä. Ei näille asioille voi mitään. Pahimpana on jäänyt mieleen ne aikuisten räkättämiset lapsena. Häpesin kenkiäni niin, että laitoin ne yleensä mahdollisimman vinoon tai päällekkäin tai jopa tungin reppuuni, kun menin kylään. En tajua, miten aikuiset ihmiset pystyivät sanomaan niin pahasti epävarmalle teinille. Yksikin äiti käkätti niin, ettei saanut henkeä. Hänellä jalka oli joku siro 35, kun minä saapastelin 42-kokoisilla talvikengillä kylään. 

ap

Mulla on naiseksi tosi isot kädet ja muistan vastaavia juttuja lapsuudesta. Erityisesti yhden kaverin pieni ja siro äiti tykkäsi aina vertailla omia käsiään kikatellen minun vieressäni "Ai kauheeta, kato nyt kuinka mun käsi on näin paljon pienempi vaikka sä olet vasta 12!" Joo, ha ha olipa hauskaa. Käsien koko on ehdottomasti ollut minulla ulkonäön kipupiste, mutta olen pikkuhiljaa oppinut hyväksymään itseni (ja käteni) sellaisena kuin ne ovat. Erityisesti lasten myötä on ollut ihanaa huomata että ne kädet ovat kuitenkin kelvanneet kantamaan, hoitamaan, lohduttaamaan ja rakastamaan.

Tsemppiä kenkien etsintään ja muutenkin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän