Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä hinnalla lähtisit siivooja-kokiksi yksityisperheeseen?

Vierailija
13.04.2018 |

Työaika ma-pe noin 9-17. Ei ikinä viikonlopputöitä, eikä töitä pyhäpäivinä. Lomaa ehkä tavallista enemmän, koska kyseessä yksityisperhe. Luonnollisesti lomaa joulusta uuteenvuoteen, koko heinäkuu, hiihto-ja syysloma ja mahdollisesti yksittäisiä vapaapäiviä silloin tällöin, jos perhe on lomalla tai muualla (ei ketään sotkemassa tai syömässä).

Työtehtäviin kuuluisi lähestulkoon kaikki kotityöt imuroinnista ikkunanpesuun ja vaatteiden silittämisestä lakanoiden vaihtoon. Joka päivä tulisi tehdä päivällinen ja kuoria, pilkkoa, soseuttaa yms. välipalaksi esim. kasviksia valmiiksi.

Perheessä kolme teini-ikäistä lasta ja kaksi aikuista, ei lemmikkejä. Neliöitä rivitaloasunnossa 180.

Kausittaisia töitä olisi sienien ja marjojen puhdistaminen ja pakastaminen ja esim. tyynyjen ja peittojen pesu.

Millä palkalla lähtisit tekemään tällaista työtä?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskon, että tuossa saa koko päivän menemään. Pyykit, vessa pesut, peilien pyyhintä, imurointi, ruuan laitto, jälkien siivoaminen ja kaikkea muuta askaretta. Joka ei saa aikaa tuohon menemään, ei edes kunnolla hommia tee.

Vierailija
62/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaako työpaikka oman huoneen ja mielellään kylpyhuoneen? Jos kyseessä on live-in-maid/cook, lähtisin hommaan 1500-1800 euron kuukausipalkalla (ennen veroja).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelijan työhän tuosta muotoituisi eikä mikään kodinhengettären. Vähintään teinit pomottelisivat, kun vanhemmat eivät ole paikalla. Ihan painajainen. Tuon tason vaatimus (joka ikinen hetki joka paikka täysin puleerattu) on ihan ylirealistinen, mieti nyt juurikin vaikka suihkussakäyntiä, välipalan tekoa tms normaalia päiväpuuhaa kun lapset tulevat kotiin. Ja koko ajan pitäisi kulkea perässä ja korjata jälkiä. Millaisia lapsia sellaisessa ympäristössä kasvaa?

Oma hintani olisi ehkä jotain viiden tonnin luokkaa. Tuskin jaksaisin kolmea kuukautta kauempaa, ellette ole erittäin ihania ihmisiä ja ennakkoluuloni osoittautuisivat vääriksi. 

Vierailija
64/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin heti kiinnostunut tästä työpaikasta. Olen itse työskennellyt jo 15 vuotta siivousalalla erilaisissa työtehtävissä. Palkka ei häävi ole, vaikka koulutuskin on parilta alalta. Olisin valmis tulemaan 1700 nettopalkalla. Olen juuri kaivannut työtä, jossa saisin tehdä muutakin työtä siivouksen lisäksi. Rakastan ruoanlaittoa ja vaatehuoltoa. Puutarhatyötkin onnistuu. Jos perhe ei aivan mahdoton ole niin luulen, että viihtyisin työssä vuosia.

Vierailija
65/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kasvoitko sattumalta perheessä jossa oli tuollainen työntekijä? Nimittäin olin nuorena muutaman vuoden töissä juuri tuollaisessa taloudessa ja tein tarkalleen noita hommia. Erona tosin se että perheen lapsista toinen oli jo maailmalla ja toinenkin opiskelija (tosin asui kotona ensimmäisen työvuoteni). Sen sijaan perheessä oli kolme koiraa.

Minusta tuo oli mahtava työpaikka ja olin todella onnellinen noina vuosina. Mutta pitemmän päälle se kävi puuduttavaksi ja halusin enemmän haastetta, joten lähdin opiskelemaan. Olen kauempaa seurannut perheen elämää ja ajallisesti/elämäntilanteen kannalta voisit oikeasti olla tuon perheen lapsi ja etsit nyt jotain mihin silloin totuit.

