Onko muita jotka eivät vain pysty pukeutumaan naisellisiin vaatteisiin?
Itseäni ahdistaa ajatuskin mekkoon tai hameeseen pukeutumisesta. En voisi myöskään meikata enempää vaikka osaisin kyllä, kulmakarvojen tummentaminen, ripsari ja mineraalimeikkipuuteri riittävät. Korkokengissä vasta tyhmä olo tulisikin.
Olen kuitenkin normaalipainoinen, hyväitsetuntoinen ja nätti, että kyse ei ole siitä että kuvittelisin näyttäväni kauhealta naisellisissa vaatteissa. Ne vain tuntuvat hölmöiltä itseni päällä.
Kommentit (59)
Olkaa vaan onnellisia että suomalaisina naisina saadaan valita ihan mitkä vaatteet vaan.
Minä taas en pystyisi tuntemaan oloani kotoisaksi miesmäisissä vaatteissa. Olen aika visuaalinen ihminen ja arvostan kauniita asioita ja estetiikkaa. Rakastan siis kauniita vaatteita, silkkiä, sifonkia, samettia yms ja kauniita kirkkaitakin värejä, leikkauksia ja kuoseja. Tykkään kauniista kengistä ja koruista myös. Päivästä tulee jotenkin parempi ja fiilis on korkeammalla kun aloittaa aamun pukemalla jotain ihanaa päälle. Kollareissa ja kulahtaneissa tpaidoissa itselle tulee jostain syystä jotenkin saamaton ja tehoton olo. Kotonakin tykkään käyttää melko asiallisia vaatteita tyyliin sukkahousut ja joku suht mukava mekko.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on herttaisen yhdentekevää jos miehet ovat näiden ultranaisellisten ulkomaanhutsujen perässä. Katson vaan huvittuneena ja jatkan omalla tyylilläni joka on mikä milloinkin sattuu huvittamaan.
Perus suominaisen suhtautuminen: naisellisesti pukeutunut nainen=h u o r a. Mikä ihme täällä pohjolassa on mennyt vikaan kun ajattelumalli ja naisten pukeutuminen on niin /c:tä? Samat tantat äänestivät kilpaa Tavja Halosen presidentiksi, jota sai hävetä silmät päästään. Nykyään intoilevat #metoosta. Kuitenkaan oma seksuaalimoraali ei lainkaan korreloi ruman pukeutumisen kanssa vaan kuka tahansa hoono soomi saasakset aukeamaan näiltä kantturoilta.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en pystyisi tuntemaan oloani kotoisaksi miesmäisissä vaatteissa. Olen aika visuaalinen ihminen ja arvostan kauniita asioita ja estetiikkaa. Rakastan siis kauniita vaatteita, silkkiä, sifonkia, samettia yms ja kauniita kirkkaitakin värejä, leikkauksia ja kuoseja. Tykkään kauniista kengistä ja koruista myös. Päivästä tulee jotenkin parempi ja fiilis on korkeammalla kun aloittaa aamun pukemalla jotain ihanaa päälle. Kollareissa ja kulahtaneissa tpaidoissa itselle tulee jostain syystä jotenkin saamaton ja tehoton olo. Kotonakin tykkään käyttää melko asiallisia vaatteita tyyliin sukkahousut ja joku suht mukava mekko.
Miten joku farkut + huppari tai siisti housupuku jakkuineen on miesmäinen? Ei tässä sentään miesten vaatteisiin pukeuduta. Selkeä ajaton tyyli on paras ja helpoin yhdistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku farkut + huppari tai siisti housupuku jakkuineen on miesmäinen? Ei tässä sentään miesten vaatteisiin pukeuduta. Selkeä ajaton tyyli on paras ja helpoin yhdistellä.
Ei ne olekaan. Lähinnä viittasin noihin kollareihin ja isoihin paitoihin mitä aikaisemmin ketjussa mainittiin. Hyvin istuvat farkut ja siistit housupuvut näyttää yleensä erittäin naiselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen erittäin visuaalinen ihminen ja taidealalla, mutta pidän vain eri asioita ja materiaaleja kauniina. En pukeudu korostetun naisellisesti ketjussa mainittuihin tamineisiin, mutta ei se tarkoita että pukeutuisin miesmäisesti tai ihmisillä olisi vaikeuksia erottaa sukupuoleni jos päälläni ei ole hametta.
