Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi moni tuntuu pitävän sellaisia ihmisiä niin kamalina, jotka pystyvät myöntämään olevansa kateellisia hyvännäköisille ihmisille?

Vierailija
14.04.2018 |

Miksi on niin paljon pahempi pahempi juttu olla kateellinen jonkun ulkonäöstä kuin melkeinpä mistä tahansa muista asioista?
Tämän päätelmäni olen siis tehnyt siitä millaisen vastaanoton tälläkin palstalla saavat ne, jotka uskaltavat kysyttäessä myöntää olevansa kateellisia ulkonäöstä. Tuossa ketjussakin, jossa kyseltiin mistä olemme kateellisia, oli ulkonäköä koskevat kateuden myöntämiset saaneet aika vähän yläpeukkuja, kun taas muut kateuden myöntämiset keränneet useita kymmeniä yläpeukkuja.

Mistä tämä ilmiö johtuu?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa taas tätä samaa. Koita jo tajuta että kaikilla elämänsisältö ei luojan kiitos ole ulkonäössä.

Oikeasti vähän ihmettelen, että miten sinut on kasvatettu. Hakeudu terapiaan.

Vierailija
2/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä pidä ulkonäöstä kateellista ihmistä kamalana - mutta aika tyhmänä kyllä. Omaan ulkonäköönsä on aika helppo vaikuttaa, jos se niin tärkeältä tuntuu että viitsii oikein kadehtia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä pidä ulkonäöstä kateellista ihmistä kamalana - mutta aika tyhmänä kyllä. Omaan ulkonäköönsä on aika helppo vaikuttaa, jos se niin tärkeältä tuntuu että viitsii oikein kadehtia

Juuri näin!

Vierailija
4/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole. Jos on 160 cm ja 45 v, ei näytä 180 cm 17 v mallilta vaikka tekisi mitä.

Vierailija
5/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaiset ihmiset eivät elä samassa maailmassa kuin itse elän. En minä heitä kamalina pidä, vähän rassukoina kyllä.

Vierailija
6/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on aivoton kana kirjoitti:

Älä jaksa taas tätä samaa. Koita jo tajuta että kaikilla elämänsisältö ei luojan kiitos ole ulkonäössä.

Siis miten tämä nyt liittyy otsikon kysymykseen tai aloitusviestiin?

Ap

Vierailija
7/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mietippä sitä hetki

Vierailija
8/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole. Jos on 160 cm ja 45 v, ei näytä 180 cm 17 v mallilta vaikka tekisi mitä.

Mistä herääkin kysymys, että miksi 45-vuotiaan tädin pitäisi näyttää 17-vuotiaalta mallilta?

Vierailija
9/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mietippä sitä hetki

Eli et siis pysty perustelemaan. Eihän tuo kommenttisi ollut vastaus kysymykseeni. Teit ihan omia olettamuksia ja niiden pohjalta kommentoit jotain mikä ei edes liittynyt siihen mitä kysyin.

Ap

Vierailija
10/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mietippä sitä hetki

Eli et siis pysty perustelemaan. Eihän tuo kommenttisi ollut vastaus kysymykseeni. Teit ihan omia olettamuksia ja niiden pohjalta kommentoit jotain mikä ei edes liittynyt siihen mitä kysyin.

Ap

"Koita jo tajuta että kaikilla elämänsisältö ei luojan kiitos ole ulkonäössä.". Eli näin. Minusta ei ole kamalaa jos joku on kateellinen jonkun toisen ulkonäöstä, minusta se on lähinnä säälittävää ja kertoo huonosta itsetunnosta tai tyhmyydestä.

Vierailija
11/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt käsitä miks pitäis olla kateellinen jollekulle paremman näköiselle kuin itse on? Miten se kateellisuus nostais mun elämänlaatuani? Niin, ei mitenkään joten sellainen on vain hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa.