Erona oli myös se että minulle tarjottiin myös asunto (erillinen yksiö talossa, omalla sisäänkäynnillä) ja täysi ylöspito joten palkkani ei ollut mikään kovin suuri. Mutta olihan se nuorelle ihmiselle valtava raha kun ei rahaa mihinkään elinkustannuksiin mennyt.

Vierailija
66/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alle kolmen tonnin/kuukausi. Ammattisiivoojana.saan julkisella 2200 kivasta ja kevyestä päivätyöstä, tuo kuvaamasi ei ole kumpaakaan.

Vierailija
67/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietitään, että tuon jälkeen hänellä on vielä oma koti hoidettavana ja on kuitenkin koko ajan sidottu jonkun toisen asuntoon, ruokiin yms. Minä en ainakaan lähtisi tuollaiseen kuormitukseen alle 3000e:n kuukausipalkalla verojen jälkeen. Se on kuitenkin todella iso vastuu ja pidemmän päälle hyvin raskasta.

Kaikki jotka käyvät muualla töissä joutuvat silti laittamaan omat ruokansa ja siivoamaan oman kämppänsä. Kokit joutuvat kokkaamaan kotonakin, ja siivoojat siivoomaan. (Tulee mieleen se jonkun tyypin vaatimus aikoinaan että oman kodin siivoamisesta pitäisi saada valtiolta palkkaa.)

Vierailija
68/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietitään, että tuon jälkeen hänellä on vielä oma koti hoidettavana ja on kuitenkin koko ajan sidottu jonkun toisen asuntoon, ruokiin yms. Minä en ainakaan lähtisi tuollaiseen kuormitukseen alle 3000e:n kuukausipalkalla verojen jälkeen. Se on kuitenkin todella iso vastuu ja pidemmän päälle hyvin raskasta.

Kaikki jotka käyvät muualla töissä joutuvat silti laittamaan omat ruokansa ja siivoamaan oman kämppänsä. Kokit joutuvat kokkaamaan kotonakin, ja siivoojat siivoomaan. (Tulee mieleen se jonkun tyypin vaatimus aikoinaan että oman kodin siivoamisesta pitäisi saada valtiolta palkkaa.)

Ei siinä tapauksessa että käy hoitamassa toisten kotia sopivalla palkalla, silloin voi oman kodin siivouksen hoidattaa jollain toisella. Minä ainakin olisin ennemmin valmis siivoamaan toisten huushollia palkkaa vastaan ja sitten palkkaamaan omaan lukaaliin jonkun toisen. Oman kämpän siivous on niin tympeää. Tämähän on vähän sama kuin pitkään puitu ajatus siitä, että äidit on saatava äkkiä takaisin työelämään sen sijaan että hoitaisivat lapsiaan kotona. Eli sen sijaan hoitaisivat vaikka siellä päiväkodissa toisten lapsia ja ehkä jopa omiaan. Ei ehkä järkevää mutta jotenkin tämä vaan parantaisi valtion kassavajetta hallituksen mielestä.

Vierailija
69/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa au pair

Vierailija
70/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4500 e / kk

Vierailija
71/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen siivoaa jälkensä, asunto pysyy edustuskunnossa. Ilman lisä kustannuksia.

Vierailija
72/100 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tuohon työhön löytyy tekijä 1800 eurolla brutto, max 2100 euroa. Oikealla asenteella oleva välivuodenviettäjä tms. nuori ihminen, jolla ei ole vielä paljoa kokemusta ja taitoja, mutta on halu ansaita oma elantonsa. 

Minulla on käynyt kodinhengetär, joka siivouksen lisäksi hoitaa vaatehuoltoa, ruokahuoltoa, kausivaatteiden huoltoa/varastointia/esilleottoa, tekee pieniä kodin korjaustöitä, kevyitä pihatöitä, käy kaupassa/postissa, hoitaa lemmikkiä, silittää, mankeloi jne. 

Jos joku kokee erittäin inhottavaksi tuon tyyppisen työn, siitä on luonnollisesti maksettava hänelle kymppitonni kuussa, mutta lapsikin tajuaa, ettei silloin puhuta mistään realistisesta palkkatoiveesta. Työntekijä olisi huono ja lisäksi hänelle pitäisi maksaa siitä huolimatta tähtitieteellistä palkkaa. Löytyy niitäkin ihmisiä, jotka nauttivat järjestyksenpidosta ja siivouksesta. 