Mutta kuten joku aikaisemmin totesikin, ihanaa kun Suomessa saa jokainen pukeutua just siltä mikä parhaimmalta tuntuu :)
Itseä pukee mekoista parhaiten empire-vyötäröinen, mutta melkein kaikki niistä on juhlavaatteita. Eipä tule sitten käytettyä vaikka joskus huvittaisi.
Tiedättekö sen tunteen kun menette kissanristiäisiin ja naisilla on juuri näitä visuaalisesti-esteettisesti--miellyttävästi- kotelomekko/massamekko, hiukset kivasti kiharrettuina, kivat neutraalit kengät, merkkilaukku ja kaunis meikki jne, kaikki hieman toistensa kopioita. Sitten itse olet se muodin harrastaja mariaveitola, kirpparihaukka tai muuten omalla tapaa naisellinen peittävässä (vintage)mekossa, hiukset sutastuna, keveä meikki.
Se tunne, vaikka muuten on hyvä itsetunto, että en tänne oikein kuulu ja en tiedä olenko samalla aaltopituudella näiden muiden kanssa.
Naisellisesti voi pukeutua monella tavalla. Se ei tarkoita välttämättä muotoja kovin korostavaa, vaan parhaita piirteitään. Mutta joo, kotelokukkamekko ja "esteettiset kauniit jutut" pukeutumisessa ällöttävät (eli perus juhlamekkokauppamuoti).
Suomalaisnaisten mentaliteetti kiteytyy täällä ketjussa täydellisesti. Jatkakaa vaan sitä löntystelyä niissä linttaan astutuissa tennareissa ja verkkareissa. Minä pukeudun mekkoon.
T. Virotar
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän johtuu että baarissa miehet lähestyy enemmän kun ei ole ihan vimpanpäälle korkkareissa ja mekossa? :D Kerran menin vimpanpäälle baariin ja olo oli tosi hyvä mutta jostain syystä hirveesti ei lähesytty. Tuntuu että paljon lähestytään silloin kun on siisti toppi ja farkut
Näin miehenä voin ainakin omasta puolestani todeta, että luonnollisempi näyttää paremmalta ja mitä omasta kaveripiiristäni tiedän, niin suurin osa on samaa mieltä.
Mua ei niin kauheesti tällätyt tädit innosta, eikä oikeastaan sedätkään.
Ei välttämättä paremmalta mutta lähestyttävämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on herttaisen yhdentekevää jos miehet ovat näiden ultranaisellisten ulkomaanhutsujen perässä. Katson vaan huvittuneena ja jatkan omalla tyylilläni joka on mikä milloinkin sattuu huvittamaan.
Perus suominaisen suhtautuminen: naisellisesti pukeutunut nainen=h u o r a. Mikä ihme täällä pohjolassa on mennyt vikaan kun ajattelumalli ja naisten pukeutuminen on niin /c:tä? Samat tantat äänestivät kilpaa Tavja Halosen presidentiksi, jota sai hävetä silmät päästään. Nykyään intoilevat #metoosta. Kuitenkaan oma seksuaalimoraali ei lainkaan korreloi ruman pukeutumisen kanssa vaan kuka tahansa hoono soomi saasakset aukeamaan näiltä kantturoilta.
Eikös se ole Tavja Hawonen?
Joo, en tunne itseäni kotoisaksi mekoissa tai hameessa, en myöskään ole ikinä ymmärtänyt miten jotkut pystyvät käyttämään paitoja jotka paljastavat rintavaon. Tissit ovat ehkä piilossa, mutta itselläni olisi vain alaston olo.
Hep. Mua on pienenä puettu mekkoihin, en ole mikään poikatyttö, mutta silti. Olo on epämukavan korkkareissa ja hameessa. On mulla sellaiset juhlavaatteina, yhdet hautajaisvaatteet, jotka toimii myös talvijuhlavaatteina ja yksi vähän kevyempi mekko kesäjuhliin. Mutta korkkareita ei ole eikä tule, mitä nyt juhlakengissä on vähän kantaa. Lempivaatteeni on farkut, trikopusero ja kylmällä vielä neule siihen päälle. Kengät on mummoeccot tai vastaavat. Koruja en ole käyttänyt koskaan. Ne tuntuu vain ahdistavilta. Kevyen meikin laitan päälle ihmisten ilmoilla, tyyliin peitepuikkoa ja ripsaria.
