+*+ SYYSQ -04 WIIKONLOPPU +*+
Kommentit (44)
Juu Manteli, muistan minäkin sinut. Kiva, että olet tullut takaisin meidän ihanaan joukkoon:)
Ihan pikaseen lukaisin pinot. Perjantaina Onnin vointi oli jo niin hyvä, että uskalsin lähteä Kokkolaan vähän irrottelemaan. Aloitin siis to iltana ab-kuurin ja perjantaina Onni oli jo paljon parempi. Torstaina se tuloaan tekevä nuha sai Onnin tosi kärtyiseksi. Perjantaina kun aloin pakkailla iltapäivällä, ONni alkoi vaatia syliin ja itki kovasti. Ajattelin, että ehken sittenkään voi lähteä. Mies vei junalle ja kun sanoin Onnille, että äiti ottaa vaan kassin ja tulee sanoon hei hei, ONni alkoi itkeen ja hoki " anna anna anna" . Se on vähän sama kuin se sanois " ylliin" , eli tahtoo syliin. Mutta oli se rauhoittunut sitten heti.
Kokkolassa oli kivaa, Irina oli ihan huippu! Mutta oli kiva tulla kotiinkin. Perjantaista asti Onni on nukkunut enäåä 1 päikyt, kun kuumeisena nukkui kahdet aina. Ruoka maistuu vähän kehnommin mutta ne 4 kulmahammasta tekee tuloaan, että sekin varmaan vaikuttaa.
Tänään aamu alkoi 5.50.. Mitä ihmettä teen, että nukkuis pidempään? Heräs ihan selvästi väsyneenä mutta itki vaan kun yritin ottaa viereen ja saada nukkumaan.
Perjantai-lauantai yönä Onni oli itkeskellyt jonkin verran. Joko siksi, että kaipasi mua tai sitten siksi, että oli syönyt perunajauhoihin tehtyä kääretorttua by mun täti ja se ei ollutkaan täysin vehnätön. Nimittäin tätini kerran tässä sanoi, että tulkaa käymään, tein unelmatortun ja laitoin vain ihan vähän vehnäjauhoja siihen, että pystyyhän se ONnikin sitä syömään! Ärsyttää, kun ei kaikki tajua. No, toivottavasti ei ollut niin häijy, että valehtelis tuosta kääretortusta.
Äitikuulla oli kivoja ultrakuulumisia!!!
Motin allergiaoireet kuulosti tosi pahalle. Helpotusta toivoisin edes pikkiriikkisen teidän perheeseen!
Mä en juuri muuta muista nyt. Tänään vihdoin alkoi mun uusi elämä. Menin punttisalille ihan pyörällä ja aion tehdä niin jatkossakin. Tuli heti niin hyvä olo!
Nyt nukkumaan. Aamu on varmasti taas aikainen.
T-P omissa ajatuksissaan
Opetin miehen tekemään makaronilaatikkoa :D Voin siis painella typyn kanssa aamuaurinkoon ja jättää mieskullan kokkailemaan, hih. Tänään oon ulkoillut 4 h. Ulkoilmaholisti minä.
Kiitos kovasti kommenteista aamuahdistuksiin liityen. Kyllä tämä tosiaan on pohtimisen arvoinen asia, viikonloppu kun kumminkin tulee joka viikko. Sain miehellekin vähän valaistua sitä, mistä se " nyt heti eikä kohta" olo aina tulee. Yksi iso askel parempaan suuntaan on ollut se, että mies herää nykyisin samaan aikaan kuin minä ja typykin, mukavaa juoda yhdessä aamukahvit ja heräillä. Aikaisemmin otti tosi paljon päähän odotella jo ihan virkkuna, että toinen heräisi ja siitä vielä se reilu tunti, että on valmiina lähtemään mihinkään.
Kävin tänään myös rullaluistelemassa 3 v tauon jälkeen. Hassua, ihan kuin ei olisi mitään taukoa ollutkaan. Huomenna on taatusti jalat kipeenä! On se vaan niin mukavaa puuhaa :)
Alkaa jo haukotuttaa. Huomisaamuna kenkäostoksille ja sitten saadaankin hyvää seuraa, kivaa!
- tea -
Heippa. Oon koittanu pinoja selailla, mutta tuntuu, etten muista enää paljoakaan. Taisi loppuviikollakin mennä asioita ohi, ku mietin vain omaa reissua.
Reissu meni hyvin. Nautittiin. Ja lapset oli snoppilassa hoidossa, niin ei tarvinnu sitäkään yhtään murehtia ja hyvin kait oli mennyt. Oli ihana istua autossa ilman kitinöitä/ tappelua, kierrellä kaupoissa, syödä rauhassa... Olin varannut saunallisen superior- huoneen, mutta se oli parempi kuin osattiin edes odottaa. Kiuas oli hetivalmis, joten saatiin tosiaan vapaasti saunoa, kun huvitti. Ja mä nautin jo niistä puhataanvalkoisiata pyykeistä ja kylpytakeista. Hotellin ravintola oli espanjalaistyyppinen. Broilerin rintaleikettä ja yrttiperunoita söin. Tosi hyvää oli. Ja aamupala oli runsasa ja maittava. Eilen sattu myös olemaan Kajaanissa lapsiperhemessut, joten siellä käytiin myös. Ja johan oli kestovaippoja esillä ja toki paljon muutakin. En kyllä raaskinut niitä paljon ostella, mutta näinpä kunnolla, mitä kaikkia on ja mistä niissä on kysymys.Sitte ajeltiin Ylivieskaan ja illalla kotiin.