Vierailija
12/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sellaiset ihmiset eivät elä samassa maailmassa kuin itse elän. En minä heitä kamalina pidä, vähän rassukoina kyllä.

Eli pidät rassukoina ihmisiä, joilla on heikkouksia? Kateus on tunne siinä missä suru vai vihakin. Pidätkö sinä rassukoina siis heitäkin, jotka tuntevat surua ja vihaa? Ei ihminen päätä itse siitä, mitä tuntee.

Ap

Vierailija
13/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pidät rassukoina ihmisiä, joilla on heikkouksia? Kateus on tunne siinä missä suru vai vihakin. Pidätkö sinä rassukoina siis heitäkin, jotka tuntevat surua ja vihaa? Ei ihminen päätä itse siitä, mitä tuntee.

Ap

Aika paljon pystyy päättämään ja tunteisiin pystyy vaikuttamaan. Edelleen suosittelen sitä terapiaa.

Vierailija
14/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä herääkin kysymys, että miksi 45-vuotiaan tädin pitäisi näyttää 17-vuotiaalta mallilta?

Ei pidä, mutta joku voi haluta näyttää, esim minä.

Vierailija
15/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt käsitä miks pitäis olla kateellinen jollekulle paremman näköiselle kuin itse on? Miten se kateellisuus nostais mun elämänlaatuani? Niin, ei mitenkään joten sellainen on vain hukkaan heitettyä aikaa ja energiaa.

Ei kateus ole päätettävissä oleva asia. Se on tunne. Se että sinä halveksut kateutta ei estä sinua tuntemasta kateutta. Se että sinä halveksut vihaa ei estä sinua tuntemasta vihaa.

Ap

Vierailija
16/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kateus ole päätettävissä oleva asia. Se on tunne. Se että sinä halveksut kateutta ei estä sinua tuntemasta kateutta. Se että sinä halveksut vihaa ei estä sinua tuntemasta vihaa.

Ap

Kyllä on. Tunteita pystyy hallitsemaan ja niihin pystyy vaikuttamaan oman ajattelun avulla. Sinun ajatuksesi pyörivät lähinnä ulkonäössä, mikä on muutenkin aika omituista.

Vierailija
17/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin kateellisia ihmisiä, aika pikkumaista ja täysin turhaa tuhlata energiaa kateellisuuteen kun se ei millään muotoa tuo ainakaan lisää positiivisia juttuja elämään. Ihmisen kannattaisi keskittyä niihin asioihin mitkä on hyvin, eikä niihin jotka huonosti.

Jos joku myöntää olevansa kateellinen, se on mulle sama kuin myöntäisi hakkaavansa päätä seinään päivittäin. Herää vain kysymys että miksi ihmeessä ja miksei yritä aktiivisesti päästä eroon ongelmastaan.

Vierailija
18/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin kateellisia ihmisiä, aika pikkumaista ja täysin turhaa tuhlata energiaa kateellisuuteen kun se ei millään muotoa tuo ainakaan lisää positiivisia juttuja elämään. Ihmisen kannattaisi keskittyä niihin asioihin mitkä on hyvin, eikä niihin jotka huonosti.

Jos joku myöntää olevansa kateellinen, se on mulle sama kuin myöntäisi hakkaavansa päätä seinään päivittäin. Herää vain kysymys että miksi ihmeessä ja miksei yritä aktiivisesti päästä eroon ongelmastaan.

Voitko lakata tuntemasta vihaa tai surua loppuelämäksesi jos niin päätät?

Vierailija
19/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit! Terapiassa voit opetella tunne-elämän säätelyä.

Vierailija
20/41 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit! Terapiassa voit opetella tunne-elämän säätelyä.

Ei tunteiden tukahduttaminen ole mitään tunteiden säätelyä vaan päinvastoin. On normaalia tuntea kateutta. Ongelma tulee jos ei siedä kateuden tunnetta ja tukahduttaa sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän