Kesärengaiden vaihto ristiin.
Mistä tiedän mikä rengas on ollut takana viimekesänä ja mikä edessä jos ne nyt on laitettava ristiin ?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sulla perä lähtee alta, kun sulla on huonommat renkaat takana? Voiskohan se vaikuttaa?
Tähän vaikuttaa myös auton akselin väli ynnä kaikki muutkin tekijät.
Sinkkumies
Jos perä lähtee etuvetoisella luisuun niin minä ainakin haluan ne paremmat renkaat sinne eteen missä on korjausliikkeen tarvitsemat veto ja ohjaus.
Sulla on siellä jo 60% painosta ja et pysty samaan aikaan vedättämään ja ohjaamaan.
Fysiikkatrollilta vaikutat.
Etuoikea etuvasen. Näkeehän renkaiden pyörimissuunnasta miten se tulee ja jos ei kerran väliä tuleeko taakse vai eteen, niin mitä väliä. Joku katsoo autoa edestä, joku takaa.
Kerran ajoin talven kesäkumit taka-akselilla ja rupiset nastoista nypityt talvirenkaat edessä, etuvetoinen auto. Oli silloin rahat sekä ehjät renkaat vähissä. Jos olisi ollut kesäkumit edessä en olisi päässyt yhtään mihinkään koska ei niissä juuri mitään pitoa enää ollut, etusissa vähän parempi. Hyvin meni keula sinne minne halusinkin ja perä tuli perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä sulla perä lähtee alta, kun sulla on huonommat renkaat takana? Voiskohan se vaikuttaa?
Sinkkumies
Jos perä lähtee etuvetoisella luisuun niin minä ainakin haluan ne paremmat renkaat sinne eteen missä on korjausliikkeen tarvitsemat veto ja ohjaus.
Sulla on siellä jo 60% painosta ja et pysty samaan aikaan vedättämään ja ohjaamaan.
Kun perä lähtee alta ja edessä on parempi pito, niin luultavasti tehdään vähintään puoliympyrä sen auton kanssa, mikä taas riippuu vallitsevasta tilanteesta, että onko se hyvä vai huono asia.
Jos edessä on rotko mihin tippua, niin se voi olla hyväkin asia. Jos vastaan tulee Mag Truck toista kaistaa ja pyörähdät sen eteen, niin se on nirri pois.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mitä horiset, enkö pysty yhtäaikaa kääntämään etupyöriä ja painamaan kaasua? Jännää, minun autosta puuttuu sellainen ominaisuus.
Eikö sinkkumies ole kuullut SORATEISTÄ ja sama sääntö pätee myös TALVELLA, eli paremmat vetäville pyörille. Muutenhan ne etuvetoisella ois kohta edessä KALJUT.
Vierailija kirjoitti:
Kerran ajoin talven kesäkumit taka-akselilla ja rupiset nastoista nypityt talvirenkaat edessä, etuvetoinen auto. Oli silloin rahat sekä ehjät renkaat vähissä. Jos olisi ollut kesäkumit edessä en olisi päässyt yhtään mihinkään koska ei niissä juuri mitään pitoa enää ollut, etusissa vähän parempi. Hyvin meni keula sinne minne halusinkin ja perä tuli perässä.
Ihan noin hullu en ole, mutta olen kesärenkaat ajanut slickeiksi joskus nuorena ja köyhänä, kun töihin piti päästä. Hemmetin hyvä pito aurinkokeleillä, siis oikein superhyvät ja turvalliset, eli paremmat renkaat kuin tavalliset.
Sadekelillä saikin mennä mutkiin 15-20 km normaalia hiljempaa, kun alkoi huomaamaan, ettei pito riitä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinkkumies ole kuullut SORATEISTÄ ja sama sääntö pätee myös TALVELLA, eli paremmat vetäville pyörille. Muutenhan ne etuvetoisella ois kohta edessä KALJUT.
Meillä Vantaalla on asfalttitiet. Tervetuloa sivistykseen!
Sinkkumies
On se hyvä, kun sinkkumies ei tule kehäkolmosen ulkopuolelle, saadaan me muut ajella ihan turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mitä horiset, enkö pysty yhtäaikaa kääntämään etupyöriä ja painamaan kaasua? Jännää, minun autosta puuttuu sellainen ominaisuus.
Vääntää ja painaa voit.
Voimaa et saa kuitenkaan kuin yhteen suuntaan kunnolla.
Koita vaikka lähteä risteyksestä paikaltaan jäiseltä pintalta kitkoilla, kun olet ensin kääntänyt renkaat. Onnistuuko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Vääntää ja painaa voit.
Voimaa et saa kuitenkaan kuin yhteen suuntaan kunnolla.
Koita vaikka lähteä risteyksestä paikaltaan jäiseltä pintalta kitkoilla, kun olet ensin kääntänyt renkaat. Onnistuuko?
Empähän minä sitä vetovoimaa muuhun suuntaan haluakaan kuin sinne minne vetävät eturenkaat osoittavat.
Slicksit pitää parhaiten asfaltilla. Ei ne muuten niitä formuloissa käyttäis.
Kaikki riippuu kaikesta ..
Sinkkumies