Minä olen vasta vähän vanhemmiten alkanut pukeutua naisellisesti ja panostamaan koruihin ja asusteisiin. En nyt mikään yltiöseksikäs ole, mutta näteistä vaatteista ja huolitellusta tyylistä tulee minulle parempi mieli. Estetiikka on minulle tärkeää.
Nuorempana kaikki oli toisin. Olin lapsena lihava ja aina piti pukeutua siihen mikä mahtui päälle. Asiaa ei auttanut että perheeni oli vähävarainen. Nuorena sitten oli kaikenlaisia kokeiluja, jos ei ollut mikään "vaihe" menossa pukeuduin farkkuihin, random teeppareihin ja olin varmaan aika miehekäs ilmestys kun kuitenkin olen edelleen kookas.
En edes tarkkaan osaa sanoa, miten kaikki muuttui, mutta vuosia siihen meni. Pääasia kuitenkin on, että ensimmäistä kertaa elämässä tykkään siitä mitä vaatekaapista löytyy ja pukeutuminen on ilonaihe eikä pakollinen paha ettei pidätetyksi tule. :D
Jos te olette tyytyväisiä rentoon tyyliinne, mikäs siinä. Vastasin tähän ketjuun lähinnä siksi että meitä laittautujia usein ajatellaan pinnallisiksi ja muita arvosteleviksi. Se ei useinkaan pidä paikkaansa! Olen aikanani saanut itse niin paljon ikävää arvostelua osakseni ettei tee mieli pistää pahaa kiertämään. <3
Jokainen saa pukeutua niin kuin haluaa. Ei pakko laittaa mekkoa, vaikka muut vouhkaa kuinka.
Mulle jotenkin rennot mekot ovat vähemmän naisellisia, kuin tiukat farkut ja neule. Neule kuitenkin niin lyhyt monesti farkkujen kans, että peppu olisi "esillä".
Eli ennemmin joku rento mekko ja siihen vielä päälle pitkä villatakki, niin sellaisessa viihdyn paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän vaatteista, jotka saa näyttämään naiselta, mutta jossain tulee raja, että tunnenkin oloni naisellisen sijaan transvestiittimieheksi tai kömpelöksi feikkaajaksi. En siis pidä vartalonmyötäisistä vaatteista enkä korkkareista, mutta pidän paksuista toppahousuista ja muotoilluista takeista, jotka saa näyttämään, että mulla olisi muka lantio. Mekkoja en juuri pidä, mutta tunikat ym. "puolimekot" menee, lähinnä ruman roikkulommoposkitakamukseni peittämiseksi.
En tykkää epäkäytännöllisestä ja liikkumista vaikeuttavasta "naiseuden korostamisesta", koska olen todella mukavuudenhaluinen ja liian kärsimätön totuttelemaan niihin. Ja lisäksi tulee tuo transvestiittifiilis (koska näytän mieheltä).
Miesmäisiin/miesten vaatteisiin pukeutumisestako ei tule transvestiittifiilis? Vai onko sinulla miehen naama?
En pukeudu miesten vaatteisiin, koska en halua näyttää mieheltä.
Joskus lukiossa pidin miesten löysiä paitoja. Tunsin itseni naisellisemmaksi sen kontrastin takia, vaikka ulospäin varmaan näytin vaan miehekkäämmältä, mutta en silloin tajunnut sitä.
Supernaisellisissa vaatteissa taas kontrasti menee toiseen suuntaan eli vaatteisiin verrattuna olen miesmäisempi ja kiinnitän enemmän huomiota miehekkäisiin puoliini (joista en siis pidä!). Esim. ihonmyötäisissä vaatteissa tulee esiin. isot hartiat ja miesmäinen vatsan ja lantion seutu.
On mulla aika miesmäinen naama(kin). Jos olisi miehekäs hiustyylikin tai kalju, niin menisin varmaan miehestä.
Jos ei ala ylianalysoimaan käyttämiäni termejä niin tuskin kellään oli vaikeuksia ymmärtää mitä tarkoitin. ;)
ap