Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauva heräilee öisin?

22.04.2006 |

Meillä on 3kk ikäinen tyttö joka on alusta asti nukkunut tosi hyvin, siis nukkui jo sairaalassa 6 tuntia putkeen. Sitten joskus parin kuukauden iässä tyttö saattoi nukkua yli 8 tuntiakin heräämättä ollenkaan syömään. Nyt sitten viimeisen viikon kuluessa neiti on yhtäkkiä herännytkin melkeen joka yö ensimmäisen kerran syömään jo yhden, kahden maissa, vaikka saa juuri ennen nukkumista (n.klo 21.30-22.00) lähes 2dl maitoa...

Laitoin aikasemmin aloituksen omaan huoneeseen siirtämisestä, että jos vauva häiriintyy yöllä meidän äänistä ja herää siihen, mutta nyt kaipaisin vähän muunkinlaisia ratkaisuja. Voiko olla että massu ei enää täyty maidolla vaan pitäis alkaa pikkuhiljaa maistelemaan jo kiinteitä, vai onko jokin tällanen kausi olemassa jollon yhtäkkiä aletaankin nukkumaan huonommin, vai pitääkö neiti sitten vaan siirtää omaan honeeseen?? Auttakaa!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt alkaa pahasti näyttämään siltä että aletaan syömään kahdesti yössä...

Vierailija
2/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahteen kuukauteen saakka syötiin noin kolmen tunnin välein yöllä, sitten mentiin kuukausi kahden tunnin välein ja seuraava kuukausi tunnin välein, nyt nukutaan niin, että syödään kaksi kertaa yössä.

Musta on pikemminkin epätavallista/poikkeuksellista=normaalia kuitenkin! , että noin pienet vauvat nukkuisivat jotain kuutta tuntia putkeen. Kuulostaa ihan tavalliselta, että vaikka söisi yhdentoista maissa maitoa niin herää kuitenkin syömään jo parin tunnin päästä, aikaisemminkin. Meneekö koko yö niin tiheillä syötöillä?

toivoa on! Meillä tosiaan yösyötöt olivat tosi tiheitä sinne neljän ja puolen kuukauden ikään ja nyt syödään kaksi kertaa yössä, 22 nukkumaan, 2 maissa maitoa, viiden maissa ja kuuden, seitsemän aikaa ylös.

Ole huoleti - kyllä yöt siitä paranee!!! voimia!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos herää kahden maissa syömään, niin nukkuu sitte johonki seitsemään asti, noustaan sillon ylös, ja syö sitten vasta joskus puoli 8 maissa seuraavan kerran...Tosi tosi huonoina öinä, joita on ollu ehkä 3 niin se on syöny 2 kertaa. Lähinnä mua kiinnostaa mistä moinen muutos johtuu, että onko muilla auttanut kiinteiden aloitus tms... Koska monet kertoivat että omaan huoneeseen siirtäminen auttoi, mutta itse kuitekin haluaisin pitää pinniksen vielä meidän makkarissa....

Vierailija
4/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu milloin mistäkin... vauvat oppivat päivän aikana niin paljon uutta, että yöunissa se tuntuu! Jos lapsesi heräilee kaksi kertaa yössä niin se on TÄYSIN tavallista ja kiinteiden aloituksella ei ole mitään vaikutusta siihen. Oma mielipiteeni on se, että katsele vielä muutamia viikkoja. Jos yöt alkavat olla varsinaista hulinaa ja itse alat olla lopussa niin sitten ehkä harkitsisin kiinteitä. Täysimetystä kannattaa kuitenkin jatkaa, ilman muuta!

Se, että vauva heräilee muutaman kerrran yössä ja kyseessä kolmikuinen, ei ole mikään syy aloittaa kiinteitä. Lapsesi tarvitsee vaan rintaa öisin!

Vauvasi vaan unissaan kertailee päivän tapahtumia ja heräilee. Musta hän heräilee kuitenkin kertomuksesi mukaan niin vähän, että en näe mitään järkeä aloittaa esim. kiinteitä. Kaikki on hienosti!!

Toivottavasti joku muukin kommentoisi!

Voimia öihin!!!

Vierailija
5/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoin kun edellinen pyysi. näin se vaan on, vauvat ja edelleen lapsetkin heräilevät öisin. Unisyklin vaihtelu saattaa herättää. Minäkin kehotan odottamaan kiinteiden alotusta. Tiheän imun kautena syödään vähän enempi, kun sitä maitoa tarvitaan kasvamiseen. Oma pikkuiseni on yli 10 kk ja heräilee yhä öisin. Nyt tosin kelpaa silittely jo maidon sijasta. Anna siis maitoa ja silittelyä vauvallesi. voimia öihin. t. maj

Vierailija
6/7 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis luulen, että moni äiti olisi iloinen jos heidän 3-kuisensa heräisi VAIN 2krt/yö. Se on aivan normaalia, että pieni vauva tankkaa pari kertaa yössä, eikä mikään syy kiinteiden aloitukseen. Meillä viikkoa vajaa nelikuinen herää useimmiten sen 2krt, joskus 3 per yö. Tiedän monia, joilla vielä herätään kolmen tunnin välein. Etenkin kun 3kk iässä on juuri yksi tiheän imun kausi, mikä siis tarkoittaa, että vauva tiheämmin syödessään itse (toki tiedostamattaan) lisää maidontuotantoa kasvavalle ruumiilleen sopivaksi. Niin ei tosiaan kannata olla moksiskaan, vaan imettää sen pari kertaa yössä! Kyllä niihin heräämisiin tottuu, kunhan ei liian usein tarvi :) Ja kun kyllä se tankkauskausi taas menee ohikin.

Vierailija
7/7 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, tuohan on tosiaankin vain normaalia ja todella moni äiti olisi onnellinen, jos vauva heräisi VAIN kahdesti yössä syömään. Älä siis suotta ala miettiä kiinteiden aloittamista, luulen, että todennäköisimmin siitä ei olisi teille mitään hyötyä. Ehkä vain päinvastoin, jos vauva sattuisi saamaan allergisia reaktioita. Lisäksi soseiden kanssa pelaaminen on aika ikävää puuhaa loppujen lopuksi.

Meidän neiti heräili vastasyntyneenä parin kolmen tunnin välein, sitten 1,5 kk:n iästä parisen kertaa yössä syömään. Kolmesta kuukaudesta lähtien on heräilty sitten jopa kahden tunnin välein ja tyttö on pian 5 kk! Meillä kokeiltiin kiinteitä, mutta niistä ei tullut apua, sillä neitiä ei kiinnostanut soseet pätkääkään. Itse asiassa sen jälkeen, kun soseiden antaminen lopetettiin, neiti ei enää itkeskellyt iltaisin. Meillä kiinteistä ei tosiaan ollut muuta kuin haittaa. Suolisto ei tainnut olla vielä valmis.

Minäkin luulen, että vauvasi kokee ja oppii päivän aikana niin paljon uutta, että yöunet ovat risaisempia. Meillä ainakin tyttö on niin kovasti mukana kaikessa ja seurailee maailmaa ja haluaa koskea ihan kaikkea, on yleisesti ottaen ihan täpinöissään koko päivän, että varmasti sen vuoksi yöt menee heikosti. Tyttöä ei saa enää siirrettyä omaan sänkyynsäkään ilman että herää siihen. Pitkälti meillä nukutaankin perhepedissä. Tiheän imun kausi saattaa myös valvottaa, siihen ei auta kuin imettäminen. Meidän neidillä on kutittanut ikeniä jo 3-kuisesta lähtien, mutta hampaita ei ole tullut, eikä näytä ihan vielä tulevankaan. Tuo kutiaminenkin näyttäisi ajoittain vaivaavan kovasti.

Mutta edelleen, mielestäni teillä on vielä tosi hyvä tilanne, jos selviätte kahdella syötöllä yössä! Mitä tässä on äitien kirjoituksia lukenut, niin tuollainen tahti on tosiaankin hyvä ja ilman muuta normaali! Minä tässä odottelen, milloin meillä aletaan nukkua kahta tuntia pidempiä pätkiä, aika toivottomalta tuntuu välillä ja äitikin on päivisin aivan rättipoikki ja toisinaan hajoamispisteessä, mutta kummasti sitä vaan selviytyy tilanteesta kuin tilanteesta! Kyllä se vielä joskus helpottaa!

Aurinkoista kevättä ja parempia öitä!

-Pilkku & Sara-Ellen 301105-