Sain ostettua itelleni pari t-paitaa ja imetyspaidan, tyynyn, parempia sukkia, äitiysalushousut ja -tukisukkahousut sekä kaarituelliset imetysliivit. Lisäks innostuttiin kuitenki ostamaan uudet tuplarattaat. Carenan kolmirattaiset. Tosi kevyet, vaikka samalla kyllä vähän heppaiset. Mutta renkaat niin hyvät, että niillä pitäis kyllä paäästä täälläkin liikkumaan. Aika leveät on kyllä ja silti aika vähän istumatilaa Pekalle,mutta eiköhän noilla liikkeelle pääse.
Kotiinpaluu oli tavallaan vähän karu, koska en ollu lähtiessä jaksanu enkä kerinny laittaa paikkoja kuntoon, joten sekamelska oli vastassa ja myös laukkujen purku.
Nyt ois hirveä kaappiensiivoushinku, mutta en oikein tiedä, miten saan voimat ja ajan riittämään.
Täällä oli muuten (ja on) eniten lunta koko reissulla, vaikka selvästi pohjoisempana ja idempänä käytiin. Mutta kyllä täälläkin on tänään taas paljon sulanut.
Ajatuksissani olette, vaikken enää saa mitään järkeviä kommentteja aikaan.
Mantelille kuitenkin tervetuloa takaisin. Tosi mukava, kun väkeä palaa takaisin linjoille.
T@hti ja lapsoset sekä rv 28 tasan
Olipas ihanaa, kun mut muistettiin, tuli hyvä mieli:)
Äitikuu: joskus noita eroja sattuu paljon samaan aikaan meidän kaveripiirissä on tosi moni eronnut medän yhdessäolon aikana ( 11v ) ja aina se tuntuu pahalta. Niin ja tösiaan Kangasalla asutaan nyt vuosi asuttu.
KenkäG: meillä ei vielä kevätkenkiä, saappaat vain, ensi viikolla olisi tarkotus ostaa jotkut kävelykengät.
Lila: toiv vyöhyketerapiast apua, meidänkin poika kävi siellä aikoinaan ja kyllä jotain apua oli.
Alli: jaksamista ja voimia
Niin jospa kertoisi meidän kuulumisia. Poika on siis jo 1v 8kk , kamalaa ajatella että jo noin iso, justhan se syntyi. JUoksee, kiipeää joka paikkaan , aina menossa keittiön pöydälle, sanoja ei tule montaa mutta ymmrtää hyvin puhetta, vie esim. aina vaipan roskinn ym. Potalla jaksaa istua muutaman minuutin, kerran olen saanut sinne pissan mutta yleensä ei jaksa kauaa istua eikä tiedä mitä sinne pitäisi tehdä. No en ota paineita, kesällä on hyvä opettaa kuivaksi.
Ei syö vielä itse, nyt kyllä yrittää paljon, mutta aika sotkua on. muutama lusikka menee suuhunkin kylläkin, edistystä siis.
Omaa tahtoa löytyy ja PALJON, nyt tuo uhma hiukan laantuntu yhessä vaiheessa oli kamalaa taistoa varsinkin pukeminen, hiki tuli äidilläkin:)
Yöt menee vaihtelevasti: nukkuun menee yleensä 20 aikaan ja herää tossa 7.30 aikaan. yöllä saattaa edelleen heräillä ja itkeskellä. välillä olen tosi väsy, koska oma uni katkeaa enkä heti saa unta.
No siinäpä ne lyhyesti.
Poika oli eilen ekaa kertaa mummillassa yökylässä ja olen todella iloinen, koska kaikki oli mennyt hyvin. Poika oli nukahtanut enne 21 muutaman kerran itkenyt. sit neljältä hiukan itki mut rauhoittui itse ja aamulla heräsi seiskan jlk. nyt siis uskallan jättää pojan jatkossakin hoitoon.
Me oltiin siten miehen kanssa ulkona syömässä ja olikin taivaallista ruokaa:) sit tultiin kotiin ja öljyttiin meidän puutarhakalusteet, sit saunottiin, katsottiin Scream 3 punkun kera:) aamulla herättiin vasta 9.30 ja aamupalalla olin vasta 10, todell luksusta, viimeks nukkunut noi ehkä pari vuotta siten:) ja teki kyllä hyvää meidän parisuhteellekin, meillä ollut kriisiä tässä kevään aikana.
Tänään me on oltu lähes koko pvä ulkona, mies leikannut puskia ja mä olen laitannut oksia oksasilppuriin, poika touhus omiaan. Kävi illalla kylvyssä kun oli nin mustana hiekasta:) Nyt yrittää tuolla nukahtaa, ähisee ja potkii pinniksen laitoja.
No eipä tänne muuta, kohta painun suihkuun ja iltapalle. sit kastsomaan " Noora menee naimisiin " oletteko katsonut? musta ihan älytön juttu, meneeköhän se tosiaan naimisiin? mut eipähän tarvii ajatella mitää:)
eipä muuta, palaillaan.