Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tienaatko enemmän vai vähemmän kun miehesi?

Vierailija
12.04.2018 |

2018 ajattelisi, että asiat voisivat mennä aika tasan. Meillä minä tienaan paremmin kuin mies, vaikka hän on käynyt kouluja enemmän kun minä. Hän tienaa noin 3000e/kk ja minä noin 6000e/kk.

Välillä tietyissä asioissa huomaan että miestä saattaa ärsyttää vaikka ylpeä minusta onkin. Esim jos teen isomman ostoksen tai hankkeen, ja sanon että voin maksaa sen kokonaan, niin kuitenkin ns mullitellen haluaa että maksetaan puoliksi ja sitten on ihan peeaa.

Mites muilla?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2018 ajattelisi, että asiat voisivat mennä aika tasan. Meillä minä tienaan paremmin kuin mies, vaikka hän on käynyt kouluja enemmän kun minä. Hän tienaa noin 3000e/kk ja minä noin 6000e/kk.

Välillä tietyissä asioissa huomaan että miestä saattaa ärsyttää vaikka ylpeä minusta onkin. Esim jos teen isomman ostoksen tai hankkeen, ja sanon että voin maksaa sen kokonaan, niin kuitenkin ns mullitellen haluaa että maksetaan puoliksi ja sitten on ihan peeaa.

Mites muilla?

On vaihdellut. Mies oli töissä, kun tapasimme. Opiskelijana ja pätkähommissa tienasin miestä vähemmän. Vakituisessa työpaikassani taas enemmän. Ja nyt lapsen kanssa kotona ollessa taas vähemmän. Ei sinällään silti ole haitannut, koska naimisiin mentyä kaikki rahat ovat olleet yhteisiä. Hyvin on mennyt koko ajan, vaikka oma tulotaso on suhteen aikana vaihdellut ja miehen pysynyt samana. Samanlainen suhtautuminen rahankäyttöön on tietysti helpottanut asioita.

Vierailija
22/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käy alapeukuttamassa kommentteja? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa vähän enemmän, mutta toisaalta hän tekee vuorotyötä ja minä en...

En tiedä ollaanko vinksahtanut aviopari, kun me kyllä ajatellaan raha-asioista että molemmilla periaatteessa omat rahat. Ruokaostoksia tosin maksellaan usein joka toinen kerta, mutta sitten taas mies syö paljon enemmän kun minä, joten en maksa hänen ruokiaan juuri lainkaan..

Vierailija
24/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut pitkään samassa työpaikassa, minulla työpaikat ovat vaihtuneet. Välillä olen ollut isotuloisempi mitä mies, mutta nyt saan vähemmän. Yhteiset kulut on laitettu puoliksi hoitovapaata lukuunottamatta.

Vierailija
25/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ollut pitkään samassa työpaikassa, minulla työpaikat ovat vaihtuneet. Välillä olen ollut isotuloisempi mitä mies, mutta nyt saan vähemmän. Yhteiset kulut on laitettu puoliksi hoitovapaata lukuunottamatta.

Miksei hoitovapaalla? Eikö se kuitenkin yleensä ole yhteinen päätös? Miten silloin toimitte?

Vierailija
26/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan ansiotuloja 5 kertaa sen, mitä mies. Mutta mies saa pääomatuloja noin 30 kertaisesti sen, mitä minä.

Samoin, ilman noita pääomatuloja.

Vierailija
27/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 3 x enemmän.

Vierailija
28/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet vähemmän, vaikka olen koulutetumpi.

Vierailija
29/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei hoitovapaalla? Eikö se kuitenkin yleensä ole yhteinen päätös? Miten silloin toimitte?

Hoitovapaan aikana lapsista ei mennyt päivähoitomaksuja. Tein ruuat ja leivoin paljon, joten ruokalaskut olivat pienet. Ompelin paljon lapsille ja miehellekin vaatteita. Miehenkin kulut olivat pienemmät hoitovapaan aikana eli siitä oli miehelle säästöä. Lisäksi tein kaikki kotihommat yksin, miehen ei tarvinnut tehdä juuri mitään.

Töihin palattuani lapsista meni hoitomaksut, ruokaan meni enemmän rahaa, kun enää ei ollut aikaa haudutella pataruokia ja leipoa, matot pestiin pesulassa enkä minä pessyt niitä ilmaiseksi pesutuvassa, vaatteet ostettiin kaupasta, kun en ehtinyt enää ommella. Lisäksi miehen kontolle tuli kaikenlaista tehtävää kuten lasten vieminen hoitoon. Tämä sisälsi kaiken lasten herättelystä ja pukemisesta alkaen.

Mies on kaiholla muistellut aikaa, kun olin kotona, joten ilmeisesti enemmän maksaminen ei niin kauheaa ollut.

Vierailija
30/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitovapaan aikana lapsista ei mennyt päivähoitomaksuja. Tein ruuat ja leivoin paljon, joten ruokalaskut olivat pienet. Ompelin paljon lapsille ja miehellekin vaatteita. Miehenkin kulut olivat pienemmät hoitovapaan aikana eli siitä oli miehelle säästöä. Lisäksi tein kaikki kotihommat yksin, miehen ei tarvinnut tehdä juuri mitään.

Töihin palattuani lapsista meni hoitomaksut, ruokaan meni enemmän rahaa, kun enää ei ollut aikaa haudutella pataruokia ja leipoa, matot pestiin pesulassa enkä minä pessyt niitä ilmaiseksi pesutuvassa, vaatteet ostettiin kaupasta, kun en ehtinyt enää ommella. Lisäksi miehen kontolle tuli kaikenlaista tehtävää kuten lasten vieminen hoitoon. Tämä sisälsi kaiken lasten herättelystä ja pukemisesta alkaen.

Mies on kaiholla muistellut aikaa, kun olin kotona, joten ilmeisesti enemmän maksaminen ei niin kauheaa ollut.

Vau, olet saanut todella paljon aikaan kotona ollessasi. Kateeksi käy! Ei ihme, että mies on ollut niin tyytyväinen.

Vierailija
31/31 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaihdellut tosi paljon. Kumpikin on välillä elättänyt toista. Mies tienasi pitkään vähän enemmän kuin minä, nyt minä ajoin vaihteeksi ohi. Aina on kuitenkin periaate ollut, että se maksaa joka jaksaa, ja rahat ovat käytännössä yhteisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme