Missä iässä alkaa vihaamaan nuorisoa? Kuka sen määrittelee että pitäis tulla tosikoksi
Itse en ainakaa muutu ikinä tylsäksi tosikko mieheksi enkä ala vihaamaan nuoria vaikka olisin 80v. Jotenki outoa että kaikkihan me ollaan joskus nuoria. Miten yhtäkkiä joku salama iskee taivaalta ja sit ollaanki niin totisia mielensäpahoittajia joka asiaan.
Kommentit (22)
Aikuisuus ei tarkoita tosikkomaisuutta. On monta tapaa olla huumorintajuinen ihan ilman, että pahoittaa sillä muiden mielen. Kaikkia ihmisiä pitää opettaa käyttäytymään hyvin olivatpa nuoria tai vanhoja. Muiden loukkaaminen ei ole elämäntarkoitus eikä johda mihinkään hyvään. On täysin tarpeetonta olla kusipää.
Nelikymppisenä suunnilleen se teatraalinen melskaaminen alkoi tosissaan ärsyttää.
Viha on väärä sana.
Olen myös varautunut puolustautumaan, niin että mun kimppuunkävijä kokee ikävän yllätyksen.
Niinpä mutta toi kusipäisyys on kylläkin enempi vanhempien ihmisten juttu. Aina ollaan arvostelemassa joka asiaa. Nuoret kylläkin tähtää tänä pv menestykseen enemmän kuin koskaan koska media luo rikkaus kompleksia. Joka saa monen vaan yrittämään rikastua. Eikä tunkemaan nokkaansa joka paikkaan.
Ai vanhat ihmiset ei sit juopottele, raiskaa, vedä huumeita, tappele?
Mä vihasin jo teininä. Oikeasti. Olin keskiarvoltani ysin, ja fiksusta kodista, eli jos kaikilla teineillä ois ysin keskiarvo, ja fiksut kodit, en alkaisi vihaamaan teinejä koskaan.
Maailmanparantaja kirjoitti:
Niinpä mutta toi kusipäisyys on kylläkin enempi vanhempien ihmisten juttu. Aina ollaan arvostelemassa joka asiaa. Nuoret kylläkin tähtää tänä pv menestykseen enemmän kuin koskaan koska media luo rikkaus kompleksia. Joka saa monen vaan yrittämään rikastua. Eikä tunkemaan nokkaansa joka paikkaan.
Ei todellakaan pidä paikkaansa, teinit ovat epävarmoja, heti tulee vttua päin naamaa, jos epävarma finninaama ahdistuu, kun se itsetunto ei vaan riitä.
Tietty joku 15 kesänen on aika tietämätön mut ei mun mielestä kyllä 25v ylös päin.
En koskaan. Olen jo eläkkeellä teinien kanssa viettämäni 40 vuoden työn jälkeen. Ja edelleen tykkään heistä. Tykkäsin itsestänikin teininä, mutta aikuisena on paljon helpompaa elää.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. Olen jo eläkkeellä teinien kanssa viettämäni 40 vuoden työn jälkeen. Ja edelleen tykkään heistä. Tykkäsin itsestänikin teininä, mutta aikuisena on paljon helpompaa elää.
Sairasta tykätä teineistä, useimmillahan ei ole minkäänlaista itsetuntoa!
Niistä pienistä lapsista kasvaa teinejä , ette varmaan ala vihata omia lapsianne, kun ne tulevat teini-ikään. Olen kohta 50-vuotias ja pystyn tuntemaan myötätuntoa teinejä kohtaan. Eli luultavasti en ala vihata heitä koskaan. Muistan vieläkin oikein hyvin, miltä tuntui olla teini-ikäinen.
Onneksi sinun kaltaisia vielä on!
En vihaa nuorisoa, mutta se johtuu enemmän kyllä siitä mun tosikkomaisesta puolesta: pystyn käyttämään järkeäni ja tajuamaan, että nuoret eivät ole aikuisia, eivätkä he siksi toimi kuten aikuiset.
Aloittaja taas antaa itsestään keskusteluissa sen verran tuulella käyvän kuvan, että hän todennäköisesti vihaa nuorisoa jo ennen kolmeakymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Niistä pienistä lapsista kasvaa teinejä , ette varmaan ala vihata omia lapsianne, kun ne tulevat teini-ikään. Olen kohta 50-vuotias ja pystyn tuntemaan myötätuntoa teinejä kohtaan. Eli luultavasti en ala vihata heitä koskaan. Muistan vieläkin oikein hyvin, miltä tuntui olla teini-ikäinen.
Riippuu ihan lapsesta. Itse tottelin äitiä, jos mua ei totella, vihan varmasti. Vihasin myös teininä muita teinejä, jotka olivat huonotapaisia ja aikuisia huonosti tottelevia.
Vierailija kirjoitti:
Mä vihasin jo teininä. Oikeasti. Olin keskiarvoltani ysin, ja fiksusta kodista, eli jos kaikilla teineillä ois ysin keskiarvo, ja fiksut kodit, en alkaisi vihaamaan teinejä koskaan.
Jaa, mulla oli keskiarvo yli ysin, hyvästä kodista, en riekkunut teininä pihalla iltaisin. Teinit on mun mielestä aina ollu kivoja, teen töitä niiden kanssa välillä 24/7 ja oon kohta 40.
Itseäni alkoi ärsyttää noin. 35 vuotiaana. Tosikoksi en koe itseäni. Uskoisin ärsytykseni pikemminkin johtuvan siitä, että olin itse nuorena pahantekijä ja sählääjä pahimmasta päästä ja tiedän siksi miten turhaa ja typerää kaikki se koheltaminen on. Suurin osa nuorista fiksuja ja he eivät tietenkään ärsytä.
Ei se varmaan iästä ole kiinni. Nyt hieman yli 50 vuotiaana ihailen nuorten tarmoa ja uskoa tulevaan. En toki pidä kaikesta mitä nuoret tekevät, mutta ymmärrän, sillä niin huonoksi muisti ei ole vielä mennyt etten muistaisi itse mitä on olla nuori. Varmaan se vihaaminenkin tulee sitten muiden vanhuuden vaivojen myötä.
Maailmanparantaja kirjoitti:
Tietty joku 15 kesänen on aika tietämätön mut ei mun mielestä kyllä 25v ylös päin.
25 v. ei ole nuorisoa vaan aikuinen. Monille on vaikeaa myöntää, että he ovat kavaneet aikuisen ikään ja heidän on vaikeaa alkaa ottamaan vastuuta itsestään ja muista. Kehittymätöntä.
Niin ei munkaa mielestä mut aika moni mulle vieläki sanoo että voi kuule sä oot viel niin nuori ettet ymmärrä. Vaikka tiedän netin ansiosta aika paljonkin asioita. Eli tuo on vanhemmilta ihmisiltä syrjimistä nuoria-aikuisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla oli keskiarvo yli ysin, hyvästä kodista, en riekkunut teininä pihalla iltaisin. Teinit on mun mielestä aina ollu kivoja, teen töitä niiden kanssa välillä 24/7 ja oon kohta 40.
No tuskinpa mä sua oisinkaan vihannut. Vain niitä, joilla ei ollut käytöstapoja eikä älyä tai järkeä, eikä oikein mitään muutakaan.
Viimeistään siinä vaiheessa, kun joutuu joko heidän uhrikseen tai oma lapsi joutuu. Se typeryys joka monilla teineillä on, on vaan liian suurta, jotta voisi olla reagoimatta.