Vierailija
73/100 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perun mun aiemman kommentin 2500€/kk. En kyllä lähtisi tuohon mistään hinnasta :D

Edustuskuntoinen uuni, niinpä niin. Saat ap parhaan tuloksen kun itse mielesi mukaan hoidat sen huushollisi edustuskuntoon.

Edustuskuntoinen uuni tarkoittaa sitä, että jos meidän keittiöön tulee ulkopuolisia ihmisiä tekemään ruokaa, uuni ei voi olla likainen.

Teen kaikki nämä työt mielellään itsekin, mutta eipä ole enää aikaa.

ap

Vinkki: laita alumiinifolio uunin pohjalle suojaksi. Kun jotain kiehuu yli, roiskeet menee foliolle. Sitten vaan folio vaihtoon. Eipä tartte uunia pestä enää :)

Vierailija
74/100 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hommaan ei liity sosialisointi- tai edustusvelvollisuutta niin voisin lähteä hommaan 2,5k bruttopalkalla. Olen pitkäaikaistyötön.

Vierailija
75/100 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuollaista työtä ja sain palkkaa 500 markkaa kuukaudessa. Asuin perheessä ja minulla oli oma huone. Hoidin kaikki kotityöt ja lapset, joista toinen oli koulussa ja toinen kolmen kuukauden ikäinen kun aloitin. Palkka oli siihen aikaan ihan hyvä, vuosi taisi olla -76. Minulla oli ikää 16 vuotta.

Vierailija
76/100 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jonkun kotia pitäisi siivota ja ruokaa laittaa klo noin monta tuntia päivässä? Muissa perheissä, joissa vanhemmat ovat töissä, siivous ja ruuanlaitto hoituu pienemmillä tunneilla.

En ikinä menisi töihin perfektionistille, jollainen aloituksen kaltainen perhe ilmeisesti on. Tai jos kymppitonnin saisi kuussa, niin vuoden verran ehkä viitsisin.

Tässä on nimenomaan kyse siitä, että työ sisältäisi kaikki kotityöt ja kodin olisi oltava päivittäin siisti ja ns. edustuskunnossa. Ei pölyä jalkalistojen tai lamppujen päällä ja ikkunat aina puhtaat jne.

ap

Edustatteko te oikeasti vai haluatko sinä vain leikkiä olevasi edustusvaimo? Istutteko rypyttömällä sohvallanne puvut ja juhlamekot päällä ja katselette ympärillenne onnellisina? Saatko migreenin, jos lampun päällä on pölyhiukkanen, vaikket näe sitä?

Ei, vaan kodin on oltava siinä kunnossa, että sinne voi koska tahansa tulla kuka tahansa. En tarkoita mitään presidenttejä, vaan ihan vaikka asiakkaita tai anoppeja. Mutta siinä kunnossa, ettei varmasti ole klo 17 eteisen lattia täynnä hiekkaa, sängyt petaamatta ja tiskit pöydillä, kun tulen töistä kotiin ja vieras tulee samalla oven avauksella sisään.

ap

Se hiekka tulee yhdellä kerralla kun teinit tulee kotiin. Samoin tiskit.

Pitää siis seurata ja putsata jälkiä koko ajan

Vierailija
77/100 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa tunti voisin tehdä. Oppisi samalla kokkailemaan ja siivoamaan tehokkaammin.

Vierailija
78/100 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko on yhden kiinalaisperheen siivoojana Shanghaissa. Palkkaa on 20000 sikäläistä rahaa, noin 2700 euroa per kk.

Vierailija
79/100 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onhan se koti hoidettavana ja ruuat laitettavana muillakin siivoojilla ja kokeilla, eikä palkka ole lähimainkaan 3000e/kk

Mutta ap näpäytti jo, että ei kysy, mitä vastaavista maksetaan, vaan millä summalla itse tulisit. Voin vastata omasta puolestani, että kyllä sen luvun pitäisi olla vähintään 4500 plus ruokaetu. Edellyttäen, että kaikki nuo loma-ajat on palkallisia. Missään tapauksessa en lähtisi alle tuon. Ap kuulostaa tosin sen verran vittumaiselta, että tuskin lähtisin ollenkaan, ja silloin se ei ole rahakysymys. Jos päätän olla lähtemättä, niin siihen ei riitä sitten miljoonakaan.

Vierailija
80/100 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille sopiva homma mut mikä on kädenjälki?