Onko muita jotka eivät vain pysty pukeutumaan naisellisiin vaatteisiin?
Itseäni ahdistaa ajatuskin mekkoon tai hameeseen pukeutumisesta. En voisi myöskään meikata enempää vaikka osaisin kyllä, kulmakarvojen tummentaminen, ripsari ja mineraalimeikkipuuteri riittävät. Korkokengissä vasta tyhmä olo tulisikin.
Olen kuitenkin normaalipainoinen, hyväitsetuntoinen ja nätti, että kyse ei ole siitä että kuvittelisin näyttäväni kauhealta naisellisissa vaatteissa. Ne vain tuntuvat hölmöiltä itseni päällä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
No kun katukuvaa katsoo niin valtaosa suomalaisista naisista on tällaisia, joita pukeutuminen naisellisestiyököttää. Ulkomaalaiset, jopa jotkut musliminaiset pukeutuvat vartalonmyötäisempiin ja paljastavampiin vaatteisiin kuin nämä collegehousut+lenkkarit+tuulitakki-ilmestykset. Hyi!
M34
Treenitrikoot on aika paljastavia.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vaatteista, jotka saa näyttämään naiselta, mutta jossain tulee raja, että tunnenkin oloni naisellisen sijaan transvestiittimieheksi tai kömpelöksi feikkaajaksi. En siis pidä vartalonmyötäisistä vaatteista enkä korkkareista, mutta pidän paksuista toppahousuista ja muotoilluista takeista, jotka saa näyttämään, että mulla olisi muka lantio. Mekkoja en juuri pidä, mutta tunikat ym. "puolimekot" menee, lähinnä ruman roikkulommoposkitakamukseni peittämiseksi.
En tykkää epäkäytännöllisestä ja liikkumista vaikeuttavasta "naiseuden korostamisesta", koska olen todella mukavuudenhaluinen ja liian kärsimätön totuttelemaan niihin. Ja lisäksi tulee tuo transvestiittifiilis (koska näytän mieheltä).
Miesmäisiin/miesten vaatteisiin pukeutumisestako ei tule transvestiittifiilis? Vai onko sinulla miehen naama?
No siis pystyn, mutten yleensä halua. Omistan vain muutamia mekkoja, kaikki juhlien takia kun en kuitenkaan jotnekin osaa hommata juhlavaa housupukuakaan. Baarissa olen aina pitänyt housuja. Hameita löytyy muutama, ne on kaikki ns. "mökkihameita", eli ei mitenkään hienoja mutta niissä on mukava kirmailla kesäisin jossain muualla kuin julkisilla paikoilla :D Mulla muuten inho yltää rintaliiveihin, varsinkin kaarituellisiin hyiii. Useimmiten käytän urheilurintsikoita tai niiden tyylisiä toppeja.
Koruja en ole ymmärtänyt koskaan, kihlasormuksen käyttämiseen oppiminen vei kuukausia mutta nykyään se tuntuu jo omalta. En edes osaa meikata perusjuttuja enempää, ripsari on juhliin, huulituotteet tuntemattomia. Mielestäni olen ulkonäöllisesti kauneimmillanikin suihkunraikkaana, hiukset pörrössä, naama naturalina ja joku toppi ja kollarit päällä. Mies sanoo tykkäävänsä sekä tuolla tyylillä tai tälläytyneempänä, mutta koska itse vaikutan luontevammalta luonnonlapsena niin se välittyy muille ja viehättää häntäkin enemmän.
Ns. naiselliset vaatteet tuntuvat hankalilta päällä. Olo on se että koko ajan pitää varoa eikä voi liikkua niin reippaasti kuin mihin on tottunut.
Ostat vain nättejä vaatteita ekana ja puet ne päälle kotona. Totuttelet niihin ja sitten lähdet kaupungille :D
Mulla ei varmaan olis ongelmaa pukeutua naisellisiin vaatteisiin, mutta oon huomannu ettei ne sovi tän parran kanssa yhteen kauheen hyvin.
Voithan yhdistää hameen vaikka rentoihin kenkiin ja takkiin?
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ahdistaa ajatuskin mekkoon tai hameeseen pukeutumisesta. En voisi myöskään meikata enempää vaikka osaisin kyllä, kulmakarvojen tummentaminen, ripsari ja mineraalimeikkipuuteri riittävät. Korkokengissä vasta tyhmä olo tulisikin.
Olen kuitenkin normaalipainoinen, hyväitsetuntoinen ja nätti, että kyse ei ole siitä että kuvittelisin näyttäväni kauhealta naisellisissa vaatteissa. Ne vain tuntuvat hölmöiltä itseni päällä.
Aika rajoittunut käsitys siitä, mikä on naisellista. Kyllä "naisellisesti" voi pukeutua myös housuihin ja mataliin kenkiin. Samoin hyvin monet naiselliset naiset meikkaavat hillitysti. Juurikin lähinnä tasoittavat ihon värin ja lisäävät ripsaria ja/tai huulipunaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei varmaan olis ongelmaa pukeutua naisellisiin vaatteisiin, mutta oon huomannu ettei ne sovi tän parran kanssa yhteen kauheen hyvin.
Kuinka niin? Ei niissä kaikissa ole sellaisia röyhelöitä, joihin partakarvat sotkeentuisivat. Esim. joku yksinkertainen paitapusero, hame ja pitkävartiset saappaat; mitä siinä parta haittaisi? Sen enempää kuin vaikka kilttiä käyttävillä parrakkailla skoteilla.
Mistähän johtuu että baarissa miehet lähestyy enemmän kun ei ole ihan vimpanpäälle korkkareissa ja mekossa? :D Kerran menin vimpanpäälle baariin ja olo oli tosi hyvä mutta jostain syystä hirveesti ei lähesytty. Tuntuu että paljon lähestytään silloin kun on siisti toppi ja farkut
Vierailija kirjoitti:
No kun katukuvaa katsoo niin valtaosa suomalaisista naisista on tällaisia, joita pukeutuminen naisellisestiyököttää. Ulkomaalaiset, jopa jotkut musliminaiset pukeutuvat vartalonmyötäisempiin ja paljastavampiin vaatteisiin kuin nämä collegehousut+lenkkarit+tuulitakki-ilmestykset. Hyi!
M34
Onneksi osa miehistä pukeutuu vartalonmyötäisiin ja paljastaviin vaatteisiin, kesällä varsinkin. Liian pienen t-paidan alta näkyy isot rinnat ja puoli vatsaa, selkäpuolella näkyy housunkauluksesta työmiehen viiva. Ulkomaalaisilla miehillä tuota pukeutumistyyliä ei näe.
Mulla myös sama. Joskus mulla oli kyllä vaihe, että pukeuduin hameisiin ja korkokenkiin. Se meni ohi melko pian. Jotenkin siitä tulee fiilis niinkuin mies pukeutuisi naiseksi... Luonteeltani olen kyllä naisellinen ja äidillinen. Nyt kun olen raskaana, ihan alussa vielä, tuntuu jotenkin naisellisemmalta muutenkin. Sen kunniaksi tilasin kesäksi mekkoja ja korkokengät. Saa nähdä tuleeko pidettyä niitä ollenkaan... No joka tapauksessa niitten tilaamisesta tuli hyvä mieli.
Huvittaa sekin että exä kysyi joskus mikset käytä hameita mutta sitten kun rupesin niitä käyttämään enemmän niin ihmetellään kun aina on niin spesiaalia päällä...
Parhaat naiset pukeutuvat paljastavasti minihameisiin ja korkkareihin! Lähinnä äklöttää housut ja muu tanttalookki!! T. Urheilullinen komistus +40v.
Mulle on herttaisen yhdentekevää jos miehet ovat näiden ultranaisellisten ulkomaanhutsujen perässä. Katson vaan huvittuneena ja jatkan omalla tyylilläni joka on mikä milloinkin sattuu huvittamaan.
Minun tapauksessa on se klassinen keissi että en ole koskaan saanut tunnetta että olen "nainen". Koulussa olin kiusattu, ajattelin että ulkonäössä vikaa, ja vanhemmat pukivat sellaiseksi nörttihiirulaiseksi enkä päässyt itse esim. vaateostoksille. Sitten pidin itseäni rumana ja velikin haukkui ihan miehen näköiseksi. Tuntuu että jos menen ulos edes pienessä meikissä tai vaikkapa korkkareissa niin kaikki katseet kääntyvät minuun eikä niinkään positiivisessa mielessä. En ole "sielultani" naisellinen nainen, mutta jokin pieni olisi kivaa. Tykkään pitsistä myös paljon.
Käytin hametta joka päivä kesällä niin mies valitti "miks sulla on aina hame, ihanku oisit menossa johonki juhliin?".
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu että baarissa miehet lähestyy enemmän kun ei ole ihan vimpanpäälle korkkareissa ja mekossa? :D Kerran menin vimpanpäälle baariin ja olo oli tosi hyvä mutta jostain syystä hirveesti ei lähesytty. Tuntuu että paljon lähestytään silloin kun on siisti toppi ja farkut
Näin miehenä voin ainakin omasta puolestani todeta, että luonnollisempi näyttää paremmalta ja mitä omasta kaveripiiristäni tiedän, niin suurin osa on samaa mieltä.
Mua ei niin kauheesti tällätyt tädit innosta, eikä oikeastaan sedätkään.
Pidän mukavasta ja asiallisesta pukeutumisesta. En taida edes omistaa kuin yhden trikoisen kesämekon lähinnä kotikäyttöön. En juuri muutenkaan laittaudu. Silloin tällöin laitatan kulmat ja kestovärjäyksen ripsiin, mutta siihen se jääkin. Röyhelöt, pitsit omituiset kukkakuosit, mekot, hameet jne ei kuulu minun vaatekaappiin.
M34