Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesärengaiden vaihto ristiin.

Vierailija
14.04.2018 |

Mistä tiedän mikä rengas on ollut takana viimekesänä ja mikä edessä jos ne nyt on laitettava ristiin ?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain renkaissa on pyörimissuunta merkattu. Tuolloin ei voi kuin vaihtaa edestä taakse ja päinvastoin. Periaatteessa pitäisi aina laittaa paremmat taakse, mutta itse laitan paremmat kuitenkin eteen.

Talvirenkaita ei saisi vaihtaa puolelta toiselle. Kesäkummeissa ei ole niin väliä.

Täh? Paremmat laitetaan vetäville pyörille ja ne ei suinkaan aina ole takapyörät.

Pyörimissuunta pitää tietää tai osata katsoa. Ei kannata vaihtaa itse renkaita, jos ei osaa.

Paremmat renkaat AINA taakse.

Höpöhöpö ja vielä kerran höpö. 

Vierailija
22/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain renkaissa on pyörimissuunta merkattu. Tuolloin ei voi kuin vaihtaa edestä taakse ja päinvastoin. Periaatteessa pitäisi aina laittaa paremmat taakse, mutta itse laitan paremmat kuitenkin eteen.

Talvirenkaita ei saisi vaihtaa puolelta toiselle. Kesäkummeissa ei ole niin väliä.

Täh? Paremmat laitetaan vetäville pyörille ja ne ei suinkaan aina ole takapyörät.

Pyörimissuunta pitää tietää tai osata katsoa. Ei kannata vaihtaa itse renkaita, jos ei osaa.

Paremmat renkaat AINA taakse.

Höpöhöpö ja vielä kerran höpö. 

Mistä teitä idiootteja oikein sikiää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan takavetoiseen autoon paremmat taakSe ja etuvetoon paremmat eteen, koska kierrätän renkaiden paikkaa edestä taakse joka kesä. Tiellä on pysytty:D

Vierailija
24/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän älykkäämpää tekstiä kuin palstan löllöpyllymammojen.

http://www.turvallisetrenkaat.fi/rengastohtori/turvallisuus/miksi-parem…

Vierailija
25/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä. Katsot pyörimissuunnan ja laitat paremmat renkaat taakse. (=Lue enemmän kulutuspintaa)

Muuta ei tarvita.

Sinkkumies

Vierailija
26/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakait paremmat eteen, peräluisun voi oikaista, puskemislle ei voi mitään, vaikka rafin herrat ja muut pipopäät sanovat mitä sattuu.

Vierailija
27/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntömitalla voi mitata paljonko kulutuspintaa on jäljellä, tietty yleensä sen huomaa ihan omin silminkin.

Sinkkumies

Vierailija
28/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakait paremmat eteen, peräluisun voi oikaista, puskemislle ei voi mitään, vaikka rafin herrat ja muut pipopäät sanovat mitä sattuu.

Peräluisiu kesällä?

Sinkkumies

Vierailija
29/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etuveto puskee niin kaasu pois ja ohjaat mihin haluat mennä, ei kuitenkaan täyttä lukitusta renkaille!!

Vierailija
30/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sulla perä lähtee alta, kun sulla on huonommat renkaat takana? Voiskohan se vaikuttaa? 

Tähän vaikuttaa myös auton akselin väli ynnä kaikki muutkin tekijät.

Sinkkumies

Vierailija
31/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos etuveto puskee niin kaasu pois ja ohjaat mihin haluat mennä, ei kuitenkaan täyttä lukitusta renkaille!!

Ei, kyllä siellä rallissa painetaan lisää kaasua, jos auto ei käänny tarpeeksi. Tietenkin siinäkin on rajansa, jos on jo liikaa nopeutta kun tulee mutkaan. Kansanautossa ei välttämättä riitä tehot korjaamaan tilannetta.

Sinkkumies

Vierailija
32/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän älykkäämpää tekstiä kuin palstan löllöpyllymammojen.

http://www.turvallisetrenkaat.fi/rengastohtori/turvallisuus/miksi-parem…

Ja lisää

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/244884-paremmat-renkaat-eteen…

Vierailija
33/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peräluisiu kesällä?

Sinkkumies

Sinkkumies ei ikinä joudu vesiliirtoon tai mutaiselle tielle sateella, eikä kesärengasaikana törmää pakkasöihin ja mustaan jäähän, siksi pitää kysyä.

Vierailija
34/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei henkilöautoissa missään nimessä laiteta parempia eteen.

Vierailija
35/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaupungissa meinas pamahtAa pysäköityyn autoon talvella ja vanha audi missä ei ole esp otin kaasun vaan pois ja renkaat nappas pidon just ennen törmäystä. Kokeilin vedättää kaasulla niin meni vaan pitkäksi luisu. Auto oli automaatti

Vierailija
36/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joillakin on samaan aikaan käytössä parempia ja huonompia renkaita? Aika samaan tahtiinhan ne kuluvat edessä ja takana, paitsi jos harrastaa viihdemielessä ns. kuminpolttamista.

Vetävät pyörät kuluvat enemmän ja vaikka ajaisitkin nelivetoista, moottoripään paino kyllä kuluttaa enemmän.

Vierailija
37/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sulla perä lähtee alta, kun sulla on huonommat renkaat takana? Voiskohan se vaikuttaa? 

Tähän vaikuttaa myös auton akselin väli ynnä kaikki muutkin tekijät.

Sinkkumies

Jos perä lähtee etuvetoisella luisuun niin minä ainakin haluan ne paremmat renkaat sinne eteen missä on korjausliikkeen tarvitsemat veto ja ohjaus.

Vierailija
38/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmat taakse ellei haluta pyöriä vesiliirrossa.

Mikäli eroa on vähän, voi paremmat tietysti laittaa etuvetoisessakin eteen.

Vierailija
39/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisepa tuolta

https://www.google.com/search?source=hp&ei=2xPSWqeDNozcwAKQt6rYAQ&q=par…

Vierailija
40/52 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peräluisiu kesällä?

Sinkkumies

Sinkkumies ei ikinä joudu vesiliirtoon tai mutaiselle tielle sateella, eikä kesärengasaikana törmää pakkasöihin ja mustaan jäähän, siksi pitää kysyä.

En aja pakkasella kesärenkailla. Kesärenkailla ajetaan kesällä, talvirenkailla ajetaan pakkasilla.

Ei täällä Korsossa ole myöskään mutaisia teitä. Tästä kun kurvaan huudeille, niin no worries.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi